F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Umowa Mercedes-Petronas okiem Jamesa Allena

"Zespół z Brackley wygląda na nową siłę, tuż obok takich potęg, jak McLaren czy Ferrari".
Bartosz Orłowski, 22 grudnia 2009, wyświetlenia: 2704<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

Zespół Mercedes GP wygrał zaciętą – jak się wydaje – walkę o sponsoring malezyjskiej firmy Petronas, podpisując długoterminową umową szacowaną na 30 milionów euro za sezon.

Jeśli weźmiemy też pod uwagę dochód 50 milionów euro za wygranie mistrzostw świata przez zespół (jeszcze jako Brawn GP) to wyjdzie nam, że Mercedes posiada budżet w wysokości 80 milionów euro na rok 2010 i to jeszcze zanim sam cokolwiek włoży w zespół lub otrzyma od innych sponsorów.

Zespół z Brackley wygląda na nową siłę, tuż obok takich potęg, jak McLaren czy Ferrari, czego nigdy wcześniej nie doświadczył pod wodzą BAR czy Hondy. Zespół będzie teraz startował pod nazwą Mercedes GP Petronas F1 Team, zatem Petronas będzie właściwie tytularnym sponsorem, choć jego nazwa znajduje się za Mercedesem.

Umowa ta jest sporym sukcesem dla nowego zespołu Mercedesa. Oprócz wartości medialnej, Petronas zyska też na tym, że jednym z kierowców będzie prawdopodobnie Michael Schumacher. Jedną z większych korzyści może być też umowa pozwalająca na stosowanie środków smarnych w samochodach drogowych, podobnie jak Ferrari postępuje z firmą Shell, z tą różnicą, że Mercedes sprzedaje o wiele więcej pojazdów osobowych, a także ciężarowe. Niemiecki producent będzie mógł także wykorzystać umowę z Petronas do zwiększenia swojej obecności na azjatyckim rynku.

Szef sportowy Mercedesa – Norbert Haug powiedział: „Przy nowych ograniczeniach zasobów w Formule 1, zespół Mercedes GP Petronas F1 Team będzie dobrze usytuowany, aby osiągnąć swe cele. Będziemy starali się osiągać sukcesy w przyszłości przy efektywnym wykorzystaniu zasobów, mając jednocześnie na uwadze fakt, że fundamentalne zmiany przepisów w F1 na rok 2010 będą stanowiły szczególne wyzwanie”.

Umowa ta jest również ciosem dla zespołu Sauber, który przez wiele lat współpracował z firmą Petronas. Zmuszony do ponownego przejęcia zespołu od BMW, Peter Sauber zmaga się z pozostaniem w tym sporcie, nie posiadając jeszcze praw do nagród pieniężnych (brak podpisanego Concorde Agreement), a dodatkowo stracił głównego sponsora. To także cios dla zespołu Lotusa, z którym współpracuje rząd Malezji.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Mercedes
Petronas
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 22.12.2009 15:13[!]
"Zespół z Brackley wygląda na nową siłę, tuż obok takich potęg, jak McLaren czy Ferrari, czego nigdy wcześniej nie doświadczył pod wodzą BAT czy Hondy."

Farmazon roku. Brackley za panowania Hondy nigdy nie brakowało pieniążków... nawet w okresie ekologicznej furii, zielonych bolidów i braku sponsorów, potężna finansowo (czas hossy i permanentnych wzrostów, bicia rekordów zysków) Honda zapewniała zespołowi środki na szaleństwa. W 2008 roku mieli jednej z największych budżetów.. stąd z resztą BGP001.

80 mln+ 50 Mercedesa.. 120 mln to tak szokująco dużo?
Arnulf, 22.12.2009 15:37[!]
SirKamil, wątpię, aby Allen miał na myśli pieniądze pisząc o Mercedesie jako o nowej sile w F1.
deeze, 22.12.2009 15:41[!]
SirKamil: trochę chyba jednak nie zrozumiałeś przesłania całego tekstu Allena ;)
W każdym razie 80 baniek to już sporo, choć żeby być potęgą na miarę McLarena czy Ferrari, to jednak (niestety!) wciąż trzeba dysponować kwotami rzędu 200 mln. Liczę jednak, że troszkę FIA jeszcze podetnie maksymalne wydatki. Oczywiście nie chcę, żeby były one na poziomie 40 mln - jednak 80-100 jest sądzę w zupełności sensowną kwotą. Nie wszyscy do niej z pewnością dobiją, ale nie o to tu chodzi...
Dżejson, 22.12.2009 15:45[!]
Ciekawe, że Merc zawsze używał olejów Mobil 1, a teraz FABRYCZNY zespół będzie na Petronasie, a klienci na Mobilu. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności silniki Merca będą "niekompatybilne" z olejami Mobil 1 ;P
SirKamil, 22.12.2009 15:51[!]
Niewykonalne jest odseparowanie od zagadnień całościowego potencjału ekipy zagadnień związanych z finansowym zabezpieczeniem różnorodnych działań zespołu o tak zaawansowanych ambicjach. Rozumiecie? O lepszym stopniu zorganizowania departamentów technicznych można mówić było dużo wcześniej- jeszcze w czasie Brawna gdy oczywista była magia Rossa, potem doszedł kolejny element układani- Mercedes, porządkujący aspekty organizacyjne, również owe powiązane z przyszłością bytu. Z tego co obserwuje pozyskanie środków Petronasa (relatywnie skromnych jak tytułowy sponsoring) dało wszystkim impuls do zachwytów i równania Mercedesa do absolutnego wierzchołka. Nie za wcześnie?
Czechoslowak, 22.12.2009 16:23[!]
dokładnie Dżejson-> sądzę że po trosze zawarcie tej umowy jest skierowane przeciw McLarenowi. teraz Brytyjczycy mają do wyboru: albo stracić sponsora (Mobil 1), albo ryzykować zalewając silniki Mercedesa innym olejem niż każe "fabryka".
wartek, 22.12.2009 16:40[!]
mysle ze gdyby oleje petronasa okazaly sie gorsze od mobila, w silnikach merca pozostalby mobil tylko nikt by o tym nie mowil glosno :)
Maraz, 22.12.2009 17:10[!]
Do osób zgłaszających błędy: BAT nie jest pomyłką - początkowo zespołem z Brackley zarządzał koncern British American Tobacco (BAT). Od niego wzięła się też nazwa zespołu British American Racing.
Simi, 22.12.2009 18:33[!]
Wydaje mi si, że Mercedes będzie bardzo dobry, choć osobiście chciałbym taką trójkę zespołów:
1.Ferrari (my favourite team!!)
2.Renault (nie chodzi o Kubicę)
3.Mercedes
Mniej więcej taką trójkę chciałbym widzieć w 2010 :-)
paolo, 23.12.2009 10:00[!]
Jeśli umowa Petronasa z Mercedesem dotyczy również samochodów drogowych to wielkie WOW! Tak jak pisałem kiedyś tam jeśli Petronas zdecyduje się na szeroką inwazję rynku olejowego "CV" będzie miał imponujące. BMW i Mercedes w F1. Elitarna śmietanka luksusu w skojarzeniu z elitarną śmietanką wyścigową ale jeśli Mercedes będzie zalewał auta drogowe Petronasem to jest to ogromna umowa biznesowa. Nawet pomijając luksus Mercedes to przecież ogromna ilość ciężarówek i aut dostawczych. Jeśli to prawda to rzeczywiście rośnie nowa siła obok takich marek jak Mobil 1, Castol, Total czy Shell. Jeśli to prawda to wielkie brawa i słowa uznania dla Petronasa.

Najbardziej na lodzie został Mobil. Bo niby co ma teraz oznaczać dla nich sponsoring McLarena? Chyba, że skrzynie będą smarować, albo nakrętki do kół. Najciekawsze, że taki zawodnik jak Mobil nie ma czego "zalać". Merc - Petronas, Ferrari - Shell, Renault - Total, Cosworth to zapewne taki kundelek jedene zaleje go lotosem inny jakimś amerykańskim wynalazkiem ze złóż w Iraku. Naprawdę pozostaje smarowanie nakrętek do kół, a jest przecież tylu bogatych "zawodników", których można skusić: Repsol, wspomniany Castrol (BP), Statoil... Orlen :) i wiele innych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca