F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW Motorsport ogłosiło swoje plany na sezon 2010

BMW planuje skupić swe wysiłki na samochodach GT i turystycznych.
Bartosz Pyciarz, 5 grudnia 2009, wyświetlenia: 4221<< | lista | T- | T+ | >>
Po tym, jak BMW postanowiło wycofać się z końcem tegorocznego sezonu z Formuły 1, bawarski koncern planuje zwiększyć swoje zaangażowanie w wyścigach klasy GT i samochodów turystycznych. BMW Motorsport ogłosiło dzisiaj swoje plany na sezon 2010 podczas ceremonii rozdania nagród BMW Sports.

Najważniejsza zmiana dotyczy zaangażowania w WTCC. Jak sugerowano wcześniej, BMW zmniejszy swoje fabryczne zaangażowanie z pięciu do dwóch samochodów, których kierowcami będą Andy Priaulx i Augusto Farfus. Przygotowaniem samochodów będzie zajmować się brytyjski zespół BRM.

Natomiast inny zespół, który przygotowywał w zeszłym sezonie auta dla Jorga Mullera i właśnie Farfusa w WTCC – Schnitzer Motorsport ma reprezentować bawarski koncern w 24-godzinnych wyścigach na torach Nurburgring, Le Mans i Spa-Francorchamps. Aby jak najlepiej przygotować się do startów w tych klasykach, zespół postanowił wystawić fabryczny zespół w seriach VLN, której wyścigi odbywają się wyłącznie na północnej pętli toru Nurburgring oraz w Le Mans Series.

Jorg Muller i Dirk Werner, mają być regularnymi kierowcami BMW w wyścigach GT. Również Andy Priaulx, Augusto Farfus i Dirk Muller zostali uwzględnieni w programie GT. Natomiast Uwe Alzen i Dirk Adorf mają uzupełnić silny skład na 24-godzinny wyścig w Nurburg.

Z kolei BMW Rahal Letterman Racing Team będzie walczył o powtórzenie tegorocznego dubletu z Road America w American Le Mans Series (ALMS). Zespół Bobby'ego Rahala znów dostanie dwa egzemplarze BMW M3 GT2, a kierowcami ich pozostaną Dirk Muller, Tommy Milner, Bill Auberlen i Joey Hand.

BMW Motorsport będzie kontynuowało także program wyścigów bolidów jednomiejscowych – Formula BMW Europe i Formula BMW Pacific. Dodatkowo planowane jest przygotowanie BMW Z4 w specyfikacji GT3, aby umożliwić starty prywatnym zespołom w serii FIA GT3 European Championship.

Mario Theissen: „Jestem zadowolony, że możemy dać naszym fanom atrakcyjny program startów w przyszłym sezonie – pierwszym po wycofaniu się z Formuły 1. W wyścigach samochodów produkcyjnych BMW zawsze dobrze się bawiło, a do tego odnosiliśmy dużo sukcesów w naszej długiej wyścigowej historii – zarówno w samochodach zbliżonych do turystycznych, jak i imponującej klasie GT. Chcemy kontynuować te sukcesy w roku 2010 zarówno w WTCC, jak i w ALMS. W dodatku nasz program obejmuje teraz wejście fabrycznego zespołu do 24-godzinnych wyścigów, po raz pierwszy od roku 2005”.

„Promocja młodych zdolnych kierowców pozostanie ważnym filarem naszej aktywności. Formula BMW Europe pozostanie ważnym elementem w drodze do Formuły Jeden, ale będziemy także wspierać młodych chłopaków w Formula BMW Pacific, jako że oni stawiają dopiero pierwsze kroki na drodze do kariery w bolidach jednomiejscowych. Ponadto rozwiniemy nasz program kliencki i będziemy mogli zaoferować prywatnym zespołom BMW Z4 w specyfikacji GT3. Podsumowując, jesteśmy dobrze ustawieni, aby pokazać nasze osiągi naszym klientom na całym świecie”.

Warto dodać, że trofeum BMW Sports przyznawane dla najlepszego kierowcy zespołu prywatnego otrzymał w tym roku mistrz BTCC – Colin Turkington. Zgromadził on 610 punktów w klasyfikacji i zdecydowanie wygrał rywalizację. W nagrodę otrzymał czek w wysokości 30 000 euro. Drugie miejsce zajął Szwed Richard Göransson, dzięki dobrym startom w serii VLN i STCC zebrał 488 punktów, a trzeci był jego rodak – Thed Björk, startujący w STCC. W tym roku w klasyfikacji BMW Sports uwzględniono 198 kierowców z 24 krajów, którzy startowali w 29 różnych seriach wyścigowych.

Źródło: press.bmw-motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
WTCC
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 06.12.2009 00:11[!]
Czy Robcio tam był ?
Sebastian_89, 06.12.2009 00:16[!]
Chyba by napisali gdyby był... Ale pytanie godne uwagi... Odpowie ktoś??
michael85, 06.12.2009 00:22[!]
Z braku laku...
Konfederat1970, 06.12.2009 00:33[!]
Eee :( !! BMW rozmienia się na drobne w seriach, które nie są na świeczniku popularności. Sama nazwa Formuła 1 już mówi, że to pierwsza liga. Być może HONDA, TOYOTA i BMW nie nadają się do tej elity. Byli zbyt pewni swojej siły i dużych środków pieniężnych, ale jak widać nie to daje sukces. A oni chcieli go osiągnąć nazbyt szybko. Wychodzi na to, że zjadła ich ambicja, a kryzys ekonomiczny wykorzystali, aby sprytnie wyjść jako tako z twarzą z tej trudnej (jak widać) dyscypliny sportu.
Kamikadze2000, 06.12.2009 01:17[!]
Konfederat1970 - zgadza się. Już widzę, jak Honda pluje sobie w brodę, że nie pozostała chociaż tego jednego sezonu dłużej. Tak to mieliby podwójne mistrzostwo, a niewykluczone, że i dublet w generalce (gdyby nie mniejszy budżet zespołu, prawdopodobnie nie zeszliby tak bardzo z formy, w drugiej połowie), a tak to mają wielki ch**!!! Mogli uwierzyc w geniusz Brawna.
akkim, 06.12.2009 09:45[!]
Marian jak przeczytać Twe słowa, jest mi dzisiaj miło,
"BMW w tych sportach dobrze się bawiło"
i urósł apetyt na większe ściganie
a Sauber się zgodził i pomógł Wam dranie.

Jak sukcesy bywały, było fajnie, miło
aż Mikołaj dał autko, które nie jeździło
i z zabawy nie było już takiej radości
zgrzyt powstał w zabawie aż trzeszczały kości.

Znudziła się rozrywka - bez sukcesów, bo droga,
powinąła się chłopcom w piaskownicy noga,
zabrali Swoje grabki i rebu(a)S sam został
jak połaczyć kasę z pasją aby sukces powstał ?

A teraz musimy swoją twarz wybielić
żeby nas za tchórzy kibice nie wzięli
i wrzucimy do mediów trochę informacji
my jesteśmy w sportach, kibic nie ma racji

Że oskarża o ucieczkę z padoku Formuły,
My to motorsporty - Ooo jak mało który,
Bo trzeba fabryczne klientowi wpychać
to tylko umiesz Marian bo sport w Tobie zdycha.
MinetaUrPIQUET, 06.12.2009 11:44[!]
@ Kamikadze2000, nie zapominaj o tym że Brawn odniósł sukces z silnikami Mercedesa, gdyby Honda zażądzała tym pakietem w 2009 z swoim dowodzeniem i swoim silnikiem nie byłoby już zapewne tak kolorowo - wydaje mi się że osiągneliby wyniki identyczne jak Toyota która pakiet też miała jeden z lepszych. Honda doskonale wiedziała o "geniuszu" Brawna, więc nie pisz że nie - zatrudnili go jako szefa w 2008 a w 2009 sprzedali mu zespół za grosze.
Luby.T, 06.12.2009 20:30[!]
Theissen jak zawsze mówi swoim korporacyjnym BEŁKOTEM! Już myślałem, że nie będę musiał tego słuchać.
marios76, 08.12.2009 00:02[!]
Oddali co zabrali, niech będzie przestrogą-
niech sie za ściganie w F1 biorą ci co mogą!
Tacy którzy zniosą gorycz, wyścig przegrywając,
i za sukcesem pójdą, walki nie przerywając!

Niech Saubera ekipa świat F1 przywita,
niech się ucieszą kibice, nawet Berni i świta.
A BMW niech już znika, choć tacy byli śmiali,
nie będzie ich żal przecie, bo g...o pokazali.

I miejsce tam Doktora wiernego pracownika,
wykonującego tylko, co z planu wprost wynika...
niech teraz w innej formule wykaże się doktorek,
władzom niech dogodzi, pracując z kalkulatorem:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca