F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Były szef ds. silników w Ferrari dołączy do FIA

Ma on pomóc w wynajdywaniu nowych energii i bardziej przyjaznych środowisku technologii.
Marek Roczniak, 28 grudnia 2009, wyświetlenia: 2467<< | lista | T- | T+ | >>
Gilles Simon dołączy wkrótce do Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), aby wspomóc dążenia jego rodaka Jeana Todta w wynajdywaniu nowych energii i bardziej przyjaznych środowisku technologii dla Formuły 1 oraz innych sportów motorowych.

Były szef ds. silników w Ferrari odszedł z Maranello w październiku bieżącego roku i jak ujawnił nowy prezydent FIA, Simon będzie teraz mocno zaangażowany w działania nowej grupy roboczej zajmującej się wyżej wymienionymi dziedzinami. Zdaniem Todta, F1 nie robi wystarczająco dużo w kwestiach ochrony środowiska, zwłaszcza że KERS został porzucony przez zespoły.

„Jestem przekonany, że musimy absolutnie uwzględniać kwestię ochrony środowiska w nowych technologiach” – powiedział Todt w wywiadzie dla francuskiej gazety Le Figaro. „Musimy dostosować się do naszych czasów i przeanalizować od podstaw sporty motorowe – tworząc nawet nowe dyscypliny. Po rezygnacji z KERS, w przyszłym roku nie osiągniemy zupełnie nic innowacyjnego i jest mi przykro z tego powodu. Postanowiłem zatem stworzyć nową grupę roboczą i Gilles Simon wspomoże w tym względzie FIA”.

Todt podkreślił jednocześnie, że F1 musi pójść dalej w kwestii redukcji wydatków, pomimo dotychczasowych starań ze strony zespołów w tym względzie. „Zespoły F1 są czasem ślepe i nie zdają sobie sprawy z tego, co dzieje się na świecie” – dodał Francuz. „Jednakże świat wyścigów został tak samo dotknięty przez kryzys finansowy, jak wszystko inne. F1 jest zbyt droga i mój poprzednik Max Mosley wiele uczynił w kierunku redukcji kosztów, ale to nie wystarczyło, zwłaszcza że niektóre zespoły stawiły opór”.

„Przykro mi, że koncerny Honda, BMW i Toyota odeszły, ale kiedy wydajesz mnóstwo pieniędzy i nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, to jest to nieuniknione. Z drugiej strony pojawienie się nowych zespołów F1 jest świetną wiadomością dla tego sportu. Jednakże dotychczasowe działania w kierunku redukcji wydatków są niewystarczające. Jestem przeciwny z góry narzuconym ograniczeniom budżetów, ale jeśli chcemy utrzymać przy życiu F1, to potrzebujemy zdecydowanego działania i fundamentalnych decyzji”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
Todt J.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mattbmw, 28.12.2009 13:32[!]
A ja tam twierdze, że pomysł Mosleya na temat ograniczonych budżetów był genialny, ponieważ byłaby wtedy kontrola wydatków i szybszy rozwój technologiczny, czyli to z czego słynie F1 ...może przesadził jedynie z tymi 40 mln, powinno to być trochę więcej wg mnie np 70-80 mln
Saruto, 28.12.2009 16:04[!]
Ograniczenie będzie ale nie tak radykalne ;) z 300mln na 40mln w ciągu sezonu nie ma szans ;) ale systematyczne obniżanie już może się udać.
andy, 28.12.2009 18:45[!]
widać ludzie z ferrari znają się najlepiej na wszystkim
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca