F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA przedstawiła pakiet zmian mających spowolnić bolidy F1

Marek Roczniak, 16 lipca 2004, wyświetlenia: 1007<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zaprezentowała dzisiaj kompletny pakiet zmian, mających na celu spowolnienie bolidów Formuły 1 od przyszłego sezonu. Zmiany te zostaną narzucone na mocy Art 7.5 Concorde Agreement, jeśli do 6 września 2004 roku minimum osiem zespołów nie zaaprobuje satysfakcjonujących FIA własnych propozycji Technicznej Grupy Roboczej, składającej się z przedstawicieli technicznych wszystkich zespołów. Oto najważniejsze ze zmian:

1. Aerodynamika (2005)

Ograniczenie wysokości dyfuzora (element z tyłu bolidu rozpraszający przepływające powietrze), podniesienie przedniego skrzydła, przesunięcie do przodu elementu tylnego skrzydła i zmiany w karoserii tuż przed tylnymi kołami. Razem zmiany te mają zapewnić zmniejszenie siły dociskowej (ang. downforce) o co najmniej 25%, natomiast opór powietrza (ang. drag) zostanie zmniejszony o mniej niż 4%.

Zmniejszenie siły dociskowej zredukuje prędkość przede wszystkim na szybkich zakrętach i zwiększy nieznacznie dystans hamowania, natomiast niewielkie zmniejszenie oporu powietrza będzie miało minimalny wpływ na prędkość bolidów na prostych.

2. Opony (2005)

Kierowca będzie mógł wybierać spośród dwóch typów opon, tak jak w 2004 roku. Z wybranego typu będzie miał do dyspozycji dwa zestawy opon: jeden na piątkowe i sobotnie treningi, drugi na kwalifikacje i wyścig. Uszkodzona opona będzie mogła być wymieniona w trakcie wyścigu (na oponę z pierwszego zestawu), ale podczas takiej wymiany nie będzie można tankować paliwa.

Opona, która będzie musiała wytrzymać 350km zamiast 80km, będzie oferować mniejszą przyczepność, zredukuje prędkość na zakrętach, wydłuży dystans hamowania i prawdopodobnie doprowadzi do zmniejszenia ilości odpadających kawałków gumy.

3. Silnik (2005)

Jeden silnik będzie musiał wytrzymać dwa weekendy Grand Prix. Bardziej wytrzymały silnik będzie miał mniejszą zarówno szczytową, jak i średnią moc.

4. Silnik (2006)

2.4 litrowy V8 (rozstaw cylindrów 90 stopni) z narzuconymi ograniczeniami dotyczącymi cylindrów, wału korbowego i środka ciężkości. Bezpośredni wtrysk paliwa, zawory wlotowe o zmiennej geometrii, układy wydechowe o zmiennej geometrii, zmienny rozrząd zaworowy i zmienny skok zaworów będą zabronione. Jedna świeca, jedna cewka i jeden iniektor na cylinder. Zabronione stosowanie egzotycznych materiałów.

Wszystkie te zmiany spowodują zmniejszenie pojemności o 20% w stosunku do obecnych 3-litrowych silników V10 i tym samym doprowadzą do zmniejszenia mocy. Ograniczenia dotyczące konstrukcji, jak i stosowanych materiałów, znacząco spowolnią przyrost mocy i zmniejszą możliwość wykorzystywania konstrukcji silnika do poprawy charakterystyki podwozia. Zachowanie obecnego rozmiaru cylindrów pozwoli na wykorzystywanie wielu obecnych komponentów i jednocześnie pozwoli na osiąganie podobnych obrotów silnika jak dotychczas.

5. Inne silniki

Zespoły, które w sezonach 2006 i 2007 nie będą miały dostępu do silników 2.4-litrowych, będą mogły korzystać z obecnych 3-litrowych silników V10 z narzuconym przez FIA ograniczeniem maksymalnych obrotów. Dzięki temu wszystkie zespoły (wliczając ewentualne nowe) będą miały dostęp do konkurencyjnych silników, nawet jeśli dostawy nowych silników 2.4 będą początkowo ograniczone.

Źródło: Fédération Internationale de l'Automobile (FIA)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca