F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault zmniejszy wydatki na F1 o połowę dzięki umowie z Genii

Luksemburska spółka chce tymczasem przywrócić Renault na sam szczyt w Formule 1.
Marek Roczniak, 17 grudnia 2009, wyświetlenia: 2715<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor zarządzający Renault F1 Team – Jean-Francois Caubet ujawnił, że francuski koncern dzięki sprzedaniu znacznej części udziałów w zespole spółce inwestycyjnej Genii może o połowę zmniejszyć swoje nakłady na ten sport.

Dodał też, że zespół już wcześniej został poinformowany przez Renault, że francuski producent sam nie jest w stanie zapewnić pełnego budżetu na sezon 2010 ze względu na obecną sytuację ekonomiczną na świecie, zatem gdyby nie umowa z Genii, to Renault nie byłoby w stanie pozostać w F1.

„Zaczęliśmy więc pracować nad alternatywami, aby udało się zachować obecność naszej marki w F1” – powiedział Caubet. Renault nie potwierdziło, ile udziałów trafiło w ręce spółki Genii, ale w mediach mówi się, że francuski koncern zachował 25% udziałów. Zagadnięty o tę sprawę przez włoskich dziennikarzy prezes Ferrari – Luca di Montezemolo miał odpowiedzieć: „Lepsze to niż nic”.

Tymczasem dyrektor generalny Genii Capital – Eric Lux powiedział wczoraj, że ich długoterminowym celem jest przywrócenie Renault na sam szczyt w Formule 1. „Razem z Renault, zamierzamy prowadzić zespół z zachowaniem tych samych wartości, jak w każdym z naszych innych przedsięwzięć, kładąc nacisk na realizację ambitnych celów bez zaniedbywania efektywnego wydawania pieniędzy” – powiedział. „Jesteśmy szczerze przekonani, że osiągi na torze mogą iść w parze z osiągnięciami w biznesie i wykorzystamy naszego całego ducha przedsiębiorczości oraz wiedzę w zakresie działalności komercyjnej, aby osiągnąć ten cel”.

Genii Capital będzie także kontynuować program Renault Driver Development dla młodych kierowców, łącząc go ze swoją własną firmą menedżerską Gravity Sports Management, która opiekuje się obecnie między innymi karierą Ho-Pin Tunga. Skoro już o Chińczyku mowa, to jego menedżer odmówił komentarza na temat doniesień, jakoby wykupienie udziałów w zespole Renault przez Genii miało mu otworzyć drogę do debiutu w F1.

Źródło: Motorsport.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jan5, 17.12.2009 13:37 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
jeśli kubica odejdzie z renault i tak sa skonczeni, juz nie ma zadnego przywoitego zawdonika na rynku. Zeby sie nie okazało ze renault zbuduje najlepszy bolid, a mistrzostwo świata zdobedzie Piquet który znowu wróci do renault

___
Bez tego typu określeń. // bicampeon
seba_d, 17.12.2009 13:51[!]
super fotka pasuje do tematu.
klip150, 17.12.2009 13:56[!]
niepokojąca jest ta gadka o biznesie i komercji. Robert jest sportowcem a nie biznesmenem!
być może jest to dla nich tylko krótka inwestycja a potem odsprzedaż, kiedy fabryki zaczną wracać do F1.
kemot, 17.12.2009 16:23[!]
klip150 umiesz czytać?

"Tymczasem dyrektor generalny Genii Capital – Eric Lux powiedział wczoraj, że ich długoterminowym celem jest przywrócenie Renault na sam szczyt w Formule 1."
Szadi, 17.12.2009 17:10[!]
Ciekawe jak po tej decyzji bedą wygladały bolidy Renault. Mam na mysli barwy.
Sebastian_89, 17.12.2009 19:57[!]
Ech... ciekawy jestem na ile konkurencyjny bolid zbudują... Mógłby się już Kubek określić czy zostaje czy nie... Nie wiem czemu, ale wydawało mi się, że Prodrive byłby lepszym rozwiązaniem. I kto będzie do cholery jego partnerem????Okaże się, że faktycznie debiutant... No to faktycznie świetlana przyszłość przed nimi...
@seba_d i @szadi popieram.
klip150, 18.12.2009 07:18[!]
kemot
rozumiesz co czytasz? chyba nie!
to są standardowe formułki dla nietrybiących
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca