F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault przedstawia bolid R25

Marek Roczniak, 1 lutego 2005, wyświetlenia: 1736<< | lista | T- | T+ | >>
Nowy bolid zespołu Mild Seven Renault F1 ma już za sobą pierwsze intensywne testy, które odbywały się w zeszłym tygodniu na hiszpańskim torze Ricardo Tormo, jednak dopiero dzisiaj R25 został oficjalnie zaprezentowany światu. Prezentacja ta odbyła się w Monako, a konkretnie w słynnej hali wystawowej Grimaldi Forum. Wśród zaproszonych 600 gości znaleźli się przedstawiciele mediów z całego świata, partnerzy francuskiej stajni i inne ważne osobistości. Prezes zespołu Renault F1, Patrick Faure, swoją przemowę rozpoczął od dosyć śmiałej deklaracji: „Regularne wizyty na podium już nas nie satysfakcjonują. W tym sezonie musimy zacząć regularnie wygrywać. Od powrotu Renault do Formuły 1 w 2002 roku stawialiśmy sobie ambitne cele i za każdym razem udawało się je nam realizować. Wierzę, że także i tym razem jesteśmy w stanie spełnić naszą obietnicę. Chcemy walczyć o mistrzostwo w 2005 lub 2006 roku, a to oznacza, że musimy znaleźć się wśród zespołów, które będą w tym roku w stanie rywalizować na równi z Ferrari”.

Nowy bolid został opracowany przez głównego projektanta Tima Denshama i jego ekipę, a cały projekt nadzorował dyrektor techniczny ds. nadwozia, Bob Bell. Inżynierowie z Enstone (Wielka Brytania) starali się głównie zminimalizować początkowe pogorszenie osiągów, będące następstwem dokonanych przez FIA zmian w przepisach technicznych na sezon 2005. R25 charakteryzuje się między innymi zupełnie nowym zintegrowanym systemem elektronicznym, skupiającym elektronikę zarówno dla nadwozia, jak i silnika. W stosunku do zeszłorocznego systemu jest on znacznie lżejszy, dysponuje czterokrotnie większą mocą obliczeniową i potrafi zgromadzić 10-krotnie większą ilość danych. Inna nowość to zastosowanie pośredniego rozwiązania pomiędzy pojedynczym i podwójnym mocowaniem przedniego zawieszenia, które zostało nazwane v-keel. Pozwoliło to na uzyskanie korzyści aerodynamicznych, jakie daje podwójne mocowanie, przy jednoczesnym zachowaniu własności mechanicznych, jakie oferuje pojedyncze mocowanie.

R25 napędza zupełnie nowy silnik Renault RS25 V10, w którym kąt rozstawu cylindrów nadal wynosi tylko 72 stopnie. Kierowany przez dyrektora technicznego ds. silnika Roba White'a oddział w Viry-Chatillon (Francja) zarzucił projekt jednostki napędowej o powszechniej stosowanym 90-stopniowym rozstawie cylindrów, skupiając się na obniżeniu środka ciężkości, wydłużeniu trwałości i lepszej integracji z bolidem. Co istotne, dwukrotne zwiększenie wytrzymałości silnika do około 1400 km udało się zrealizować bez zwiększania jego wagi. Bezpośrednie koszty związane z użytkowaniem bardziej wytrzymałych silników będą oczywiście niższe w 2005 roku, jednakże opracowanie bardziej wytrzymałej konstrukcji pociągnęło za sobą dodatkowe koszty, tak więc ostateczny bilans w najlepszym wypadku wyjdzie na zero.

Fernando Alonso podzielił się kilkoma spostrzeżeniami na temat nowego bolidu Renault: „R25 zapewnia stałe osiągi na dłuższych dystansach. Nie można ich bezpośrednio porównywać (z zeszłorocznymi osiągami) ze względu na mniejszą siłę dociskową w 2005, ale w porównaniu z przejściowym bolidem przyczepność i stabilność podczas hamowania jest znacznie lepsza, co będzie miało spore znaczenie w związku z tylko jednym zestawem opon na cały wyścig w 2005. Na wszelkie zmiany w ustawieniach samochód reaguje zgodnie z naszymi oczekiwaniami i teraz musimy się skupić na zrozumieniu jego charakterystyki i uzyskiwaniu coraz lepszych osiągów. Jeszcze muszę trochę popracować nad zaadoptowaniem mojego stylu jazdy do nowego samochodu, ale to jest zupełnie normalna część procesu nauczania”.

Nowy partner Alonso, Giancarlo Fisichella, który po trzech latach powrócił do stajni z Enstone, także jest zadowolony z pierwszych testów za kierownicą R25. Włoch ma nadzieję, że jego płynny styl jazdy pozwoli mu na lepsze oszczędzanie opon w trakcie wyścigu. „Mam spore doświadczenie w pokonywaniu dłuższych dystansów na jednym zestawie opon i dużo nauczyłem się o strategii odkąd po raz ostatni byłem w tym zespole. W tym roku oprócz szybkości liczyć się będzie także oszczędzanie opon i mam nadzieję, że ten samochód mi to umożliwi – pierwsze oznaki są całkiem obiecujące. Oczywiście niczego nie możemy być pewni, dopóki nie znajdziemy się w Melbourne, ale jedno wiem na pewno: jeszcze zanim wsiadłem do samochodu z nadzieją oczekiwałem początku sezonu; teraz po prostu nie mogę się już doczekać...”

Dane techniczne bolidu R25 znajdują się w dziale zespoły, natomiast zdjęcia z prezentacji można znaleźć na stronie F1Racing.net.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
30.11.2023  Alpine otwarte na współpracę z Andrettim
Tagi:
Renault
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca