F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Marek Roczniak, 23 pa?dziernika 2004, wyświetlenia: 3824<< | lista | T- | T+ | >>
Po zdominowaniu zarówno piątkowych, jak i sobotnich treningów, Rubens Barrichello był także niepokonany podczas obydwu sesji kwalifikacyjnych, czego efektem jest drugie pole position na torze Interlagos dla Brazylijczyka. W pierwszej sesji kierowca Ferrari był co prawda tylko nieznacznie szybszy od Juana Pablo Montoi, ale w drugiej uzyskał już ponad 0.2 sekundy przewagi, unosząc rękę do góry w geście triumfu tuż po ukończeniu okrążenia pomiarowego, do wtóru głośnego wiwatu brazylijskich kibiców. Wspaniały występ Barrichello dopełnił drugi czas uzyskany przez pochodzącego także z Ameryki Południowej Montoyę, dla którego były to ostatnie kwalifikacje w barwach zespołu Williams i trzeba przyznać, że całkiem udane, o czym chociażby świadczyła radość mechaników.

Z drugiego rzędu tegoroczny wyścig o Grand Prix Brazylii rozpoczną Kimi Raikkonen i Felipe Massa. O ile trzecia pozycja startowa dla kierowcy z zespołu McLaren nie jest specjalnym zaskoczeniem, o tyle Massa z pewnością sprawił miłą niespodziankę brazylijskim kibicom, kwalifikując się po raz drugi w karierze na czwartej pozycji. Kierowca z zespołu Sauber już podczas treningów uzyskiwał lepsze czasy od bardziej doświadczonego partnera – Giancarlo Fisichelli, ale tak dobrego występu mało kto się chyba spodziewał. Oczywiście należy oczekiwać, że Massa w jutrzejszym wyścigu pojedzie na trzy stopy, natomiast Fisichella, który w wyraźnie cięższym bolidzie zakwalifikował się na wcale nienajgorszej 10 pozycji (biorąc pod uwagę obniżenie pozycji startowej Michaela Schumachera), tylko dwukrotnie będzie odwiedzał boksy. Czy tym razem Massa zdoła pokonać swojego partnera także i w wyścigu – o tym przekonamy się już w niedzielny wieczór.

Trzeci rząd startowy okupują kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej pół sekundy straty do Barrichello, a że stajnia z Brackley zwykle decyduje się na start z nieco większą ilością paliwa w baku w stosunku do konkurencji, jutro możemy spodziewać się kilku niespodzianek. Szanse na zwycięstwo nie są może bardzo duże, ale znając nieprzewidywalność toru Interlagos i pecha prześladującego tu Barrichello od blisko 10 lat, niczego nie można wykluczyć. Tuż za kierowcami B.A.R zakwalifikował się partner Montoi – Ralf Schumacher, dla którego były to również ostatnie kwalifikacje w zespole Williams. Tym razem Niemiec musiał ustąpić miejsca Montoi, zagrzewanemu do walki przez licznie przybyłych na tor kolumbijskich kibiców, gdyż uzyskał gorszy o blisko 0.3 sekundy czas.

Dopiero na ósmej pozycji zakwalifikował się drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher, co jest oczywiście ściśle związane z kraksą podczas dzisiejszych treningów, która wydarzyła się na zakręcie Ferradura, a nie jak wcześniej sugerował serwis pitpass.com na Curva do Sol. Uszkodzenia bolidu F2004 w tylnej części były na tyle poważne, iż silnik nie nadawał się do dalszego użytku. W tej sytuacji Niemiec do kwalifikacji przystąpił w zapasowym bolidzie z nowym silnikiem i aby zneutralizować trochę skutki obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc, pojechał z większą ilością paliwa w baku. Wyścig będzie musiał co prawda rozpocząć z 18 pozycji, ale za to czekać go będzie mniej postojów w trakcie wyścigu. Taka strategia umożliwiła Sato uzyskanie przyzwoitego rezultatu w Chinach, więc tym bardziej powinno się to udać siedmiokrotnemu mistrzowi świata.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jarno Trulli, ale biorąc pod uwagę karę nałożoną na Schumachera wyścig rozpoczną z ósmej i dziewiątej pozycji. Oczywiście Trulli jest już obecnie reprezentantem Toyoty, ale skoro uzyskał tylko nieznacznie gorszy czas od swojego niedawnego partnera, to można powiedzieć, że sądząc przynajmniej po dzisiejszych kwalifikacjach nie zmieniło się specjalnie jego położenie w stawce, chociaż ma do dyspozycji gorsze auto. Powinno to dać coś do myślenia szefowi Renault – Flavio Briatore. Tymczasem obecni partnerzy obydwu kierowców – Jacques Villeneuve (Renault) i Ricardo Zonta (Toyota) zakwalifikowali się kolejno na 13 i 14 pozycji (z uwzgl. kary Schumachera), tak więc nie mają specjalnie powodów do radości. Trzeci występ Villeneuve'a w barwach francuskiej stajni nie przyniósł jak na razie żadnych postępów i po jutrzejszym wyścigu także nie należy spodziewać się cudów.

Kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Christian Klien jutrzejszy wyścig rozpoczną odpowiednio z 11 i 15 pozycji. Tuż za Webberem uplasował się David Coulthard i co tu dużo mówić, w nienajlepszy sposób przyszło mu zakończyć aż dziewięcioletni okres współpracy z zespołu McLaren. Być może w wyścigu uda mu się zdobyć kilka punktów, ale o podium raczej nie ma co marzyć. Ponadto z kary nałożonej na Michaela Schumachera skorzystali jeszcze tylko kierowcy z zespołu Jordan – Nick Heidfeld i Timo Glock, którzy wystartują kolejno z 16 i 17 pozycji. Irlandzka stajnia nie mając zbyt wiele do stracenia zdecydowała się na dostosowanie ustawień bolidów do jazdy po mokrym torze, gdyż prognoza pogody na jutro przewiduje opady deszczu. W tym sezonie w trakcie wyścigów nie spadła co prawda jeszcze ani jedna kropla deszczu, ale może w ostatniej Grand Prix się to w końcu zmieni. Zresztą jedyny w pełni deszczowy wyścig w zeszłym roku odbył się właśnie w Brazylii. Z ostatnich pozycji wystartują jak zwykle kierowcy Minardi – Zsolt Baumgartner i Gianmaria Bruni (Włoch nie zaliczył okrążenia pomiarowego ze względu na problemy techniczne).
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca