|
|
|
|
|
|
Kimi Raikkonen na czele po piątkowych treningach na torze w Spa |
|
•Marek Roczniak, 27 sierpnia 2004, wyświetlenia: 3511 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:44,701 | - | - | 14 |
2. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:45,015 | 0,314 | 0,314 | 15 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:45,137 | 0,122 | 0,436 | 16 |
4. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:45,437 | 0,300 | 0,736 | 25 |
5. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:45,451 | 0,014 | 0,750 | 20 |
6. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:45,507 | 0,056 | 0,806 | 13 |
7. | 4 | Antonio Pizzonia | Williams FW26 | | 1:45,559 | 0,052 | 0,858 | 14 |
8. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:45,625 | 0,066 | 0,924 | 20 |
9. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:45,658 | 0,033 | 0,957 | 20 |
10. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:45,678 | 0,020 | 0,977 | 17 |
11. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:45,960 | 0,282 | 1,259 | 20 |
12. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:45,978 | 0,018 | 1,277 | 19 |
13. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:46,471 | 0,493 | 1,770 | 10 |
14. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104B | | 1:46,528 | 0,057 | 1,827 | 17 |
15. | 16 | Ricardo Zonta | Toyota TF104B | | 1:46,902 | 0,374 | 2,201 | 20 |
16. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:46,912 | 0,010 | 2,211 | 21 |
17. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:47,265 | 0,353 | 2,564 | 23 |
18. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:47,370 | 0,105 | 2,669 | 8 |
19. | 38 | Ryan Briscoe | Toyota TF104 | | 1:47,634 | 0,264 | 2,933 | 9 |
20. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:48,687 | 1,053 | 3,986 | 16 |
21. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:48,803 | 0,116 | 4,102 | 18 |
22. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:48,817 | 0,014 | 4,116 | 21 |
23. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:48,962 | 0,145 | 4,261 | 17 |
24. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:49,480 | 0,518 | 4,779 | 16 |
25. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:49,742 | 0,262 | 5,041 | 16 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:52,030 |
|
Druga sesja treningowa na torze Spa-Francorchamps padła łupem kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonena. Fin jako jedyny zszedł poniżej minuty i 45 sekund, ale do poprawienia rekordu toru zabrakło mu jeszcze blisko sekundy. Warunki atmosferyczne nie uległy specjalnie zmianie od momentu zakończenia pierwszej sesji i z powodu niewielkiego wzrostu temperatury różnica w najlepszych czasach z obydwu sesji wyniosła tylko 0.4 sekundy. Uzyskiwaniu lepszych czasów powinna sprzyjać położona w wielu miejscach nowa nawierzchnia, ale z tego powodu producenci opon nie mogli przewidzieć, jaka będzie w tym roku przyczepność i mogli nie trafić z optymalnym doborem mieszanki. To, a także wyjątkowo nieprzewidywalna pogoda w tym regionie powoduje, iż dobór typu opon na dalszą część weekendu jest dosyć trudny. Może to zaowocować sporymi zmianami w rozkładzie sił już podczas jutrzejszych treningów. Najlepiej na własnej skórze o złym doborze opon przekonał się ostatnio zespół McLaren i chociaż Raikkonen po piątkowych treningach na torze Hungaroring był najszybszy, to jednak w dalszej części weekendu bolid MP4-19B spisywał się już znacznie gorzej.
Drugi czas uzyskał Jenson Button (B.A.R), tracąc do Raikkonena 0.3 sekundy, a dopiero na trzeciej pozycji uplasował się Michael Schumacher (Ferrari), który w pogoni za najlepszym czasem zaliczył w pewnym momencie niegroźny piruet w okolicy zakrętu Stavelot. Mniej szczęścia miał jednak kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe. Australijczyk w niespełna kwadrans po rozpoczęciu drugiej sesji stracił kontrolę nad swoim bolidem na słynnym zakręcie Eau Rouge i roztrzaskał swój bolid na bandzie. Przyczyną kraksy mogła być usterka techniczna lub pęknięta opona, gdyż Briscoe dosyć wcześnie zjechał z optymalnego toru jazdy i nie wyglądało to na błąd kierowcy. Na szczęście zeszłoroczny mistrz F3 Euro Series o własnych siłach wydostał się z wraku i nie doznał żadnego uszczerbku na zdrowiu. Ze względu na ten wypadek sesja została wstrzymana na około osiem minut.
Na czwartej i piątej pozycji znaleźli się pozostali reprezentanci zespołu B.A.R – Anthony Davidson i Takuma Sato, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Buttona. Tym samym stajnia z Brackley wydaje się być w dosyć dobrej dyspozycji na torze Spa-Francorchamps, ale po samych piątkowych treningach trudno jest wyciągać jakiekolwiek wnioski. Szósty czas uzyskał drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, a tuż za Szkotem znalazł się debiutujący na torze w Spa za kierownicą bolidu Formuły 1 Antonio Pizzonia. Dla Brazylijczyka jest to najprawdopodobniej ostatnia okazja do zaprezentowania swych umiejętności, gdyż Ralf Schumacher ma wziąć udział w najbliższych testach na torze Monza i jeśli nie będzie żadnych problemów, to wówczas Niemiec pojedzie w wyścigu o Grand Prix Włoch, który w zeszłym roku ominął go z powodu kraksy podczas testów.
Na ósmej i dziewiątej pozycji uplasowali się Rubens Barrichello (Ferrari) i Fernando Alonso (Renault), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Giancarlo Fisichella, a dopiero na 13 pozycji wylądował najszybszy kierowca Jaguara – Mark Webber. Zdobywca czwartego czasu z pierwszej sesji – Bjorn Wirdheim musiał się tym razem zadowolić dopiero 17 pozycją, a tuż za nim znalazł się ostatni reprezentant stajni z Milton Keynes – Christian Klien. Główni kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Ricardo Zonta drugą sesję ukończyli w pierwszej piętnastce, ponownie plasując się tym razem przed będącym ostatnio w słabszej formie drugim kierowcą Renault – Jarno Trullim.
Największą niespodziankę sprawił dzisiaj Zsolt Baumgartner, który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy czas od wszystkich reprezentantów zespołu Jordan i ze stratą mniej niż czterech sekund do Raikkonena na blisko siedmiokilometrowym torze uplasował się na 20 pozycji. Pozostali kierowcy z zespołu Minardi – Bas Leinders i Gianmaria Bruni sklasyfikowani zostali ze kierowcami Jordana na ostatnich pozycjach, tracąc odpowiednio 4.7 i 5 sekund.
Źródło: Formula1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|