|
|
|
|
|
|
Wyzwanie budowania zespołu przyciągnęło Bransona |
"Postanowiliśmy, że lepiej będzie poszukać nowego zespołu i wesprzeć go". |
|
•Łukasz Godula, 28 grudnia 2009, wyświetlenia: 2741 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sir Richard Branson powiedział, że założył Virgin Racing, ponieważ był bardziej zainteresowany stworzeniem nowego zespołu Formuły 1 od zera niż dalszym finansowaniem ekipy o ustalonej reputacji.
Brytyjski przedsiębiorca, który zbił fortunę na pionierskim podejściu do strategii biznesowych, sponsorował podwójnych mistrzów świata z 2009 roku – Brawn GP. Jednakże teraz zdecydował się wesprzeć plany Manora dotyczące wejścia do F1 z bolidem zaprojektowanym przez Nicka Wirtha i powiedział, że chciał uczestniczyć w tym projekcie od samego początku.
„Wypisanie wielkiego czeku dla Brawna i pozostanie z nimi na kolejny sezon mogło być kuszące” – powiedział Branson. „Jednakże ten zespół już zwyciężył, a nie możesz tak naprawdę zrobić nic lepszego od wygrywania. Więc postanowiliśmy, że lepiej będzie poszukać nowego zespołu i wesprzeć go”.
Branson nie oczekuje takiego samego, nagłego sukcesu z Virgin Racing, jakiego doświadczył z Brawn GP w Melbourne i powiedział, że zadomowienie się zupełnie nowego zespołu w F1 zajmie trochę czasu. „Nie spodziewamy się takiego obrotu spraw, jak w zeszłym sezonie” – powiedział. „W pełni akceptujemy to, że musimy budować zespół przez kilka najbliższych lat. Jednakże zapowiada się to ekscytująco i spróbujemy to zrobić”.
„Firma związana ze statkiem kosmicznym, w która zaangażowany był Alex Tai (dyrektor generalny Virgin Racing oraz jego szef) polegała na wielu latach budowania i budowania. Podejrzewam, że tak samo będzie tutaj. Dyrektor techniczny Nick Wirth oraz ludzie dookoła niego są świetni. Nazwisko Nicka przyciągnęło inżynierów z Brawna, Red Bulla oraz z większości zespołów i ma tam naprawdę niesamowitą grupę ludzi”.
„Zdobycie Timo Glocka, który odrzucił propozycje wielkich pieniędzy i jazdy sprawdzonymi samochodami, było czymś niesamowicie budującym” – dodał Branson, przyznając też, że jego nowa działalność jest projektem długoterminowym, jednak oczekuje, że zespół będzie w stanie sam się finansować poprzez umowy sponsorskie, gdy będzie już dłużej w tym sporcie.
Virgin Group ujawniło swoje plany na rok 2010 wcześniej w tym miesiącu w Londynie po tym, jak Branson zgodził się finansować i zmienić nazwę Manor Grand Prix – jednego z trzech nowych zespołów, które otrzymały zgodę na starty w F1 w przyszłym roku – i podczas gdy Branson twierdzi, że zamierza pozostać stałą częścią struktury zarządzającej zespołem, to jednak nie zamierza finansować go w nieskończoność.
„Jest to umowa na trzy lata” – powiedział. „Jednak gdy powiem 'na zawsze', to będą musieli przyciągnąć tylu sponsorów, by móc działać z roku na rok. Myślę, że z powodu tego, iż działają z maksymalnym budżetem 40 milionów funtów, to są szanse na zrealizowanie tego. Będę pomagał, gdy będę potrzebny i cieszył się z zaangażowania w to, wspierając też kierowców” – dodał. „Udam się na wiele wyścigów i pomogę wprowadzić ten zespół wyścigowy na mapę świata, co pomoże sponsorom i zapewni nieco rozrywki w tym procesie”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|