F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy na torach Jerez i Fiorano

Marek Roczniak, 1 grudnia 2004, wyświetlenia: 1005<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Felipe Massa Sauber Petronas 1:17,513   59 
2.Jarno Trulli Toyota 1:19,287 +1,774 56 
3.Mark Webber Williams BMW 1:20,171 +2,658 106 
4.Enrique Bernoldi B.A.R Honda 1:20,370 +2,857 48 
5.Luca Badoer Ferrari 1:21,672 +4,159 63 
6.Takuma Sato B.A.R Honda 1:21,724 +4,211 69 
7.Vitantonio Liuzzi Red Bull Cosworth 1:21,900 +4,387 48 
8.Ralf Schumacher Toyota 1:22,069 +4,556 35 
9.Nick Heidfeld Williams BMW 1:22,713 +5,200 101 
10.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:22,731 +5,218 48 
11.Marc Gene Ferrari 1:23,191 +5,678 38 
12.Alan van der Merwe B.A.R Honda 1:23,730 +6,217 32 
13.Christijan Albers Jordan Ford 1:24,452 +6,939 62 
14.Robert Doornbos Jordan Ford 1:25,291 +7,778 74 
15.Adam Carroll B.A.R Honda 1:28,865 +11,352 26 
Czasy uzyskane na torze Fiorano
1.Andrea Bertolini Ferrari 1:03,951   55 
Przebieg drugiego dnia testów na torze Jerez, w których uczestniczyło już siedem zespołów, zakłóciły nieregularne opady deszczu. Warunki do jazdy zmieniały się dosyć często, co biorąc pod uwagę różne momenty wyjazdu na tor miało spory wpływ na ostateczną kolejność kierowców. W zdecydowanie najlepszy moment trafił Felipe Massa, uzyskując ponad półtorej sekundy przewagi nad najbliższym kierowcą. Zespół Sauber podczas pierwszego w tym tygodniu dnia testów kontynuował dostosowywanie swojego samochodu do opon Michelin, a także pracował nad aerodynamiką i mechanicznymi ustawieniami pod kątem przyszłorocznego bolidu C24. W czwartek i piątek szwajcarską stajnię będzie reprezentował Jacques Villeneuve.

Drugi czas uzyskał kierowca Toyoty – Jarno Trulli, przejeżdżając trzy okrążenia mniej od Massy. Włoch sprawdzał między innymi najnowszą specyfikację silnika Toyoty, którą w zeszłym tygodniu Olivier Panis testował samotnie na torze Paul Ricard, a także badał różne rozwiązania aerodynamiczne. Na torze Jerez pojawił się dzisiaj także drugi główny kierowca japońskiej stajni – Ralf Schumacher, któremu jazda w trudnych warunkach sprawiła trochę problemów. Niemiec podczas porannej sesji wypadł z toru i uszkodził swój bolid, ale mechanicy Toyoty zdołali go naprawić na popołudniową sesją. Łącznie młodszy z braci Schumacherów przejechał jednak tylko 35 okrążeń i uplasował się na ósmej pozycji, mając ponad cztery i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy.

Zespół Williams pomimo niezbyt korzystnych warunków pogodowych jako jedyny wykazał się dzisiaj dosyć dużą aktywnością, przeprowadzając między innymi dalsze testy opon Michelin, przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni. W sumie Mark Webber i debiutujący w barwach stajni z Grove Nick Heidfeld przejechali ponad 200 okrążeń, plasując się odpowiednio na trzeciej i dziewiątej pozycji. Strata tegorocznego kierowcy Jordana do Massy wyniosła ponad pięć sekund, jednak Niemiec zaczął dopiero poznawać wyposażoną w nowy tył przejściową wersję bolidu FW26, oznaczoną symbolem "C", czego z pewnością nie ułatwiały zmienne warunki pogodowe. Tak czy inaczej dyrektor techniczny zespołu Williams – Sam Michael pozytywnie ocenił debiut Heidfelda, który przy okazji poznawania samochodu testował system kontroli trakcji. Jutro Antonio Pizzonia zastąpi Webbera i wraz z Heidfeldem będzie kontynuował testy.

Po niezbyt widowiskowych czasach, uzyskiwanych przez kierowców zespołu B.A.R w zeszłym tygodniu na torze Catalunya, Enrique Bernoldi i Takuma Sato podczas pierwszego dnia testów na torze Jerez uplasowali się wreszcie na nieco bardziej przyzwoitych pozycjach – odpowiednio czwartej i szóstej. Pełniący obowiązki dodatkowego testera Bernoldi zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu 006, ale z aerodynamiką dostosowaną do zmian w przepisach na sezon 2005. Tymczasem Sato kontynuował testy przejściowego bolidu '05 concept car, wyposażonego w cały nowy tył. Ponadto stajnię z Brackley reprezentowali dzisiaj dwaj młodzi obiecujący kierowcy – Alan van der Merwe i Adam Carroll, którzy po raz pierwszy zasiedli za kierownicami bolidów Formuły 1. Ze względu na niezbyt korzystne warunki obaj kierowcy przejechali dosyć mało okrążeń, plasując się na końcu tabeli czasowej.

Kierowcy testowi Ferrari – Luca Badoer i Marc Gene pierwszy dzień testów na torze Jerez ukończyli odpowiednio na 5 i 11 pozycji, pracując nad programem rozwojowym opon Bridgestone i nowych komponentów do bolidu F2004. Ponadto włoska stajnia rozpoczęła dzisiaj testy na swoim prywatnym torze Fiorano, gdzie w dosyć niekorzystnych warunkach pogodowych (lekka mgła i niska temperatura) kierowca testowy Ferrari Maserati Group – Andrea Bertolini sprawdzał nowe elementy mechaniczne, prowadząc także tegoroczny bolid.

Ponadto w dzisiejszych testach uczestniczyły zespoły Red Bull i Jordan, przy czym tylko reprezentanci tego pierwszego – Vitantonio Liuzzi i Christien Klien zdołali się załapać do pierwszej dziesiątki. Liuzzi testował przejściową wersję tegorocznego bolidu zespołu Jaguar – R5C, natomiast Klien miał do dyspozycji standardowego R5. Zespół Jordan reprezentowali tymczasem Christijan Albers i Robert Doornbos. Dla Albersa był to debiut w barwach irlandzkiej stajni, natomiast Doornbos uczestniczył w piątkowych treningach poprzedzających ostatnie trzy wyścigi sezonu 2004, tak więc jest już nieco bardziej zaznajomiony z zespołem Jordan. Obaj kierowcy mieli do dyspozycji przejściową wersję tegorocznych bolidów EJ14, wyposażoną jeszcze w silniki Cosworth.

Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Jerez można znaleźć na stronie F1Racing.net.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez
Fiorano

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca