F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Di Montezemolo: F1 musi ulec poprawie

"Jeśli nie, to skierujemy naszą motywację gdzie indziej".
Marek Roczniak, 29 grudnia 2009, wyświetlenia: 3363<< | lista | T- | T+ | >>
Prezes Ferrari – Luca di Montezemolo powiedział serwisowi AUTOSPORT, że Formuła 1 nadal musi ulec poprawie zarówno od strony zarządzania, jak i sportowej, jeśli włoska stajnia ma pozostać w tym sporcie po roku 2012.

„Chcę, aby F1 uległa poprawie pomiędzy teraz a rokiem 2012, kiedy podpiszemy kolejne porozumienie Concorde, bo jeśli nie, to skierujemy naszą motywację gdzie indziej” – powiedział. „Byłem w Le Mans i wywarło to na mnie duże wrażenie. Nie możemy zaakceptować takich przepaści dzielących kierowców od prasy i publiczności. W przeszłości pit-lane było pełne dobrze wyglądających dziewczyn, a teraz bardziej przypomina obóz koncentracyjny. Potrzebujemy też więcej wyprzedzania!”

„Na wiele pytań brak odpowiedzi. Potrzebujemy dobrych ludzi w FIA. Nowy prezydent Jean Todt jest dobrą osobą, zna F1 i jestem pewny, że jego priorytetem jest stworzenie innego dialogu i atmosfery, niż dotychczas. Bernie Ecclestone zbliża się do końca swojej kariery, ale jestem przekonany, że także będzie spoglądał w przyszłość. FOTA także okazała się bardzo użyteczna. Musi zostać stworzony mocny trójkąt pomiędzy tymi trzema stronami”.

Na temat zmian od strony sportowej i widowiska, Włoch dodał: „Przede wszystkim musimy zdecydować, gdzie chcemy umiejscowić ten produkt. Sądzę, że sport ten musi obejmować skrajne technologie, osiągi i badania rozwojowe. Po drugie musimy zadbać o redukcję wydatków bez utraty elementów przyciągających uwagę. Dla przykładu hamulców z włókna węglowego nie można użyć w zwykłych samochodach drogowych i możemy zaakceptować wykorzystanie ustandaryzowanej skrzyni biegów bez utraty dotychczasowej charakterystyki F1”.

„Brak możliwości przeprowadzania testów w tym momencie przez Felipe Massę jest – jak dla mnie – wbrew samej naturze tego sportu. Rozumiem powody tego przy obecnej sytuacji na świecie, ale w przyszłości tak nie powinno być. Po trzecie nie sądzę, aby najlepszym pomysłem było zastępowanie fabrycznych zespołów ekipami, co do których nie ma pewności, czy będą gotowe lub jaki poziom będą reprezentowały”.

Kolejny aspekt poruszony przez di Montezemolo to dostępność wyścigów F1 dla fanów: „Czy powinniśmy mieć tak drogie bilety? W dzisiejszych czasach młody chłopak ze swoją dziewczyną mogą oblecieć świat za mniejszą sumę, niż bilet na najlepsze miejsca na Monzy podczas GP. Czy tak powinno być? Nie chcę, aby brzmiało to arogancko czy zarozumiale, ale chcę dysponować profesjonalnymi instrumentami, aby to zbadać. Mogę zaakceptować fakt, że kilku producentów opuściło ten sport, ale sądzę, że na początku tego dziesięciolecia F1 była najlepsza pod względem kibiców, nowych torów, promocji i inwestycji ze strony producentów samochodów”.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2023  Montezemolo: W F1 jest zbyt wiele torów ulicznych
03.09.2020  Montezemolo: Vettel przestał czuć się w Ferrari jak w domu
06.05.2020  Autosprint: Montezemolo może kandydować na stanowisko prezesa FIA
05.11.2019  Di Montezemolo: Hamilton dołączył do najlepszych tego sportu
27.03.2019  Montezemolo: Charakter przeszkadzał Alonso w walce o tytuły
Tagi:
F1 ogólnie
di Montezemolo L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jacobss, 29.12.2009 20:55[!]
Zgadzam się z nim, ale to on ma dojścia i zna ludzi, więc zamiast gadać, niech to po prostu zrobi. Co chwilę słyszymy od kogoś co można zmienić w F1 na lepsze - zgadzam się z tym, bo trzeba wiele zmienić - ale nikt nie podejmuje żadnego kroku. Każdy sobie narzeka, narzeka, mówi jaki to ma wspaniały pomysł, a potem i tak odpowiedzialność zwala na kogoś innego. Przecież Monte był głową FOTY. Dlaczego więc wtedy nie wymusił na FOMie żadnych działań? Ach, no tak, przecież gadać każdy potrafi, a zrobić tego to już nie ma komu.
ICEMANPK1, 29.12.2009 20:55[!]
ten znow straszy odejsciem.nie trawie tego goscia.Wiecznie tylko plecie PR gadki a nic nie robi. O zmianie F1 na lepsze w kwestji wyprzedzania kiedys powiedzial Alan Jones ,chyba w 2001 jesli sie nie myle.Zredukowac docisk aero,przywrocic slicki- obydwa zostaly wdrozone z tym ze w kwestji aero DDdyfuzer zamieszal ostro i bolidy produkuja podobna sile docisku .Ale najwazniejsze co powiedzial to ze trzeba ingerowac w droge hamowania,wydluzyc ja-- z tym do dzis nic nie zostalo zrobione.
akkim, 29.12.2009 21:05[!]
Pięknie brzmi Markizie ten Twój koncert życzeń,
ale woli trzeba - nie samych wyliczeń.
Gdybyście zechcieli pomniejszyć przychody
byłoby nam miło oglądać zawody.

Ale aby taki scenariusz miał miejsce
każdy z Was by musiał liczyć dziś na miniejsze
prowizje dla siebie, swoich pracowników
możesz dać gwarancję wszystkich uczestników.

Wasz trójkąt co rządzi potrzebuje "kopa"
by wreszcie coś zrobić, nie sama ochota
że trzeba, że pora, że ma się poprawić
bo samym gadaniem F1 nie zbawisz.
YAHoO, 29.12.2009 21:18[!]
We wszystkim ma rację, ale nie on pierwszy o tym wszystkim mówi.
Wszyscy wiedzą co można poprawić, gorzej z wykonaniem :)

/edit:
Najtrafniej podsumował bilety i ich chore ceny.
Heikki, 29.12.2009 21:23[!]
Jak zwykle di Montezemolo straszy odejsciem "W przeszłości pit-lane było pełne dobrze wyglądających dziewczyn, a teraz bardziej przypomina obóz koncentracyjny"-to zdanie mnie rozsmieszylo :) .Facet troche ma racji i zgadzam sie z nim, ale jak to mowią mniej mowic wiecej robic.
Dżejson, 29.12.2009 21:29[!]
"Po trzecie nie sądzę, aby najlepszym pomysłem było zastępowanie fabrycznych zespołów ekipami, co do których nie ma pewności, czy będą gotowe lub jaki poziom będą reprezentowały" A to przepraszam bardzo, fabryczni zostali wyrzuceni z F1, a w ich miejsce wciśnięto prywaciarzy, czy producenci sami się powycofywali ? Przespałem coś ? Zgadzam się z Montezumą co do : hamulców, biletów i braku testów. Testy po sezonie powinny zostać przywrócone, powinno też być parę sesji testowych w trakcie sezonu, ewentualnie to co proponował Bernie, czyli testy w poniedziałek. Fajnie by było jakby przywrócili 3. samochód w piątki żeby posada testera miała jakiś sens.
akkim, 29.12.2009 21:38[!]
Dżejson >>> wszystko co Luca powiedział ma sens. Ale co z tego ...? Od kilku lat to czytam i tylko czytam.
piquet77, 29.12.2009 22:07[!]
a takie ceny biletow to skad sie biora?ten dziad eclestone podwyższa opłaty organizatorom wiec oni muszą mieć kase na haracz
A.S., 29.12.2009 22:46[!]
Prezesie! Przestań ciągle straszyć tylko zrób to!!! Odejdź w cholerę ze swoją stajnią!!!
Potrzebujecie więcej takich ludzi jak Jean Todt? A pewnie, marzy wam się połowa Ferrari w ciałach zarządzających F1 i FOTA, byście sobie mogli robić, co się żywnie podoba. A niedoczekanie wasze makaroniarze.
Niby to domaga się tego, co każdy rozsądny kibic uzna za sensowne (więcej wyprzedzania na torze, dostępność dla kibiców, otwartość) a tak naprawdę chodzi mu tylko o władzę, położenie łapy na wyścigach Grand Prix i ustawianie wszystkiego pod siebie.
hagj, 30.12.2009 07:37[!]
Zgadzam się co do niektórych kwestii. Testy definitywnie powinny być przywrócone. Skoro mamy mieć ograniczenia budżetów, naturalne wydaje się przywrócenie testów, które prawdopodobnie są mimo wszystko tańsze niż miliony łożone na CFD i tunele.
Luca straszy odejściem bo Ferrari w dołku, nie ma się co dziwić że przywołuje "początek tego dziesięciolecia" jako najlepszy dla F1, gdzie Ferrari dominowało. Myślę, że gadki o odejściu się skończą jak w przyszłym roku Ferrari powróci do walki o WDC/WCC. Tylko czy do tego dojdzie?
Rozśmieszyło mnie natomiast jedno. Luca powątpiewa w jakość nowych zespołów wchodzących do F1 zamiast wycofujących się producentów, a sam mówi że Ferrari może odejść. To kto niby za nich przyjdzie? Nowi, w których jakość Di Montezemolo nie wierzy.
sowa_kubica_fan, 30.12.2009 09:17[!]
@haqj
Różnica pomiędzy odejściem z F1 a brakiem możliwości startu nowych zespołów z powodu braku wiarygodności i pieniędzy jest ogromna. Nikt tak naprawdę nie ma pewności, czy ktróykolwiek z nowych teamów wystartuje.
Di Montezemolo powiedział to w taki sposób, żeby pokazać, że bez producentów sobie F1 nie poradzi. I tak wrócą prędzej czy później. Nie ma się co łudzić.
witek2403, 30.12.2009 11:55[!]
Gościu dobrze mówi!
Simi, 30.12.2009 13:13[!]
Di Montezmolo dobrze mówi. Złe jest to, że młodzi kierowcy nie mogą zbyt wiele testować.
Trzymam kciuki za Ferrari, bo bardzo nie chciałbym, żeby odchodzili z F1. Jasne, że 2009 to był dla nich już 60 sezon.
Dawniej wydawało się, że bez Lotusa F1 nie będzie istnieć. No i odeszli. Owszem, wrócą, ale to nie będzie ten sam Lotus z Chapmanem na czele.
I bez Ferrari przeżyłoby się, ale jako, że uwielbiam ten zespół, nie chcę tego tak, czy tak.
rafaello85, 30.12.2009 13:35[!]
To co powiedział di Montezemolo to 100% prawdy. Wszyscy wiemy, że TAK powinno być. Tylko, że same słowa to za mało...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca