F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzecie bolidy innych zespołów zamiast Jaguara - czy to ma sens?

Marek Roczniak, 20 wrze?nia 2004, wyświetlenia: 871<< | lista | T- | T+ | >>
Wielu fanów Formuły 1 spodziewa się pewnie, że możliwość ujrzenia trzech bolidów Ferrari, McLaren, Williams, Renault lub B.A.R na starcie przyszłorocznych wyścigów, o ile żaden nowy zespół nie powstanie na miejsce Jaguara, spowoduje uatrakcyjnienie wyścigów. Niestety jest to obłożone tyloma ograniczeniami, iż może się okazać bardzo złym rozwiązaniem. Szef zespołu Minardi – Paul Stoddart wyjaśnia, w czym tkwi problem.

„Jeśli zejdziemy poniżej 10 zespołów, złamiemy wiele postanowień w porozumieniu Concorde Agreement, dokumencie rządzącym F1. Czyniąc to narazimy się na konsekwencje prawne, dlatego jeśli zejdziemy poniżej 20 aut, może zaistnieć potrzeba, aby niektóre zespoły wystawiły trzecie bolidy, a stanie się to na następujących zasadach:

Jeśli jeden zespół odpadnie, FIA z pozostałych zespołów wylosuje dwa nie zdobywające punktów bolidy. Kierowcy tychże aut nie będą mieli prawa do stanięcia na podium, nawet w przypadku wygranej, ani nie będą mogli uczestniczyć w organizowanej po wyścigu oficjalnej konferencji prasowej. Jeśli dwa zespoły odpadną, to wówczas w losowaniu zostaną wyłonione cztery bolidy z pozostałych zespołów”
.

A teraz wyobraźmy sobie, że odpadły dwa zespoły i w losowaniu wyłoniono cztery dodatkowe auta z czołowych stajni. Powiedzmy, że Badoer poprowadziłby Ferrari, Wurz – McLarena, Gene – Williamsa i Montagny – Renault. Cztery najszybsze auta w stawce z kierowcami nie zdobywającymi punktów, nie mającymi wpływu na przebieg mistrzostw, bez prawa do stanięcia na podium, czy uczestnictwa w konferencji prasowej. Mówiąc krótko czterej doświadczeni kierowcy za kierownicami konkurencyjnych aut w roli najzwyklejszych statystów.

A co by było, gdyby kierowcy ci szczęśliwym zbiegiem okoliczności finiszowali na czołowych pozycjach? Wyobraźmy sobie Kanclerza Schroedera lub inną ważną osobę po zakończeniu powiedzmy Grand Prix Europy, czekającą na podium na kierowców, którzy nie mają prawa tu wejść. Wyścig byłby bez zadeklarowanego zwycięzcy, a pozostali kierowcy otrzymaliby zaledwie garść punktów za miejsca od 5 do 8. Z kolei gdyby kierowca któregoś z trzecich bolidów przypadkowo wyeliminował z wyścigu kierowcę walczącego o tytuł mistrzowski z konkurencyjnej stajni, nie trudno wyobrazić sobie wielką wrzawę w mediach na temat sposobu, w jaki rozstrzygnęła się walka.

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia kosztów, które i tak są obecnie zbyt wielkie. Według Stoddarta wystawienie trzeciego bolidu wraz z dodatkową grupą mechaników i 1-2 zapasowymi podwoziami, wyniesie większe zespoły od 20 do 30 milionów USD w trakcie sezonu. Szef włoskiej stajni przyznaje jednak, że jeśli wszyscy sygnatariusze porozumienia Concorde wyrażą zgodę, to wówczas uda się znaleźć sensowne wyjście z zaistniałej sytuacji, o ile rzeczywiście nie znajdzie się kupiec Jaguara. Byłby to jeden z niewielu przypadków uzyskania jednomyślnej zgody na zmianę postanowień zawartych w porozumieniu Concorde. Tymczasem wprowadzenie trzecich bolidów w wyścigach przy obecnej postaci przepisów przyniosłoby Formule 1 więcej strat niż korzyści.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2010  Stoddart nie ma czasu na powrót do F1
08.09.2009  Stoddart nie jest zainteresowany odkupieniem zespołu od BMW
25.03.2009  F1 podnosi na duchu ofiary pożarów buszu w Australii
12.02.2009  Stoddart śledzi bacznie sytuację w Formule 1
18.09.2008  Stoddart cieszy się z wygranej Toro Rosso
Tagi:
Stoddart P.
Jaguar

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca