F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Anthony Davidson najszybszy podczas pierwszych treningów w Belgii

Marek Roczniak, 27 sierpnia 2004, wyświetlenia: 3624<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 35Anthony DavidsonBAR 0061:45,104--12
2. 1Michael SchumacherFerrari F20041:45,4080,3040,30410
3. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:45,6050,1970,5018
4. 37Bjorn WirdheimJaguar R51:46,6581,0531,55420
5. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:46,6740,0161,5706
6. 8Fernando AlonsoRenault R241:46,6790,0051,57510
7. 14Mark WebberJaguar R51:46,7820,1031,67816
8. 15Christian KlienJaguar R51:46,8090,0271,70518
9. 4Antonio PizzoniaWilliams FW261:47,0830,2741,97910
10. 38Ryan BriscoeToyota TF1041:47,5060,4232,40221
11. 9Jenson ButtonBAR 0061:47,5110,0052,4076
12. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:47,5600,0492,45613
13. 10Takuma SatoBAR 0061:47,6180,0582,5145
14. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:47,6480,0302,54412
15. 5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:47,6500,0022,5466
16. 12Felipe MassaSauber C231:47,7650,1152,66111
17. 7Jarno TrulliRenault R241:47,8290,0642,7259
18. 16Ricardo ZontaToyota TF104B1:48,6420,8133,53812
19. 17Olivier PanisToyota TF104B1:48,8340,1923,73010
20. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:50,1651,3315,0619
21. 40Bas LeindersMinardi PS04B1:50,3110,1465,20713
22. 39Timo GlockJordan EJ141:50,3170,0065,21319
23. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:50,5310,2145,42712
24. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:50,8050,2745,70110
25. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:50,9500,1455,84610
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:52,461

Po dwuletniej przerwie bolidy Formuły 1 wreszcie zawitały ponownie na słynny tor Spa-Francorchamps. Obiekt ten uległ niewielkiej zmianie od ostatniej Grand Prix Belgii, a mianowicie przebudowana została szykana Bus-stop. Na temat dokonanych zmian kierowcy nie wypowiadają się zbyt pochlebnie, ale na szczęście pozostała część toru nie została zmodyfikowana i nie stracił on swojego dotychczasowego uroku. Podczas pierwszej sesji treningowej na czele klasyfikacji uplasował się kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson. Uzyskany przez Brytyjczyka czas był gorszy o blisko półtorej sekundy od pole position z 2002 roku, wywalczonego przez Michaela Schumachera, ale już podczas drugiej sesji piątkowej może zostać ustanowiony nowy rekord belgijskiego obiektu, o ile nie zacznie podać.

Starający się o siódme zwycięstwo na swoim ulubionym torze Michael Schumacher musiał się na razie zadowolić drugą pozycją (strata 0.3 sekundy do Davidsona), a tuż za nim uplasował się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Włoska stajnia ma już zapewniony tytuł najlepszego konstruktora bolidów w tym sezonie, natomiast Schumacher potrzebuje już tylko dwóch punktów więcej od swojego partnera, aby zagwarantować sobie siódmy tytuł mistrzowski. Czwarty czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy Jaguara – Bjorn Wirdheim. Zeszłoroczny mistrz F3000 już drugi raz w tym sezonie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki – wcześniej na torze Indianapolis także w pierwszej sesji treningowej uzyskał szósty czas. Strata Szweda do najszybszego kierowcy wyniosła tym razem ponad półtorej sekundy.

Tuż za Wirdheimem ze stratą zaledwie 0.005 sekundy uplasował się Kimi Raikkonen. Kierowca z zespołu McLaren, który ostatnich dwóch wyścigów nie ukończył ze względu na awarie, jak to zwykle podczas pierwszej sesji treningowej nie był zbyt aktywny, zaliczając zaledwie sześć okrążeń. Szósty czas uzyskał Fernando Alonso (Renault), a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się pozostali reprezentanci Jaguara – Mark Webber i Christian Klien, potwierdzając tym samym całkiem niezłą dyspozycję bolidu R5 na najdłuższym z tegorocznych torów, przynajmniej w pierwszej sesji treningowej. Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Davidsona zmieścił się zastępujący najprawdopodobniej po raz ostatni w tym sezonie Ralfa Schumachera kierowcy testowy zespołu Williams – Antonio Pizzonia. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Ryan Briscoe, sprawujący od Grand Prix Węgier rolę piątkowego testera w Toyocie. Australijczyk był najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych.

Poza pierwszą dziesiątką wylądowali główni kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button (P11) i Takuma Sato (P13), a także drudzy kierowcy z zespołów Williams, McLaren i Renault – Juan Pablo Montoya (P12), David Coulthard (P15) i Jarno Trulli (P17). Sato dopiero pod koniec godzinnej sesji wyjechał na tor, zaliczając zaledwie pięć okrążeń. Japończyk ma nadzieję, iż stajnia z Brackley, z którą w 2003 roku podpisał obejmujący rok testów i dwa lata startów kontrakt, wywiąże się ze swoich zobowiązań, powierzając mu stanowisko jednego z głównych kierowców także w przyszłym sezonie. Z pozostałych stajni najlepiej wypadła ekipa Saubera, natomiast główni kierowcy Toyoty – Ricardo Zonta i Olivier Panis uplasowali się dopiero na 18 i 19 pozycji.

Ostatnie miejsca jak zwykle przypadły kierowcom z zespołów Jordan i Minardi. Z zespołu Jordan najszybszy okazał się być Giorgio Pantano. Kierowca testowy Timo Glock, który jak wynika z ostatnich doniesień ma duże szanse na reprezentowanie irlandzkiej stajni w przyszłym sezonie dzięki wsparciu dawnego sponsora tego zespołu – firmy Deutsche Post, był wolniejsze o ponad 0.1 sekundy, natomiast najsłabiej wypadł drugi główny kierowca Jordana – Nick Heidfeld. Chwilę chwały miał tymczasem pochodzący z Belgii kierowca testowy zespołu Minardi – Bas Leinders, który przed własną publicznością uzyskał nie tylko lepszy czas od głównych reprezentantów włoskiej stajni, ale również od dwóch kierowców Jordana i uplasował się na 21 pozycji.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Spa

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca