F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Reakcja zespołów Jordan i Minardi na decyzję Forda

Marek Roczniak, 18 wrze?nia 2004, wyświetlenia: 944<< | lista | T- | T+ | >>
Po ogłoszeniu przez koncern Forda decyzji o zakmnięciu zespołu Formuły 1 Jaguar Racing i zaopatrującej go w silniki firmy Cosworth Racing z końcem sezonu 2004, znane są już pierwsze reakcje dwóch innych zespołów, korzystających obecnie z silników Cosworth i mających podpisane kontrakty na przyszły rok.

Szefowie zespołów Jordan i Minardi są zasmuceni decyzją Forda i obecnie analizują możliwości zaopatrywania w silniki od przyszłego sezonu. Zespół Minardi jest w o tyle dobrej sytuacji, iż posiada odpowiednią infrastrukturę do samodzielnego przygotowywania silników i w przeszłości korzystał już z własnej wersji jednostek napędowych Coswortha. W tej sytuacji wystarczy, aby włoska stajnia otrzymała trochę starych silników i pieniądze na modyfikację ich. Mając na uwadze zawarty nie tak dawno kontrakt z firmą Cosworth, Paul Stoddart ma nadzieję, iż uda mu się wynegocjować satysfakcjonujące wyjście z obecnej sytuacji.

Tymczasem Eddie Jordan nie omieszkał dodać, iż to właśnie jego zespołowi przypadł zaszczyt odniesienia ostatniego zwycięstwa w Formule 1 dla Forda, gdyż na mocy porozumienia zawartego z tym koncernem korzysta od 2003 roku z silników Cosworth, ale nazwanych Ford Cosworth RS. Zwycięstwo to w zeszłym roku zapewnił irlandzkiej stajni Giancarlo Fisichella, triumfując podczas mającego dosyć chaotyczny przebieg wyścigu o Grand Prix Brazylii.

Źródło: F1Jordan.com, Minardi.it, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2023  McLaren rozważa przejście na silniki Red Bull-Ford?
11.02.2023  RBP-Ford otrzyma częściowy status nowicjusza przed sezonem 2026
03.02.2023  FIA opublikowała listę dostawców silników dla F1 od 2026 roku
03.02.2023  Red Bull oficjalnie potwierdza partnerstwo z Fordem
03.02.2023  Ford ogłosił powrót do F1 od 2026 roku
Tagi:
Ford
Cosworth
Minardi
Jordan

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca