F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wyzwanie budowania zespołu przyciągnęło Bransona

"Postanowiliśmy, że lepiej będzie poszukać nowego zespołu i wesprzeć go".
Łukasz Godula, 28 grudnia 2009, wyświetlenia: 2741<< | lista | T- | T+ | >>
Sir Richard Branson powiedział, że założył Virgin Racing, ponieważ był bardziej zainteresowany stworzeniem nowego zespołu Formuły 1 od zera niż dalszym finansowaniem ekipy o ustalonej reputacji.

Brytyjski przedsiębiorca, który zbił fortunę na pionierskim podejściu do strategii biznesowych, sponsorował podwójnych mistrzów świata z 2009 roku – Brawn GP. Jednakże teraz zdecydował się wesprzeć plany Manora dotyczące wejścia do F1 z bolidem zaprojektowanym przez Nicka Wirtha i powiedział, że chciał uczestniczyć w tym projekcie od samego początku.

„Wypisanie wielkiego czeku dla Brawna i pozostanie z nimi na kolejny sezon mogło być kuszące” – powiedział Branson. „Jednakże ten zespół już zwyciężył, a nie możesz tak naprawdę zrobić nic lepszego od wygrywania. Więc postanowiliśmy, że lepiej będzie poszukać nowego zespołu i wesprzeć go”.

Branson nie oczekuje takiego samego, nagłego sukcesu z Virgin Racing, jakiego doświadczył z Brawn GP w Melbourne i powiedział, że zadomowienie się zupełnie nowego zespołu w F1 zajmie trochę czasu. „Nie spodziewamy się takiego obrotu spraw, jak w zeszłym sezonie” – powiedział. „W pełni akceptujemy to, że musimy budować zespół przez kilka najbliższych lat. Jednakże zapowiada się to ekscytująco i spróbujemy to zrobić”.

„Firma związana ze statkiem kosmicznym, w która zaangażowany był Alex Tai (dyrektor generalny Virgin Racing oraz jego szef) polegała na wielu latach budowania i budowania. Podejrzewam, że tak samo będzie tutaj. Dyrektor techniczny Nick Wirth oraz ludzie dookoła niego są świetni. Nazwisko Nicka przyciągnęło inżynierów z Brawna, Red Bulla oraz z większości zespołów i ma tam naprawdę niesamowitą grupę ludzi”.

„Zdobycie Timo Glocka, który odrzucił propozycje wielkich pieniędzy i jazdy sprawdzonymi samochodami, było czymś niesamowicie budującym” – dodał Branson, przyznając też, że jego nowa działalność jest projektem długoterminowym, jednak oczekuje, że zespół będzie w stanie sam się finansować poprzez umowy sponsorskie, gdy będzie już dłużej w tym sporcie.

Virgin Group ujawniło swoje plany na rok 2010 wcześniej w tym miesiącu w Londynie po tym, jak Branson zgodził się finansować i zmienić nazwę Manor Grand Prix – jednego z trzech nowych zespołów, które otrzymały zgodę na starty w F1 w przyszłym roku – i podczas gdy Branson twierdzi, że zamierza pozostać stałą częścią struktury zarządzającej zespołem, to jednak nie zamierza finansować go w nieskończoność.

„Jest to umowa na trzy lata” – powiedział. „Jednak gdy powiem 'na zawsze', to będą musieli przyciągnąć tylu sponsorów, by móc działać z roku na rok. Myślę, że z powodu tego, iż działają z maksymalnym budżetem 40 milionów funtów, to są szanse na zrealizowanie tego. Będę pomagał, gdy będę potrzebny i cieszył się z zaangażowania w to, wspierając też kierowców” – dodał. „Udam się na wiele wyścigów i pomogę wprowadzić ten zespół wyścigowy na mapę świata, co pomoże sponsorom i zapewni nieco rozrywki w tym procesie”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 28.12.2009 18:40[!]
A jak dla mnie Branson się mocno przejedzie na tym, że założył swój zespół, a nie został z Brawnem.
buczu, 28.12.2009 18:50[!]
Ty chyba nie znasz jego celów biznesowych i nie zrozumiałeś jego wypowiedzi.
Fire, 28.12.2009 19:11[!]
U Brawna nawet za 40 baniek (czyli tyle ile wg. zapowiedzi) przeznaczy na zespół Virgin, nie dostałby nawet pozycji sponsora tytularnego, a u Manora? 40 baniek daje, ma swój zespół, swoich ludzi i pewnie zaklei cały bolid reklamami typu lot w kosmos itd.
Simi, 28.12.2009 19:42[!]
buczu - być może, ale ogólnie uważam, że Virgin Racing będzie kiepski.
Huckleberry, 28.12.2009 20:27[!]
Simi - ile firm zbudowałeś i jaki sukces odnisłeś, że się wypowadasz w ten sposób? Nawet jeśli się na tym przejedzie to co z tego? On to lubi i lubi podejmowac takie ryzyko. A co wg ciebie najlepiej jakby nikt nowy nie wchodził do F1? Pozostańmy przy Ferrari, McLarenie i Williamsie, będzie super?.... :(
Jędruś, 28.12.2009 21:03[!]
Bransona przyciągnęła możliwość zarobku i marketing a nie żadne ,,wyzwanie budowania zespołu''.
Huckleberry, 28.12.2009 21:13[!]
Jędruś, od pewnego poziomu dochodów nie pracuje się od pierwszego do pierwszego tylko pewne rzeczy robi się dla satysfakcji, a że przy okazji jeśli wyjdzie są z tego dochody to co w tym złego? I właśnie taka jest kolejność w przypadku Bransona a nie odwrotnie.
Możesz uważać co chcesz, ja ci tego nie zabronię, ale trochę mi żal ludzi którzy piszą takie rzeczy o Bransonie bo wiem, że nigdy nie dojdą do etapu pracy dla satysfakcji, a życie ich będzie nudne i ponure już zawsze... :)
Pozwalam sobie na takie wypowiedzi bo na F1 patrzę trochę jak Branson. Nie mam tu swoich idoli (oczywiście Robertowi kibicuję ale dlatego że jest "nasz") natomiast od dawna fascynuje mnie organizacyjna strona tego przedsięwzięcia - sposób funkcjonowania zespołów począwszy od strony projektowej a skończywszy na kierowcy. I jeśli miałbym szukać swojego idola w F1 to szybciej będzie nim Williams lub Todt lub Brawn lub chociażby Branson, a na pewno nie żaden z kierowców.
Simi, 29.12.2009 13:48[!]
Huckleberry - może mam 4 firmy i co z tego?
Wiem, że trzeba ryzykować w biznesie, bez tego nie ma szans na sukces.
Poza tym, czemu wyciągasz tak bezsensowne wnioski? Nie pisałem, że ni chce nowych zespołów. Pisałem, że nie wierzę w sukces Virgina.
Mogę?
Mogę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca