|
|
|
|
|
|
Bolid US F1 także powstaje bez użycia tunelu aerodynamicznego |
Windsor twierdzi jednak, że US F1 zamierza w przyszłości korzystać z tunelu aerodynamicznego. |
|
•Marek Roczniak, 27 grudnia 2009, wyświetlenia: 5434 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Wygląda na to, że nie tylko zespół Virgin Racing przygotowuje swój bolid do debiutanckiego sezonu startów w Formule 1 bez użycia tunelu aerodynamicznego.
Dyrektor sportowy US F1 Team – Peter Windsor ujawnił, że także jego ekipa postanowiła oprzeć się wyłącznie na obliczeniowej mechanice płynów (CFD) przy opracowywaniu swojego pierwszego bolidu F1, choć z nieco innych powodów niż w przypadku Virgin.
Dyrektor techniczny brytyjskiej ekipy Nick Wirth jest zdania, że technologia CFD osiągnęła już taki poziom, że potwierdzanie wyników symulacji komputerowych w tunelu aerodynamicznym z użyciem modelu bolidu stało się po prostu zbędnym wydatkiem. Windsor twierdzi jednak, że US F1 zamierza w przyszłości korzystać z tunelu, a jedynie w początkowej fazie rozwoju zespołu zamierzają opierać się tylko na CFD.
Odnosząc się do komentarzy Wirtha, szef sportowy US F1 napisał na blogu amerykańskiej ekipy: „Ta sama rzecz (CFD) odnosi się też do naszego samochodu, choć my widzimy to raczej jako logiczną kolej rzeczy dla nowego zespołu niż coś, co miałoby stanowić powód do szczególnego podekscytowania”. Dodał, że docelowo zamierzają korzystać z ultranowoczesnego tunelu aerodynamicznego Windshear, który znajduje się niedaleko siedziby głównej zespołu.
„Windshear znajduje się jakieś 15 minut jazdy od naszej fabryki w Charlotte i okaże się on dla nas bezcenny, kiedy rozpoczniemy mapowanie aerodynamiczne pełnowymiarowego samochodu w styczniu” – kontynuuje Windsor. „Nie mamy warsztatu do wykonania modelu bolidu, a więc nie ponosimy wydatków z tym związanych i omijają nas komplikacje wynikające z prowadzenia takiego warsztatu. Naszym 'modelem' jest rzeczywisty samochód i – jako nowy zespół w F1 – będziemy w stanie wielokrotnie testować go w Windshear”.
Windsor powiedział też, że ich europejska siedziba przy torze Motorland w Alcaniz (Hiszpania) jest już niemal gotowa, dodając: „Bardzo niedługo ogłosimy nasz skład kierowców na sezon 2010 i wiele innych szczegółów”.
Źródło: Motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|