F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pierwsze doniesienia o zmianach w zespole Renault

Ekipę z Enstone mają przejąć Mangrove Capital Partners i Prodrive.
Marek Roczniak, 3 grudnia 2009, wyświetlenia: 9157<< | lista | T- | T+ | >>
Jak wynika z wczesnych doniesień po dzisiejszych obradach kierownictwa Renault w Paryżu, zapadła już decyzja o przekazaniu zespołu z Enstone w ręce Mangrove Capital Partners i Prodrive. Musi to jeszcze zatwierdzić zarząd francuskiego koncernu, kiedy zbierze się w przyszłym tygodniu.

Formalnym właścicielem zespołu ma nadal być Renault, co można odebrać jako posunięcie mające umożliwić uniknięcie konsekwencji, jakie czekałyby Francuzów, którzy odcinając się całkowicie od ekipy złamaliby zapisy porozumienia Concorde, zobowiązującego ich do startów co najmniej do końca sezonu 2012.

Powstał zatem dość dziwny twór, który prawdopodobnie nadal będzie startował pod nazwą Renault, ale jego zarządzaniem od strony operacyjno-marketingowej zajmie się Mangrove Capital Partners, pokrywając koszty prowadzenia i ewentualne zyski od sponsorów. Za techniczną stronę ma tymczasem odpowiadać Prodrive – o ile doniesienia te, które pochodzą z niemieckiego serwisu Motorsport Total, zostaną potwierdzone.

Fakt, że Renault ma być nadal właścicielem zespołu i dostawcą silników dla niego oznacza, że kontrakt z Robertem Kubicą zachowuje ważność i Polak będzie startował w barwach stajni z Enstone w sezonie 2010. Na jego partnera typowany jest teraz Witalij Pietrow, za którego zatrudnieniem opowiada się sponsor zespołu – rosyjski operator telefonii komórkowej MegaFon.

Źródło: Autoklub.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Kubica R.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
klip150, 04.12.2009 06:39[!]
Robert, uciekaj do merca!!!
Fan1, 04.12.2009 08:05[!]
No niezłe jaja, kolejny rok w plecy dla Kubicy, chyba lepiej by zrobił zostając u Subera, hahaha.
akkim, 04.12.2009 08:08[!]
Czy te fakty z newsa są w Renówce znane
na ich stronie w tej kwestii ani jedno zdanie
nie jest zamieszczone, w niniejszym temacie
czy prócz Motorsportu jakieś źródło Macie ?
Sgt Pepper, 04.12.2009 08:50[!]
Kurde, no to zagwozdka... W takim układzie, czy Robert ma podstawy zerwania kontraktu, czy też nie? OTO jest pytanie... Gazetki piszą : "As for drivers, the newspaper reports that the team will honour Robert Kubica's contract as the Polish driver has already signed to race for Renault in 2010." No, team utrzyma ważność kontraktu, tylko czy Kubica zechce utrzymać, i czy ma w ogóle prawo by go NIE utrzymać ? Napisane jest to w takim tonie jakby to Kubicy zależało na kontrakcie, moim zdaniem, co chyba jest błędem.
marios76, 04.12.2009 08:58[!]
Paolo---> dobre rozważanie. Ja zaciągnę humorem-tymczasem poczekajmy do oficjalnych potwiredzeń tych przypuszczeń...

Po sezonie niepowodzeń,i pełnym porażek,
podpisał Robert kontrakt, i za niezłą gażę.
Lecz nie wiedział pewnie, że tonie ten statek-
konsekwencje być mogą, droższe niż podatek!

Lecz historia formuły, zna takie przypadki,
że mistrzem został zespół, co odkupił zabawki!
I choć na cuda nie liczę, spróbujcie ic zrozumieć-
jest wiele zmian w zespole, by zeń hańbę umyć!

Może będą jeździć, całkiem przyzwoicie,
jakieś podium czasem- na to cicho liczę...
Wszak Kubkowi się takie, nie za często trafia,
nie da rady bolidem, to pomoże mu mafia:)

Może się też uda, choć raz gdzieś zwyciężyć
wiem ,że to marzenia, lecz bliższe niż Księżyc,
Silniki renówki zostają, a spalają niewiele,
więc w lżejszym bolidzie- adieu przyjaciele;) ...

...rzeknie Kubek po starcie i skrzydło zabaczą,
oczywiście tylne i niech potem się popłaczą...
I Mercedes i McLaren i krytyków Kubka grupa,
bo wygra na tym co dostał-po Alonso trupa:)

Poczekamy , zaobaczymy... ;)
askam, 04.12.2009 09:05[!]
A mi się wydaje,że jakieś podstawy do rozwiązania kontraktu są. Robert zapewne podpisał umowę z teamem fabrycznym, a po przejęciu części udziałów przez fundusz Mangrove to już nie będzie team fabryczny tylko półfabryczny, co może być podstawą do rozwiązania umowy
Huckleberry, 04.12.2009 09:06[!]
Dobrze paolo mówisz!
Najważniejsi są ludzie od czarnej roboty, którzy pracują w teamie i zaplecze techniczne, a to się przecież nie zmienia!
Co za znaczenie ma kto będzie miał ileśtam procent akcji więcej lub mniej? Wszystko i tak firmuje Renault więc nalezy liczyć, że nie będzie blokował ważnych decyzji i jakby co wesprze dawny team.
Jeśli zespół był dobrze poukładany, a był, to wszystko miało swoją kolej rzeczy i PROCEDURY. A tego wszystkiego nie wywalą teraz do kosza tylko będzie to funkcjonowało jak dawniej. Nad bolidem na przyszły rok pracowali od dawna więc jeśli miało by się coś zawalić w kwestiach technicznych to najwcześniej za rok.
mika02, 04.12.2009 09:27[!]
a niech się ten twór nazywa jak chce (np. syrena bosto grand prix) - ważne żeby toto jeździło i było konkurencyjne!
przemekk, 04.12.2009 10:23[!]
Podali oficjalnie Kimi w 2010 r w juniorskim zespole Citroena, powodzenia Mistrzu
jan5, 04.12.2009 11:59[!]
tak czy tak to koniec renault
lakeman, 04.12.2009 12:11[!]
Zgadzam się z Huckleberry'm. Nie ma co płakać, że nagle się team rozsypie i będzie bajzel, i już chcecie przesiedlać Kubicę. Spokojnie. Auto na 2010 już pewnie prawie zbudowane i je szlifują - a Prodrive to nie jest przecież żółtodziobem w sportach samochodowych i wie z czym to się je. Ja nie panikuję - będą się liczyły wyniki a nie kto siedzi u góry na stołku. Bohaterami klasyfikacji są kierowcy i samochody, cichymi bohaterami mechanicy, a nie prezesi.
jan5, 04.12.2009 16:33[!]
lakeman my mamy gdzieś czy kubica będzie zadowolony czy nie, nam chodzi o prztrwanie zespołu jako w pełni niezależnego od udziałowców fabrycznego teamu. Mi najbardziej pasowałaby opcja kobayashi i panasonic.
grzesiek811, 04.12.2009 18:03[!]
Jeżeli to prawda, to w zasadzie nie będzie już Renault, tylko PRODRIVE. Bo to prodrive będzie za wszystko odpowiadał. Renault tylko jako dostawca. Hmmm...
Sgt Pepper, 04.12.2009 21:26[!]
Ponoć Prodrive ma mieć pakiet większościowy, więc chyba nie będzie to już jednak Renault F1 Team w świetle prawa. Cały czas mam nadzieję że Robert wyląduje w Mercedesie. Hmmm byłoby pięknie. Nie wiem dlaczego, ale widzę go w aucie z silnikiem Mercedesa. Jakoś pasuje mi do McL czy Mercedesa ze względu na to jaki styl jazdy lubi Kubica i jaki styl jazdy oferują auta z tymi silnikami. Taka mi podpowiada kobieca intuicja... :) Noż kurde jak widzę jak Hamilton agresywnie najeżdża na tarki- od razu widzę Robcia...
hawaj, 05.12.2009 17:56[!]
Sgt Pepper - ale przecież Hamilton nie najeżdża na tarki silnikiem - który tak chwalisz - tylko kołami :)
Sgt Pepper, 05.12.2009 18:05[!]
Ojjj to taki skrót myślowy... Auto z dobrym silnikiem Mercedesa i na dodatek stworzone do agresywnej jazdy nie jakaś tam popierdółka... Ot co... :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca