F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Branson: Ograniczmy niedorzeczne koszty w F1

"Byłoby o wiele lepiej, gdyby wszystkie zespoły wydawały po 40 milionów".
Łukasz Godula, 23 grudnia 2009, wyświetlenia: 2260<< | lista | T- | T+ | >>
Sir Richard Branson otwarcie wyraził swoją opinię na temat obecnej sytuacji z wydatkami w Formule 1. Po tym, jak Virgin Racing wejdzie do stawki w przyszłym sezonie, Branson jest nie tylko przekonany, iż zespoły mogą obniżyć poziom ogólnych wydatków, ale też uważa, że inni powinni być zawstydzeni z powodu swojej rozrzutności.

Brytyjczyk jest przekonany, że Virgin będzie w stanie wydawać nie więcej, niż zespoły na początku lat 90. ubiegłego wieku. Wraz z rozpoczęciem nowej dekady Branson jest pewny, że Manor Motorsport oraz projektanci bolidu Wirth Research będą w stanie dać przykład innym efektywnego wykorzystania pieniędzy.

„Całkowity koszt prowadzenia całego zespołu będzie wynosił poniżej 40 milionów w ciągu 12 miesięcy, więc oni pokażą, że może to być wykonalne i mam nadzieję, że inne zespoły podążą tą drogą w następnym roku bądź za dwa lata” – cytuje wypowiedź Bransona serwis GPUpdate.net. „Myślę, że jest to niedorzeczne i zawstydzające, że zespoły potrafią wydawać 400 milionów na bolid, bądź dwa bolidy... Byłoby o wiele lepiej, gdyby wszystkie zespoły wydawały po 40 milionów”.

Angielski przedsiębiorca dodał, że styl projektowania Nicka Wirtha powinien być przykładem dla innych zespołów. „Nick jest po prostu świetny – nie potrzebuje na przykład tunelów aerodynamicznych do projektowania bolidów” – kontynuował Branson, odnosząc się do wykorzystywania przez Wirtha technologii CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). „Nie wydaje mi się, by którykolwiek zespół potrzebował tunelu aerodynamicznego, wystarczy tylko używać nowej technologii – wystarczy, że zatrudnią kilku techników. Nie musisz wydawać miliona dolarów na nakrętkę, a kolejnego miliona na śrubę. Bądźmy rozsądni”.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 23.12.2009 15:50[!]
wszystko można tanio, tylko potem +2 sec w plecy na jednym okr. do czołówki
oligator, 23.12.2009 16:25[!]
bez przesady, 2 sekundy wolniej i tak F1 bylaby szybka.

Nie bijcie! Juz widze jak mowicie ze F1 ma byc najszybsza, itd...

Ale te 2 sekundy odzyskac mozna 'taniej' zmieniajac nieco regulamin, na przyklad.
pro, 23.12.2009 19:30[!]
Taaaa, zobaczymy jak im ten brak tunelu wyjdzie po pierwszym wyścigu :]
SirKamil, 24.12.2009 01:02[!]
Ograniczmy koszta na wizyty w solarium? Branson: "Nie! To nieludzkie!"

btw. Wirth zrobił wodę z mózgu również jemu. Skąd przekonanie, że duże zespoły korzystające z CFD i świetnie się nim posługujące robią to gorzej niż Virgin? Skąd przekonanie, że zespoły korzystające z CFD i świetnie się nim posługujące oraz świetnie posługujące się tunelem aerodynamicznym mają w jakimkolwiek z obszarów tracić do Virgin?
maroo, 24.12.2009 11:04[!]
Potem powie - wydaliśmy najmniej a jesteśmy przedostatni - to świetny wynk! Heh.

Branson gada pierdoły i głupoty - CFD to używa pewnie i kilkadziesiąs przedsiębiorstw w Polsce - nie zdziwł bym się gdyby nawet do projektowania złączek nowoczesnej kanalizacji ;P. Obliczenia choć absolutnie dokładne nie dają pełnych możliwości - trzeba by w symulowanym modelu uwzglednić naprawdę wiele, zbyt wiele by taki model obliczeniowy był bez większych błędów. Tunel daje wszystko nie tylko cyfrowo ale i analogowo jeśli tak mogę się wyrazić, daje palpacyjne wyniki, daje naoczne wyniki, daje także to wszystko dodatkowo w cyfrowych formach, daje wyniki algorytmów i obliczeń. Niech nie chrzani że model obliczeniowy może w pełni zastąpić tunel - zgodze sie że w projektowaniu armatury tak, że w projektowaniu Chevroleta Spark też mógłby i wystarczył by. Ale tutaj jest absolutny wyścig - to nie zabawa. Nie wróżę im wielkich sukcesów z takim podejściem. A może to tylko gadanie coby się na duchu podnieść?
Nkh, 25.12.2009 19:43[!]
Absolutnie zgadzam się z Maroo i przedmówcami. Żaden model matematyczny ani komputerowy nie uwzględni wszystkiego tego co pokaże eksperyment w tunelu aerodynamicznym. Mechanika płynów jest straszliwie skomplikowanym zagadnieniem, a dynamika płynów jest jej działem. Owszem, komputerowe modelowanie może wiele wyjaśnić na drodze analizowania zaimplementowanych rownań, ale w tego typu dziedzinach nauki/inżynierii nie może się obyć bez porównania wyników symulacji i obliczeń z prawdziwym modelem poddanym eksperymentowi. Poza tym sama dynamika płynów to nie wszystko, należy również uwzględnić temperatury, mechanikę elementów aerodynamicznych pojazdu (mogą one przecież również pracować, uginać się, wpadać w drgania) etc. Zapewne znalazłoby się znacznie więcej zagadnień powiązanych. Nawet najbardziej wyszukane oprogramowanie zaprzegające do dzialania elementy różnych dziedzin fizyki, w połączeniu w modelowaniu multifizycznym, nie daje pełnego obrazu sytuacji. Uważam, że tunel aerodynamiczny jest niezbędny, a CFD może być jego doskonałym uzupelnieniem.
Huckleberry, 26.12.2009 01:59[!]
E tam, to wy chrzanicie. Można obliczyć absolutnie wszystko, pytanie tylko czy dysponujemy już odpowiednią mocą obliczeniową. Prędzej czy później metody "analogowe", jak je określacie, przejdą do lamusa. Tak jak płyty gramofonowe...
A co? Niby tunel uwzględnia wszystkie zmienne?! To jest tak samo uproszczony model rzeczywistości tyle że nie cyfrowy.
A jak pokazał przykład Neweya w tym roku, na razie ważniejsza od zasobów jest inteligencja i pomysły projektantów...
Jędruś, 26.12.2009 23:21[!]
Panie Bransonie - Turbodymemen jeszcze zawstydzi was wszytkich i w F1 będzie jeździł za darmo.

Co do Bransona to chłop czysto nastawiony na komerchę i biznes.Z BrawnGP wyszło mu małym kosztem świetnie to nie oznacza , że prowadząc własnych zespół też będzie tak rewelacyjnie.

Jak chce być dobry to musi wyłożyć więcej kasy.

Z wszystkich nowych zespołów właśnie on i Windsor gadają najbardziej niedorzecznie...
Huckleberry, 27.12.2009 12:52[!]
Widzę, że macie go za tandeciarza ale to dlatego, że mało o nim wiecie i nie znacie jego filozofii. We wszystkich jego firmach chodzi o to żeby robić wszystko lepiej niż inni ale za mniejsze pieniądze i tutaj nie może być inaczej. W większości przypadków mu wychodzi więc dajcie mu szansę zamiast mówić, że gada niedorzecznie. Jeśli juz Branson za coś sie bierze to dlatego, że widzi duże szanse na sukces, a nie tylko dla widzimisię lub dla rozgłosu.

edit: Coś musi być na rzeczy skoro misja Pathfindera na Marsa kosztowała 250mln $. Pożyjemy zobaczymy ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca