F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Stefan GP planuje testy swojego samochodu F1

Mimo braku miejsca w stawce, serbski team kontynuuje przygotowania w celu dołączenia do F1.
Michał Roszczyn, 18 grudnia 2009, wyświetlenia: 2656<< | lista | T- | T+ | >>
Serbski zespół Stefan Grand Prix planuje testować swój samochód Formuły 1 podczas sezonu 2010, jeśli zamiary rywalizacji w przyszłorocznych mistrzostwach ostatecznie zakończą się fiaskiem.

Mimo braku miejsca w stawce, serbski team kontynuuje przygotowania w celu dołączenia do stawki F1. Szef ekipy Zoran Stefanowic ma się spotkać z prezesem Toyota Motorsport GmbH – Johnem Howettem w ten weekend, by sfinalizować przejęcie projektu bolidu na sezon 2010 autorstwa japońskiego producenta.

Choć zespół nie chce jeszcze ujawnić żadnych szczegółów na temat swoich planów, to jednak Stefanovic powiedział serwisowi AUTOSPORT, że nawet jeśli jego początkowe ambicje odnośnie sezonu 2010 nie spełnią się, to w zanadrzu przygotowany ma plan rezerwowy.

„Planem A jest rywalizacja w przyszłym roku, a planem B jest dokonanie tego rok później, podczas gdy przyszły rok poświęcilibyśmy na testy samochodu z wieloma kierowcami. Mamy już kierowców, ale nie zamierzamy tego ogłaszać. Jeśli nie będziemy startować w F1 w przyszłym roku, wówczas będziemy testować cały rok, dużo testować. Nie jesteśmy związani porozumieniem Concorde Agreement, zatem potestujemy na różnych torach z różnymi kierowcami – nawet gdybyśmy nie startowali w mistrzostwach świata F1” – powiedział szef serbskiej ekipy.

Stefanovic twierdzi, że team ma zapewniony odpowiedni budżet, a prace nad samochodem – którym dowodzić ma Mike Coughlan, były projektant McLarena, zwolniony wskutek afery szpiegowskiej – będą prowadzone zarówno w serbskiej, jak i niemieckiej bazie w przyszłym roku. „Mamy pełne niezbędne wsparcie finansowe dla wszystkich naszych prac. Obecnie nie ma wątpliwości co do tego. Jedyną niewiadomą jest nasze zgłoszenie i nie będziemy rozmawiać o szczegółach, póki nie zostanie wydane oficjalne oświadczenie w tej sprawie”.

Serb potwierdził również, że jego zespół wycofał skargę złożoną do Komisji Europejskiej, kwestionującą proces wyboru nowych teamów na sezon 2010. „Wstrzymaliśmy proces sądowy. Nasze nastawienie jest teraz inne. Początkowo wątpiliśmy w uczciwość procesu selekcji, ale dokładnie przemyśleliśmy sprawę pod koniec sierpnia i zdecydowaliśmy się nie podążać tą drogą. Tak więc od początku września razem z Komisją Europejską już nie zajmujemy się tym. Sprawy nie ma... Lepiej iść naprzód z biznesplanem, niż narzekać na wybór zespołów”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2017  Zoran Stefanović chce dołączyć do stawki F1 z własnym zespołem w 2019 roku
28.03.2014  Stefanović: Nie udało nam się pozyskać dostawcy silników
24.03.2014  Zoran Stefanovic przejmie Marussię?
19.09.2010  Stefanović wycofał zgłoszenie nie czekając na decyzję FIA
18.05.2010  Alguersuari w STR także w przyszłym roku?
Tagi:
Stefan

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dasqez, 18.12.2009 15:07[!]
Uparci są, no ale to dobrze! Może zobaczymy ich w roku 2011
TimOOv, 18.12.2009 15:33[!]
i jak będą dużo testować łąmiąc CA to napewno znajdą się w stawce:) takiego! pamiętacie jak Toyota włączyła się do stawki? podporządkowała się ograniczeniom (po jakimś czasie)
Galvan, 18.12.2009 15:41[!]
Gratuluje temu Panu wytrwałości. Być może Bernie się przekona, że 14-sty zespół to nie taka zła opcja dla niego- spopularyzowanie F1 w Serbii= większe zyski z praw do transmisji w TV.
PS. ciekawe kim są ci przyszli kierowcy, żadnego Serba startującego w europejskiej serii nie kojarzę. Coś chyba kiedyś Zoran wspominał, że chciałby swojego rodaka w teamie.
Ramzi, 18.12.2009 15:46[!]
Pewnie USF1 nie rozpocznie sezonu 2010, może Stefan GP ich zastąpi?
noofaq, 18.12.2009 15:47[!]
wyjątkowo rozsądne podejście jeśli to prawda a niebujna wyobraxnia :)
Qnik, 18.12.2009 15:52[!]
Ramzi, a powiedz mi, dlaczego?
GroM, 18.12.2009 15:56[!]
TimOOv -> ale dlaczego mieli by łamać CA? Przecież oni nie są w stawce to mogą sobie testować bolid codziennie jeżeli ich na to stać. Jeżeli miałbym duży budżet i zbudował sobie prywatnie bolid, to nie mogę nim jeździć po torach? CA obowiązuje wtedy jak je podpiszą i wstąpią do FOTA, a tak chyba mogą robić co chcą. Możliwe, że ten rok spędzą na testach co pewnie zaowocuje reklamą, dzięki której otrzymają dodatkowych sponsorów, a w przyszłym roku wejdą do F1 jak Brawn GP :).
kamarinho1991, 18.12.2009 16:07[!]
Jeśli dobrze kojarzę, to jedno okrążenie testów na torze Montmelo kosztuje koło 2 tysiecy...
Adakar, 18.12.2009 16:23[!]
GroM najpierw musieli by wlasnie WEJSC do F1 za rok ... kto im to zagwarantuje ?
Kto im na 100% zagwarantuje ze np. jeden z nowych zespołów (USF1) zbankrutuje, da za wygraną ? i bedzie wolne miejsce w 2011 ?
Jaka gwarancje mają że wtedy nie beda ubiegać sie o to miejsce na nowo np. Lola, Prodrive czy Epsilon Euskadi ?
Zreszta to ze beda testowac bolid przez caly rok to ok ... ale zeby ustalić jego faktyczną wartość trzebaby śmigać na tych samych torach co cyrk F1 ... a tutaj juz moze tego typu manewry blokować FIA ...
Co wiecej ... skad silniki wydłubią ?
ŁADA im zrobi ? Moze liczą że Toyota im odda kilka silników a oni tylko zmienią tabliczki znamionowe ... w teorii "PO CO TOYOCIE te silniki ..." , wątpie aby np. Cosworth im urzyczyl kilku jednostek ... tutaj tez sie FIA wtrąci, a nawet pozostale zespoły ktore z tych silnikow korzystają ...
Stefan chce kupić de facto CAŁĄ TOYOTĘ (tzn jej trzon) i ... TO MA SENS !!!
Toyota w 2009 byla naprawde DOBRYM bolidem i silniki nie byly AŻ takimi gniotami ... wiec ... w ciemie bity Stefan nie jest i z jego wizji nie mam zamiaru sie naśmiewać ...
Witek, 18.12.2009 16:50[!]
@Galvan:

A kojarzysz Milosa Pavlovic'a? To Serb - i to dość szybki!
noofaq, 18.12.2009 17:45[!]
Adakar: silniki do testów mogą znaleźc gdziekolwiek - myslisz że testowych/używanych zeszłorocznych czy starszych jednostek nikt nie będzie się chciał pozbyć?
Adakar, 19.12.2009 00:36[!]
noofaq ... silniki są ZAMROŻONE, ich rozwoj, wiec silniki są "te same" co roku. Nikt zadnych silnikow nie moze sie pozbywać, bo silniki zuzyte trafiaja ponownie do producenta ... nikt ich nie kupuje. Umowy są tak skonstruowane iż producenci te silniki "dostarczają" ... "wynajmują niejako". Oczywiscie czasem niektore zostają na stale, np. w jakiś modelach pokazowych na jakieś "moto parki" i tego typu imprezy ... ale to są pojedyncze sztuki. I nikt ich nigdzie dalej nie sprzeda ...

a po co im starsze jednostki ? sprzed zamrożenia ? Co moze jakieś V10 wygrzebia zza światów ? i co im dadza takie testy ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca