F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zmiany w przepisach na sezon 2010

Nowością jest między innymi wprowadzenie możliwości testów dla rezerwowych kierowców.
Marek Roczniak, 16 grudnia 2009, wyświetlenia: 4714<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) potwierdziła, że od przyszłego roku z pierwszych dwóch części kwalifikacji eliminowanych będzie po ośmiu kierowców. Federacja ogłosiła także kilka innych małych zmian oraz jedną większą: wprowadzenie możliwości testów w środku sezonu dla kierowców rezerwowych.

Kwalifikacje
Przy stawce powiększonej z 20 do 26 samochodów w przyszłym roku, FIA ogłosiła, że po osiem, a nie sześć bolidów będzie eliminowanych z pierwszych dwóch części kwalifikacji. Q1 będzie rozstrzygać o miejscach startowych 19-26, a pozycje 11-18 przypadną najwolniejszym kierowcom w Q2. W ostatniej sesji będzie uczestniczyć jak dotychczas dziesięciu kierowców, ale jazda będzie się już odbywała z małą ilością paliwa, co jest konsekwencją wprowadzenia zakazu tankowania w trakcie wyścigów.

Przestrzeń garażowa na torach
Ciało zarządzające F1 poinformowało, że wszystkie zespoły będą od teraz dysponowały taką samą przestrzenią garażową na każdym torze. W przeszłości panujący mistrzowie świata lub ogólnie czołowe zespoły zwykle cieszyły się największą przestrzenią w garażach, jednak od przyszłego roku przydzielana będzie już jednakowa przestrzeń. Zmiana ta także jest związana z powiększeniem stawki o trzy zespoły.

Silniki
FIA potwierdziła, że limit ośmiu silników dla jednego samochodu danego zespołu na cały sezon został podtrzymany – z jedną tylko zmianą, a mianowicie wprowadzeniem kary za użycie dwóch dodatkowych silników (ponad limit ośmiu) w trakcie jednego weekendu wyścigowego. W takim przypadku kierowca otrzyma karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc nie tylko w danym GP, ale i w następnym.

Testy aerodynamiczne w trakcie sezonu
Dni przeznaczone na takie testy (jazda tylko w linii prostej na obiektach wyznaczonych do tego celu przez FIA) zostały zredukowane z ośmiu do sześciu. Wprowadzona została jednak nowa opcja umożliwiająca zamianę każdego takiego dnia testowego na cztery godziny prób w tunelu aerodynamicznym z użyciem modelu w rzeczywistej skali, przeprowadzone w ciągu 24 godzin.

Testy kierowców rezerwowych
Po tegorocznych doświadczeniach związanych z użyciem kierowców rezerwowych, którzy ze względu na zakaz testów w trakcie sezonu nie mogli dobrze przygotować się do pełnienia swojej roli, zdecydowano się na umożliwienie testu takiemu kierowcy za kierownicą obecnego samochodu w okresie czternastu dni przed lub po zastępstwie. Dopuszczeni do takiego testu będą jednak tylko kierowcy, którzy nie startowali w żadnym z ostatnich dwóch sezonów, a jazda może się odbywać tylko na torze, który nie gości żadnego grand prix. Ponadto w przypadku, kiedy po takim teście dany kierowca nie wystartuje w roli zastępcy, jego zespół ukarany zostanie utratą jednego dnia testowego z przygotowań do kolejnego sezonu.

Źródło: F1.GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
damian221, 16.12.2009 15:24[!]
Z tymi silnikami to glupota zeby miec w plecy 10 miejsc w nastepnym wyscigu;/
Maraz, 16.12.2009 15:35[!]
Chodzi o to, żeby zespół nie napoczął wielu silników na raz, aby sobie w dogodny sposób raz odbyć karę. Teraz konsekwencje będą większe, co powinno zniechęcić do kombinowania.
Piotrek15, 16.12.2009 16:13[!]
same sankcje...
predkosc, 16.12.2009 16:13[!]
Czyli w Monako w Q1 będzie jeździło 26 bolidów? Do Q2 nie przejdą najlepsze samochody, lecz kierowcy, którzy mieli szczęście nie trafić na wolnego przeciwnika :|
michael85, 16.12.2009 17:23[!]
Ograniczenia jak w ChRL lub UE!
Galvan, 16.12.2009 17:50[!]
Już widzę na GP Monaco tą kolejkę bolidów na pitlane w oczekiwaniu na zielone światło podczas Q1. Można wywnioskować, że będzie opierać się na zasadzie "Kto pierwszy ten lepszy".
Moim zdaniem lepszy był stary system sprzed 2003 roku. (jeśli się pomyliłem co do roku zmian w systemie proszę mnie poprawić.)
sylweq, 16.12.2009 18:34[!]
Kto pierwszy ten niekoniecznie lepszy. Nie zapominaj że pierwsze okrązenie jest wyjazdowe. Zanim ten pierwszy je zrobi, na torze pojawić się może całe mnóstwo bolidów, które zepsują mu okrązenie pomiarowe.
martyna, 16.12.2009 19:51[!]
z silnikami i związane z tym sankcje są za duże . Na przykładzie tego sezonu paru kierowcą się zdarzyło ze od razu padły im jednostki jak Kubicy i jednego miedzy piątkiem a niedzielą użyli 2 . Cofnięcie do tyłu o 10 spokojnie by wystarczyło , ale karać za to w następnych GP? Nonsens.
Jeśli chodzi o zakaz testów to mogło by jak zaproponowali na innych obiektach nie goszczących F1 i bez limitów .
kemek, 16.12.2009 20:32[!]
Chodzi raczej o dwa dodatkowe silniki w jeden weekend.
Czyli na przykład bierze dziewiąty w piątek i na wyścig dziesiąty. W zeszłym sezonie dostałby tylko w jednym wyścigu karę, a kierowca zyskuje dwa dość świeże silniki - jeden na piątkowe treningi i drugi na wyścigi.
paolo, 16.12.2009 21:28[!]
Ogólnie zmiany drobnousprawniające ale plus.Sprawa silników to tylko "załatanie" dziury w przepisach. Jest za każdy 10 w plecy tak jak było tylko nie da się 2 razy cofnąć o 10 w jednym wyścigu dlatego przechodzi na następny. Po staremu można by było napocząć x nowych i pokutować tylko raz.


Fajnie, że pomyśleli o testach dla "świeżaków" bo już to śmieszne zaczynało być. Schumacher z Massą upalają kiedy mają kaprys mimo zakazów, a Jaime musiał wsiadać kompletnie zielony.

Kwalifikacje martwią no ale to żadna zmiana, a raczej tylko adaptacja. Może nie będzie tak źle chociaż biorąc pod uwagę, że może być kilku kompletnie zielonych kierowców z Chińczykiem na czele i zapewne gwiazdorską obsadą USF1 (jeśli wystartują) w maszynie niewiele szybszej od taczek to może się z tego zrobić lekki totolotek. Na szczęście w Q1 powinno wystarczyć jedno niekoniecznie nawet czyste kółko i 8 najwolniejszych wynalazków nie będzie dalej zakłócać kwalifikacji. Skoro ci najlepsi będą potrzebować ledwo jednego kółka to może się pomieszczą.
L00Kass, 17.12.2009 15:35[!]
po osiem, a nie sześć bolidów będzie eliminowanych z pierwszych dwóch części kwalifikacji
nie czasem pięć? heh.

Odnośnie silników - producenci owych pewnie ciężko pracują teraz nad poprawkami niezawodności i paliwożerności, mam nadzieję, że Cosworth także.
@paolo, co tak Cie boli, że jeżdżą sobie starym F2007?
Gibonlak, 20.12.2009 10:16[!]
Najciekawsza zmiana to jednak zakaz tankowania podczas wyścigu. Można ryzykownie przypuszczać, że w przyszłości powstaną opony wytrzymujące cały wyścig więc wizyta w boksie wogóle nie będzie potrzebna a tym samym zniknie jedyna możliwość wyprzedzania na większości torach. Tak więc start, uniknięcie kolizji na pierwszych kilku okrążeniach i gęsiego dojechanie do mety. Trochę szkoda tej zmiany, widok ciągnącego węża ziejącego ogniem na bolid z tyłu jest bardzo widowiskowy a tego nam teraz zabraknie. Na szczęście pozostaną nie dokręcone, latające, potrafiące zabić koła a także widok uwijających się mechaników na których teraz spocznie większa odpowiedzialność ( zawsze mieli zapas czasu , tankowanie trwało dłużej niż zmiana opon). Można przypuszczać, że w przyszłości bolidy będą nie zawodne a pit stopy będą historią mówiąca o niedoskonałości. Dlatego cieszmy się, że żyjemy w erze pit stopów. Ktoś kiedyś napisał, że jak by "kosmici" przylecieli na ziemię to pokazalibyśmy im F1 jako nowoczesny sport i szczyt techniki, myślę ,że ze zdziwieniem zapytali by "To te wasze super bolidy nie potrafią przejechać całego wyścigu bez naprawy??"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca