F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Domenicali nie wyklucza punktów za pole position i najszybsze okr.

Szef zespołu Ferrari wypowiedział się także na kilka innych tematów.
Michał Roszczyn, 30 grudnia 2009, wyświetlenia: 4569<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali wyjawił, iż mogą zostać wprowadzone kolejne zmiany w systemie punktacji, mającym obowiązywać od przyszłego sezonu.

Zapytany najpierw przez włoski dziennik La Stampa, czy jedynie miesiąc na przeprowadzenie testów przed sezonem 2010 jest wystarczającym okresem, odpowiedział: „Musi wystarczyć. Warunki są takie same dla wszystkich. Ponadto czekamy na decyzje Sportowej Grupy Roboczej (SWG) FIA, której spotkanie odbędzie się w styczniu w celu zatwierdzenia nowych zasad”.

Domenicali potwierdził, że zmiany wprowadzone przez SWG mogą dotyczyć mistrzostw świata sezonu 2010. „Tak. Punktacja prawdopodobnie zostanie zrewidowana; istnieje propozycja, by nagradzać pole position i najszybsze okrążenie w wyścigu”.

Włoch powiedział, że rekonwalescencja Felipe Massy przebiega gładko, informując również, że Brazylijczyk tydzień temu pozytywnie przeszedł testy medyczne. „Pod koniec stycznia Felipe zostanie poddany kontroli przez lekarzy Federacji” – stwierdził Domenicali, wspominając także, iż Fernando Alonso codziennie wydzwania, pytając o szczegóły rozwoju bolidu na sezon 2010.

Szef Ferrari skomentował też ostatnie doniesienia, jakoby do Formuły 1 mieli wrócić Nelson Piquet Jr i Ralf Schumacher. Odnośnie głównej postaci w aferze 'crash-gate' powiedział, że Brazylijczyk „nie powinien zostać dopuszczony do powrotu po tym, czego się dopuścił”. Natomiast w sprawie młodszego z braci Schumacherów stwierdził: „Wolę spoglądać w stronę nowych talentów. F1 nie powinna być ograniczona światem nostalgii”.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
04.03.2024  Domenicali sugeruje rotację niektórych europejskich wyścigów
08.02.2024  Silverstone z nowym kontraktem
02.02.2024  Suzuka z nowym kontraktem na organizację GP Japonii
15.01.2024  Domenicali: Monza nie ma chwili do stracenia
Tagi:
Domenicali S.
Ferrari
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 30.12.2009 21:24[!]
Przy takiej kombinacji z punktami - niech wyróżnią walczących o PP i FL,to nie zmieni wspomnianej "przepaści", bo to słabsi kierowcy są procentowo wyżej wynagradzani niż ci na czołowych pozycjach więc spoko:) Tylko niech wyrzucą tą 5 i dadzą 4 za 7 miejsce:) Gdyby ode mnie zależało to PP-2pkt P2- 1pkt, FL-1pkt ;) Poczekamy - zobaczymy... I tak wszystko pokręcone, ale co tam:)
SirKamil, 30.12.2009 21:34[!]
Modlicha, jesteśmy rozleniwieni i rozpieszczeni tym sezonem, gdy stawka była "ciasna", ale nie ma się co łudzić, że tak zostanie w przyszłości. W końcu wraz z różnicami w zasobach i wiedzy stawka się rozjedzie i jednej sekundzie nie będzie już 16 bolidów a powiedzmy 6... w takim układzie, słabsza części stawki, choćby wyciskała z siebie wszystkie poty na końcu wyścigu na świeżych oponach może nie mieć szans na wykręcenie najlepszego czasu wobec najszybszych jadących na oponach tylko trochę bardziej zużytych.
kuxumuxu, 30.12.2009 21:59[!]
Za FL, jeden punkt jak najbardziej, ale nie za PP, które i tak daje dużą przewagę na starcie wyścigu
modlicha, 30.12.2009 22:13[!]
@sirKamil - Od stawki może odstawać kilka zespołów zgadza się ale zauważ że wiekszośc to stara gwardia dopieszczająca bolidy które już maja. Uważam że minimum 18 samochodów będzie się mieścić w maksymalnie w 2 sekundach straty do PP. Wiec podtrzymuje że 1 pkt za FL bedzie z reguły przypadał dla zawodnika z poza pierwszej dziesiątki. Wyjatek to sytuacja wspomniana przeze mnie wyżej (zawodnik który sobie wypracował przewagę min. 30 sekund - ma czas zmienić opony)

@kuxumuxu - wyraziłem zdanie podobne do twojego ale kilku kolegów wcześniej podało kilka przekonujących argumentów dla 1 pkt za PP. Np. Kierowca szybki w qualu ma pecha nastarcie i laduje na trawie - przynajmniej 1 pkt pocieszenia dostaje za PP.

I nakoniec przypadek ekstremalny:

np. Schumi (którego niecierpie ale stać go na to) wygrywa PP, prowadzi w wyścigu ma 35 sekund przewagi nad Alonso ;-) zjezdza 2 kółka do końca na zmiane opon - wypada z boksu tuż przed ALO i jeszcze kręci FL na ostatnim okrażeniu - 27 pkt zainkasowane hehehe absolutny dominator :-)

Scenariusz całkiem realny :-)
Jacobss, 30.12.2009 22:15[!]
Anderis - Wybacz, źle przeczytałem. Bardzo przepraszam. Oczywiście masz rację.
A.S., 30.12.2009 22:20[!]
Przez prawie 60 lat zdobycie PP, czy ustanowienie FL podczas wyścigu było wystarczająco prestiżowe, by nie było trzeba dostawać za to punktów, nie widzę więc najmniejszej potrzeby wprowadzania kolejnego durnego zapisu do i tak beznadziejnego systemu punktowego – znowu badziewie rodem z Indy Car (przy całym moim szacunku dla tej serii).

„Wolę spoglądać w stronę nowych talentów. F1 nie powinna być ograniczona światem nostalgii” – ha, ha to sobie pojechał po Schumacherze... ale mam wrażenie, że bardziej po starszym z braci – popieram. Ferrari odcina się od stwierdzenia, że Schumacher to zdrajca, ale wbić mu parę szpileczek w zad, widzę, nie zaszkodzi...:)
bicampeon, 30.12.2009 22:27[!]
A.S. - przez pierwsze kilka lat dawali punkt za FL, zatem aż tak prestiżowe nie było ;)
Jacobss, 30.12.2009 22:41[!]
Dokładnie. Krzykacze jak zwykle sami nie wiedzą co krytykują.

W każdym razie, poza babolem w postaci FL, zwróciłeś mi A.S. ciekawą uwagę na teamt Ferrari - teraz do mnie dociera jakie z nich dwulicowe świnie. Ciekawe czy jak np. Massa wyleci z Ferrari po 2010 roku (załóżmy, że pogryzie się z Ferdkiem) to Ferrari będzie też tak gadać o nim. Jeżeli tak, to ja nie chcę ich więcej znać. Dość już narobili bałaganu.

Najbardziej mi jest żal w tym wszystkim Kimiego, ale on widać się w tym w ogóle nie przejmuje.
A.S., 30.12.2009 23:08[!]
bicampeon--->przyznaję, zapomniało mi się o tym drobnym „incydencie” przyznawania 1 pkt za FL we wczesnych latach 50-tych, nie zmienia to w niczym faktu, że potem z tego zrezygnowano i było dobrze.
Jestem tradycjonalistą i nie akceptuję zmian tylko dla zmian. Jak coś jest dobre to niech zostanie i tyle.
YAHoO, 31.12.2009 11:30[!]
ha, ha to sobie pojechał po Schumacherze... ale mam wrażenie, że bardziej po starszym z braci – popieram.

Na pewno też troszkę pojechał po starszym Schumim - w końcu Ferrari nie wsadziło go w kokpit na sezon 2010 dlatego, że mieli już dwóch dobrych, młodych kierowców. Lecz gdyby mieli wolny samochód to przypuszczam, że Schumacher by nim jeździł. Przyszły sezon pokaże, czy rezygnacja z Michaela była słuszną decyzją czy nie.


Najbardziej mi jest żal w tym wszystkim Kimiego, ale on widać się w tym w ogóle nie przejmuje.

A Kimi to już kroczy inną dróżką i trzeba mu życzyć powodzenia :) Lecz obawiam się, że wkręci się w rajdy i już nie wróci albo nikt go nie będzie już chciał albo nie dostanie satysfakcjonującego go kontraktu.
Swoją drogą fajnie by było zobaczyć Kimiego jako mistrza WRC i F1 ;-)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca