|
|
|
|
|
|
F3: Da Costa kierowcą Motopark w 2010 i ORT w 2011 |
Portugalczyk podpisał już umowę na starty w GP2 na sezon 2011. |
|
•Bartosz Pyciarz, 11 grudnia 2009, wyświetlenia: 2992 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ocean Racing Technology poważnie myśli o swojej przyszłości w GP2 i już dzisiaj podpisał kontrakt ze swoim pierwszym kierowcą na sezon 2011 – Antonio Felix da Costą. W najbliższym sezonie Portugalczyk będzie natomiast kierowcą Motopark Academy w Formule 3 Euro Series i będzie brał udział w kilku testach GP2 oraz będzie obecny podczas wyścigów GP2, by obserwować pracę zespołu podczas weekendów.
W świetle dobrego tempa pokazanego przez niego podczas ostatnich testów GP2 na torze Paul Ricard oraz jego umiejętności wyścigowych pomimo młodego wieku, zespół postanowił przygotować dla niego specjalny program treningowy, który ma mu pomóc w przygotowaniach do zadebiutowania w 2011 roku w GP2 za kierownicą Dallary portugalskiego zespołu.
Antonio przejdzie specjalny program, który zakłada fizyczną adaptację do wyścigów w GP2, naukę analizy danych i wyników, które przeprowadzi dział inżynierii, natomiast zespół psychologów będzie pracował nad przygotowaniem go do radzenia sobie zarówno ze stresem, jak i presją generowaną przez media w wyczynowych sportach.
Były kierowca Formuły 1 – Tiago Monteiro ma zostać bliskim współpracownikiem swojego rodaka podczas przygotowań do sezonu i w taki sposób uzasadnił decyzję ORT: „Antonio jest bardzo uzdolnionym kierowcą, który zabłysnął podczas testów GP2 w Paul Ricard. Przez cały rok będzie miał szansę uczyć się metod pracy zespołu i będzie mógł przygotować się fizycznie i psychicznie do bardzo wymagającej, serii jaką jest GP2”.
„Od momentu powstania Ocean Racing Technology w zeszłym roku, postawiliśmy sobie specyficzny cel i dzięki niemu dzisiaj możemy trenować takich kierowców, jak Antonio, co jest dla nas nie tylko wyzwaniem, ale i ciekawym projektem. Mam nadzieję, że efekty tej pracy będą pozytywne i w 2011 roku będziemy mogli oglądać go triumfującego w GP2”.
Sam kierowca również odniósł się do tej niecodziennej sytuacji, jak na serię GP2: „Pracowałem już z Ocean Racing Technology i teraz mogę liczyć na pomoc Tiago w tak ważnym momencie mojej kariery, co jest niepowtarzalną szansą, którą zamierzam w pełni wykorzystać. Wysoki poziom profesjonalizmu w zespole i ogromna żądza wygranej w ORT są najważniejszymi czynnikami dla mojego treningu i mam nadzieję, że w przyszłości pomogą mi one wejść do Formuły 1”.
„Zdaję sobie sprawę ze znaczenia tej umowy dla mojej kariery i jestem pewny siebie, ponieważ wiem, że ORT i wiedza Tiago są dodatkowymi środkami motywującymi, i że otwierają one przede mną nowe perspektywy i pomogą mi w zawarciu nowych kontaktów, które sprawią, że pewnego dnia zasiądę za kierownicą bolidu F1”.
Źródło: GPUpdate.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|