F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Propozycja Ferrari dotycząca redukcji testów nie do przyjęcia...

Marek Roczniak, 7 grudnia 2004, wyświetlenia: 1052<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj odbyło się kolejne spotkanie szefów zespołów Formuły 1, w sprawie obniżenia kosztów poprzez redukcję testów. W spotkaniu tym jak zwykle nie wziął udział szef Ferrari, Jean Todt, jednak włoska stajnia przedstawiła uczestnikom obrad własny projekt ograniczenia testów, dotyczących zarówno rozwoju bolidu, jak i opon.

W pierwszym przypadku na każdy zespół nałożony byłby limit 15 tysięcy kilometrów w trakcie sezonu i jest to jak najbardziej sprawiedliwy podział, nie budzący raczej żadnych zastrzeżeń. Tymczasem ograniczenie testów opon miałoby być rozdzielone po równo na obydwu producentów opon i także wynosiłoby po 15 tysięcy kilometrów.

Teraz policzmy: obecnie Michelin zaopatruje w swoje opony siedem zespołów, a więc każdy z nich z tytułu testów opon miałby do przejechania niewiele ponad dwa tysiące kilometrów, natomiast Ferrari jako jedyna fabryczna stajnia korzystająca z opon Bridgestone sama wykorzystywałaby niemal cały limit, jako że zespoły Jordan i Minardi w trakcie sezonu przeprowadzają niewiele testów.

Oczywiście propozycja Ferrari ma na celu zmniejszenie przewagi firmy Michelin, wynikającej z faktu, iż francuski producent w swoje opony zaopatruje dwa razy więcej zespołów niż Bridgestone. Czy to jednak miałoby upoważniać włoską stajnię do przeprowadzania powiedzmy pięć razy więcej testów opon w trakcie sezonu w stosunku do pozostałych zespołów?

Odpowiedź szefów pozostałych zespołów brzmi oczywiście "nie" i takiej odpowiedzi spodziewały się najprawdopodobniej władze Ferrari, ale teraz nikt nie powie, że ekipa z Maranello jest przeciwna obniżeniu kosztów, gdyż złożyła własną propozycję, nawet jeśli nie do przyjęcia przez resztę.

W tej sytuacji wszystkie zespoły raczej nie prędko dojdą do porozumienia w kwestii redukcji testów, chyba że FIA zdoła narzucić znaczne ograniczenie testów bez jednomyślnej zgody, a raczej nie nastąpi to przed 2007 rokiem, czyli w trakcie obowiązywania obecnego porozumienia Concorde Agreement.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca