F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW rozważa możliwość zaopatrywania w swoje silniki kolejnego zespołu

Marek Roczniak, 27 grudnia 2004, wyświetlenia: 2218<< | lista | T- | T+ | >>
Do niedawna koncern BMW był całkowicie przeciwny dostarczaniu swoich silników jeszcze jednemu zespołowi poza Williamsem. Wygląda jednak na to, że narzucana przez FIA coraz większa wytrzymałość jednostek napędowych powoli skłania kolejne koncerny do ponownego rozważenia kwestii współpracy z więcej niż jednym zespołem.

Pierwszy taki krok uczyniła Toyota, godząc się na sprzedaż swoich silników stajni Eddiego Jordana już od przyszłego sezonu, a teraz w ślady japońskiego koncernu zamierza także pójść BMW, ale nie wcześniej niż w 2006 roku. „Z punktu widzenia mocy przerobowych możliwe będzie zaopatrywanie w silniki kolejnego zespołu po roku 2005, ale w tej sprawie nie zapadła jeszcze żadna decyzja”, mówi szef BMW Motorsport, Mario Theissen.

Zaletą takiego rozwiązania byłoby zbieranie większej ilości danych na temat funkcjonowania silników, co w przypadku wprowadzenia ograniczenia testów byłoby dużym plusem. Wadą takiego rozwiązania jest jednak konieczność poświęcania uwagi więcej niż jednemu zespołowi, co może mieć negatywny wpływ na realizację głównego celu, jakim jest wspólna walka o mistrzostwo z zespołem Williams.

Silniki BMW od kilku lat uważane są za jedne z najmocniejszych w Formule 1, tak więc byłyby z pewnością bardzo poszukiwanym towarem przez prywatne stajnie.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca