F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nie wszyscy są zadowoleni z nowych kwalifikacji

Marek Roczniak, 18 czerwca 2004, wyświetlenia: 856<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wczorajszej konferencji prasowej na torze Indianapolis Frank Williams i Ross Brawn wypowiedzieli się na temat nowych kwalifikacji, jakie mają obowiązywać od Grand Prix Wielkiej Brytanii. Williams przyznał, że jego stajnia zgodziła się na propozycję Bernie Ecclestone'a, czyli na powrót w zasadzie do jednej sesji kwalifikacyjnej, ale podzielonej na dwie 25-minutowe części z 10-minutową przerwą w środku. Po raz pierwszy w historii Formuły 1 kolejność startowa będzie ustalana poprzez zsumowanie najlepszych czasów uzyskanych przez kierowców w obydwu sesjach, podczas których każdy kierowca będzie musiał przejechać po sześć okrążeń, mając do dyspozycji cztery zestawy opon. Szef stajni z Grove co prawda wolałby, aby podczas kwalifikacji kierowcy nadal musieli jeździć z taką samą ilością paliwa, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig, ale większość opowiedziała się za rezygnacją w tego pomysłu. Pozostawiono jednak przepis nakazujący rozpoczęcie wyścigu na takich samych oponach, z jakich korzystało się podczas kwalifikacji. Na koniec Williams stwierdził, że nowe kwalifikacje wcale nie muszą okazać się lepszym rozwiązaniem.

Podobne obawy wyraził również Ross Brawn. Dyrektor techniczny Ferrari twierdzi, że nowe kwalifikacje ze względu na sumowanie czasów z obydwu sesji mogą być jeszcze bardziej niejasne dla ludzi siedzących na trybunach, którzy w przeciwieństwie do widzów przed telewizorami nie mają dostępu do wyświetlanych regularnie na ekranach tabel czasowych. Brytyjczyk ma jednak nadzieję, że większość będzie wreszcie zadowolona z kwalifikacji, ponieważ zbyt częste zmiany przepisów w trakcie sezonu to nienajlepszy pomysł. Na pewno więcej będzie się działo na torze, gdyż kierowcy będą musieli przejechać określoną liczbę okrążeń. Nastąpi powrót do czasów, kiedy kierowcy po kwalifikacjach narzekali a to na żółte flagi, a to na nie ustępujących miejsca wolniejszych kierowców, co według Brawna zapewniało dodatkową atrakcję.

Warto dodać, że nowe kwalifikacje stanowiły będą spore wyzwanie dla realizatorów transmisji telewizyjnych, gdyż ze względu na spory ruch przejazdy niektórych kierowców i to nawet ze ścisłej czołówki będą czasami umykały uwadze. Tak działo się niejednokrotnie do 2002 roku włącznie, tyle że wówczas kierowcy nie musieli wykorzystywać wszystkich przysługujących im okrążeń, a sesja trwała pełną godzinę. Teraz obie sesje łącznie będą trwały 50 minut, a każdy kierowca będzie musiał przejechać 12 okrążeń. Zaniepokojenie tym faktem wyrazili już pracownicy brytyjskiej stacji ITV.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca