F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Początek testów na torze Jerez

Marek Roczniak, 28 wrze?nia 2004, wyświetlenia: 884<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Franck Montagny Renault 1:17,673   53 
2.Marc Gene Williams BMW 1:17,695 +0,022 30 
3.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:17,730 +0,057 85 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:18,103 +0,430 55 
5.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:18,207 +0,534 65 
6.Heikki Kovalainen Renault 1:18,255 +0,582 75 
7.Jarno Trulli Toyota 1:18,491 +0,818 66 
8.Enrique Bernoldi B.A.R Honda 1:18,898 +1,225 96 
9.Olivier Beretta Williams BMW 1:18,982 +1,309 86 
10.Luca Badoer Ferrari 1:19,842 +2,169 18 
Dziś rozpoczęły się testy na torze Jerez, w których poza jednym wyjątkiem uczestniczyli sami kierowcy testowi z pięciu różnych zespołów: Renault, Williams, B.A.R, McLaren i Ferrari. Główni kierowcy tychże stajni zdecydowali się tymczasem na pozostanie w Azji, uczestnicząc w aktywności promocyjnej lub po prostu wypoczywając przed najbliższym wyścigiem o Grand Prix Japonii. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault – Franck Montagny. Ponadto francuską stajnię reprezentował dzisiaj kierowca z programu rozwojowego Renault (RDD) – Heikki Kovalainen. Fin uzyskał szósty czas, mając niewiele ponad pół sekundy straty do Montagny'ego. Zespół Renault ma już coraz mniejsze szanse na odzyskanie drugiej pozycji w klasyfikacji konstruktorów i jeśli w najbliższym wyścigu nie odrobi kilku punktów do ekipy B.A.R, walka ta rozstrzygnie się jeszcze przed kończącą sezon Grand Prix Brazylii.

Na drugiej pozycji uplasował się główny kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene. Hiszpan był minimalnie wolniejszy od kolegi po fachu z zespołu Renault, ale ze względu na problemy techniczne zaliczył zaledwie 30 okrążeń, koncentrując się na testach opon Michelin. W dzisiejszych testach miał również uczestniczyć drugi kierowca testowy stajni z Grove – Antonio Pizzonia, ale jak się okazuje Brazylijczyk skręcił nogę w kostce podczas wizyty w Chinach i obecnie nie nadaje się do jazdy bolidem. W tej sytuacji Pizzonię zastąpił weteran wyścigów samochodowych (w 1994 roku był m.in. kierowcą nieistniejącej już francuskiej stajni Larrousse) – Olivier Beretta, który od 2002 roku sporadycznie uczestniczy w testach zespołu Williams. Monageskijczyk sprawdzał różne konfiguracje systemu chłodzenia, a także pracował nad aerodynamiką bolidu FW26 i systemem kontroli trakcji. Beretta uplasował się na przedostatniej pozycji.

Zgodnie z zapowiedzią podczas przeprowadzanych w tym tygodniu testów na torze Jerez główny ciężar przygotowań zespołu B.A.R do ostatnich wyścigów sezonu spoczywa na barkach Anthony'ego Davidsona i Enrique Bernoldiego. Dla Davidsona, który świeżo po kolejnym udanym występie w piątkowych treningach powrócił już z Szanghaju, pierwszy dzień testów rozpoczął się od problemów ze skrzynią biegów. Brytyjczyk przejechał jednak w sumie 85 okrążeń i uzyskał trzeci czas (strata mniej niż 0.1 sekundy do Montagny'ego), skupiając się na testach opon Michelin. Tymczasem Bernoldi zaliczył dzisiaj pierwszy pełny dzień testów w barwach strajni z Brackley, przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców. Brazylijczyk ostatni raz po torze Jerez jeździł w 1999 roku i mimo to już pierwszego dnia w mało znanym bolidzie udało mu się uzyskać przyzwoity czas (strata niewiele ponad sekundy do najszybszego kierowcy). Do obowiązków Bernoldiego, który uplasował się na ósmej pozycji, także należały głównie testy opon.

Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi zespołu McLaren – Pedro de la Rosa i Alex Wurz, łącznie przejeżdżając 120 okrążeń. Siódmy czas uzyskał nowy nabytek Toyoty – Jarno Trulli, który był jedynym nie testowym kierowcą obecnym we wtorek na torze Jerez. Włoch w barwach japońskiej stajni zadebiutował już dwa tygodnie temu na torze Silverstone, ale zaledwie jeden dzień nie wystarczył mu na wystarczające poznanie bolidu TF104B, aby wziąć udział w inauguracyjnej Grand Prix Chin. Wydaje się, że od rezultatu testów przeprowadzanych w tym tygodniu będzie zależał ewentualny występ Trullego w najbliższym wyścigu. Dzisiejsze testy dla byłego kierowcy Renault nie były do końca udane, gdyż nie obyło się bez niewielkiej kraksy, której przyczyną była pęknięta opona. Włoch przejechał w sumie 66 okrążeń, mając na koniec 0.8 sekundy straty do Montagny'ego.

Zdecydowanie największym pechowcem był jednak kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer. W bolidzie prowadzonym przez Włocha po zaledwie 18 okrążeniach nastąpiła awaria hamulców, posyłając go prosto w barierę z opon. Zderzenie nastąpiło przy dosyć dużej prędkości i Badoer, który o własnych siłach opuścił kokpit, został zabrany na badania kontrolne do znajdującego się na torze centrum medycznego. Na szczęście nie wykazały one żadnych obrażeń i jeśli mechanikom Ferrari uda się naprawić mocno zniszczony przód bolidu F2004, Włoch powinien wziąć udział w jutrzejszych testach.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca