F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy deszczowych opon Michelin na torze Jerez

Marek Roczniak, 12 grudnia 2004, wyświetlenia: 2027<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w sobotę
1.Nick Heidfeld Williams BMW 1:27,783   102 
2.Franck Montagny Renault 1:28,630 +0,847 85 
3.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:28,661 +0,878 91 
4.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:29,330 +1,547 84 
5.Ricardo Zonta Toyota 1:29,608 +1,825 60 
6.Takuma Sato B.A.R Honda 1:29,673 +1,890 101 
Czasy uzyskane w niedzielę
1.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:26,963   93 
2.Takuma Sato B.A.R Honda 1:29,502 +2,539 114 
3.Franck Montagny Renault 1:30,459 +3,496 67 
4.Ricardo Zonta Toyota 1:31,508 +4,545 78 
Dziś zakończyły się ostatnie testy w tym roku, odbywające się na torze Jerez. Ostatnie dwa dni zostały poświęcone głównie na testy deszczowych opon Michelin, a uczestniczyły w nich wszystkie z wyjątkiem Saubera zespoły korzystające z ogumienia francuskiej firmy. Jak na ironię warunki pogodowe były najlepsze z całego tygodnia, tak więc kierowcy cystern, nawadniających regularnie nawierzchnię hiszpańskiego toru, także mieli pełne ręce roboty.

W sobotę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Nick Heidfeld, ubiegający się o posadę drugiego kierowcy w zespole Williams. Niemiec okazał się szybszy o blisko sekundę od najbliższego rywala, przejeżdżając jednocześnie najwięcej okrążeń. Prowadzona przez Heidfelda przejściowa wersja bolidu FW26 była dostosowana do zmian w przepisach dotyczących aerodynamiki, które będą obowiązywały w sezonie 2005. Stajnia z Grove tegoroczne testy zakończył już w sobotę, podobnie jak i ekipa Red Bull Racing, której jedynym reprezentantem był tym razem Christian Klien. Austriak uplasował się na czwartej pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Heidfelda.

Podczas pierwszego dnia "mokrych" testów problemy z utrzymaniem się na śliskiej nawierzchni toru Jerez mieli między innymi Heidfeld, a także kierowcy testowi zespołów Renault i Toyota, Franck Montagny i Ricardo Zonta, którzy uplasowali się odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji. Obyło się jednak bez większych dramatów. Pozostałymi uczestnikami odbywających się w sobotę testów byli kierowca testowy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa (trzeci czas) i jeden z głównych reprezentantów zespołu B.A.R, Takuma Sato (ostatnia pozycja).

Dzisiaj na hiszpańskim torze obecni byli już tylko czterej kierowcy. Zdecydowanie najlepszy czas uzyskał tym razem de la Rosa, mając ponad dwie i pół sekundy przewagi nad Sato. Przewaga ta wynikała jednak przede wszystkim z tego, że tor był w różnych momentach mniej lub bardziej mokry i wiele zależało od momentu wyjazdu na tor. De la Rosa testował głównie przejściowe opony Michelin, przeznaczone do jazdy po średnio mokrej nawierzchni. W takich warunkach przewagę mają zwykle kierowcy korzystający z konkurencyjnych opon Bridgestone, ale zdaniem testera stajni z Woking francuski producent dokonał ostatnio sporych postępów.

Na pozostałych miejscach niedzielne testy ukończyli Montagny i Zonta, przejeżdżając nieco mniej okrążeń od de la Rosy i Sato, co w przypadku zespołu Renault było spowodowane zakończeniem aktywności już w porze lunchu. Tymczasem pracę kierowcy testowego Toyoty utrudniały dzisiaj różnego rodzaju problemy techniczne. I tak zakończyły się tegoroczne przygotowania do sezonu 2005. Kolejne testy na torze Jerez rozpoczną się dopiero na początku przyszłego roku, a konkretnie 10 stycznia.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2023  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Michelin
Testy
Jerez

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca