|
|
|
|
|
|
BMW Motorsport ogłosiło swoje plany na sezon 2010 |
BMW planuje skupić swe wysiłki na samochodach GT i turystycznych. |
|
•Bartosz Pyciarz, 5 grudnia 2009, wyświetlenia: 4221 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po tym, jak BMW postanowiło wycofać się z końcem tegorocznego sezonu z Formuły 1, bawarski koncern planuje zwiększyć swoje zaangażowanie w wyścigach klasy GT i samochodów turystycznych. BMW Motorsport ogłosiło dzisiaj swoje plany na sezon 2010 podczas ceremonii rozdania nagród BMW Sports.
Najważniejsza zmiana dotyczy zaangażowania w WTCC. Jak sugerowano wcześniej, BMW zmniejszy swoje fabryczne zaangażowanie z pięciu do dwóch samochodów, których kierowcami będą Andy Priaulx i Augusto Farfus. Przygotowaniem samochodów będzie zajmować się brytyjski zespół BRM.
Natomiast inny zespół, który przygotowywał w zeszłym sezonie auta dla Jorga Mullera i właśnie Farfusa w WTCC – Schnitzer Motorsport ma reprezentować bawarski koncern w 24-godzinnych wyścigach na torach Nurburgring, Le Mans i Spa-Francorchamps. Aby jak najlepiej przygotować się do startów w tych klasykach, zespół postanowił wystawić fabryczny zespół w seriach VLN, której wyścigi odbywają się wyłącznie na północnej pętli toru Nurburgring oraz w Le Mans Series.
Jorg Muller i Dirk Werner, mają być regularnymi kierowcami BMW w wyścigach GT. Również Andy Priaulx, Augusto Farfus i Dirk Muller zostali uwzględnieni w programie GT. Natomiast Uwe Alzen i Dirk Adorf mają uzupełnić silny skład na 24-godzinny wyścig w Nurburg.
Z kolei BMW Rahal Letterman Racing Team będzie walczył o powtórzenie tegorocznego dubletu z Road America w American Le Mans Series (ALMS). Zespół Bobby'ego Rahala znów dostanie dwa egzemplarze BMW M3 GT2, a kierowcami ich pozostaną Dirk Muller, Tommy Milner, Bill Auberlen i Joey Hand.
BMW Motorsport będzie kontynuowało także program wyścigów bolidów jednomiejscowych – Formula BMW Europe i Formula BMW Pacific. Dodatkowo planowane jest przygotowanie BMW Z4 w specyfikacji GT3, aby umożliwić starty prywatnym zespołom w serii FIA GT3 European Championship.
Mario Theissen: „Jestem zadowolony, że możemy dać naszym fanom atrakcyjny program startów w przyszłym sezonie – pierwszym po wycofaniu się z Formuły 1. W wyścigach samochodów produkcyjnych BMW zawsze dobrze się bawiło, a do tego odnosiliśmy dużo sukcesów w naszej długiej wyścigowej historii – zarówno w samochodach zbliżonych do turystycznych, jak i imponującej klasie GT. Chcemy kontynuować te sukcesy w roku 2010 zarówno w WTCC, jak i w ALMS. W dodatku nasz program obejmuje teraz wejście fabrycznego zespołu do 24-godzinnych wyścigów, po raz pierwszy od roku 2005”.
„Promocja młodych zdolnych kierowców pozostanie ważnym filarem naszej aktywności. Formula BMW Europe pozostanie ważnym elementem w drodze do Formuły Jeden, ale będziemy także wspierać młodych chłopaków w Formula BMW Pacific, jako że oni stawiają dopiero pierwsze kroki na drodze do kariery w bolidach jednomiejscowych. Ponadto rozwiniemy nasz program kliencki i będziemy mogli zaoferować prywatnym zespołom BMW Z4 w specyfikacji GT3. Podsumowując, jesteśmy dobrze ustawieni, aby pokazać nasze osiągi naszym klientom na całym świecie”.
Warto dodać, że trofeum BMW Sports przyznawane dla najlepszego kierowcy zespołu prywatnego otrzymał w tym roku mistrz BTCC – Colin Turkington. Zgromadził on 610 punktów w klasyfikacji i zdecydowanie wygrał rywalizację. W nagrodę otrzymał czek w wysokości 30 000 euro. Drugie miejsce zajął Szwed Richard Göransson, dzięki dobrym startom w serii VLN i STCC zebrał 488 punktów, a trzeci był jego rodak – Thed Björk, startujący w STCC. W tym roku w klasyfikacji BMW Sports uwzględniono 198 kierowców z 24 krajów, którzy startowali w 29 różnych seriach wyścigowych.
Źródło: press.bmw-motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|