F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Filippi: Auto GP jest w moich planach na rok 2011

"Samochód tej serii jest piekielnie szybki, a przy tym jazda nim dostarcza wiele przyjemności".
Mariusz Karolak, 18 grudnia 2010, wyświetlenia: 2247<< | lista | T- | T+ | >>
Luca Filippi był jednym z kluczowych zawodników w pierwszym sezonie Auto GP. W końcowej klasyfikacji mistrzostw zajął piąte miejsce, choć nie startował w rundzie na Magny-Cours, ponieważ termin kolidował z jego występem w GP2 Series. Włoch wygrał w całym sezonie dwa wyścigi, a poza tym zazwyczaj był wśród najszybszych kierowców na torze.

Teraz Filippi, tak jak i inni kierowcy wyścigowi, snuje plany na rok 2011: „Bardzo poważnie pracuję nad znalezieniem miejsca w F1, nieważne, czy będzie to tylko posada kierowcy testowego. Już pełniłem taką rolę w zespole Hondy w 2008 roku i sądzę, że to wszystko, co dotychczas pokazałem pozwala mnie łączyć już z Formułą 1. W zeszłym roku, jak zostałem wicemistrzem GP2 Asia kontrakt z zespołem F1 wydawał się być naprawdę bliski, zatem nie uważam, że mogę już sobie to darować”.

„W każdym razie muszę być teraz też realistą i szczerze mówiąc nie zanosi się na to, aby wkrótce coś się ruszyło w tej sprawie Mogę tylko powiedzieć, że na obecną chwilę jeśli nie będę w F1, to na pewno będę w Auto GP. Jestem już na zaawansowanym poziomie rozmów z jednym z zespołów i jesteśmy bliscy zawarcia kontraktu. W roku 2010 to były bardzo dobre mistrzostwa, a teraz organizatorzy zabezpieczyli sobie przekaz telewizyjny, jakiego nie ma żadna inna seria wspierająca, no i jest partnerstwo z WTCC. Naprawdę czekam z nadzieją na to wszystko”.

„Nie mogę powiedzieć, że przegrałem zeszłoroczne mistrzostwa z powodu ominięcia rundy na Magny-Cours, bo Grosjean zdobył tytuł, a opuścił dwie rundy! Romain wykonał niewiarygodną pracę, ale w Spa pokazałem dosadnie, że jestem jedynym kierowcą, który jest w stanie utrzymać jego tempo jazdy. Zatem przy normalnym sezonie sądzę, że byłbym trochę bliżej niego aż do samego końca. Jednakże dostałem wezwanie z ekipy SuperNova do GP2 i to oznaczało, że opuszczę jedną rundę Auto GP. Później z kolei musiałem przejść do innego zespołu w Auto GP na resztę sezonu. Ciągle się z tego cieszę, ponieważ będąc częścią tak wspaniałej ekipy wyścigowej jest wspaniale, ale pracując z nowymi ludźmi zawsze trzeba się liczyć z tym, że trzeba trochę czasu na aklimatyzację i znalezienie odpowiedniego sposobu pracy, a tak właśnie było”.

„Zwycięstwa były bez wątpienia najlepszymi momentami w tym sezonie. Obydwa mają dla mnie takie samo znaczenie. Brno było ważne, gdyż to była debiutancka runda Auto GP, a ja wygrałem ustanawiając przy tym rekord toru. Monza z kolei była bardzo ważna, gdyż to było jakby zwieńczenie pracy, jaką wykonaliśmy z ekipą SuperNova. Bardzo ciężko pracowaliśmy, możecie mi wierzyć. Samochód na torze Monza był niewiarygodnie szybki. Najgorszym zaś momentem w tym roku była Navarra, kiedy zostałem stuknięty przez Simsa. To kosztowało mnie 5 punktów, a w ostatecznym rachunku straciłem trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej”.

„Ścigam się oczywiście po to, by wygrywać i wiem, że mogę być bardzo szybki w Auto GP w samochodzie Lola. Jednakże głównym powodem, dla którego chcę startować w Auto GP jest to, że uwielbiałem tę serię w tym sezonie. Ten samochód jest piekielnie szybki, a przy tym jazda nim dostarcza wiele przyjemności (...). Dodajmy do tego nagrody pieniężne, więc czego można chcieć więcej?”

Źródło: autogp.org
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.10.2014  Michimi wygrał finał sezonu Auto GP w Portugalii
19.10.2014  Pal Kiss wygrał wyścig Auto GP na torze Estoril
17.08.2014  Pal Kiss wygrywa drugi wyścig, Sato zdobywa mistrzostwo
16.08.2014  Kimiya Sato wygrywa na Nurburgringu po karze dla Pal Kissa
20.07.2014  Roda wygrywa swój pierwszy wyścig w tym sezonie
Tagi:
Auto GP
Filippi L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbg, 18.12.2010 20:55[!]
No nareszcie chyba się szykuje sezon GP2 bez Filippiego. No chyba że znów ktoś z SN złapie kontuzję. W AutoGP może o coś powalczyć. Szczerze z wyścigu na wyścig ta seria coraz bardziej mi się podoba no i jeszcze ten amerykański model nagród finansowych za zwycięstwo. Chcę by ta seria się rozwijała i za parę lat stworzyła alternatywa dla F1 w Europie. w Auto GP zawsze można podreperować budżet. :)
Adakar, 19.12.2010 01:45[!]
Zapomniałeś o Superleague Formula ? Tam to można jednym weekendem znaleźć sobie budżet na starty w kolejnym sezonie w miarę ciekawej serii w topowej maszynie ;-)

Auto GP tak jak już ZAPOMNIANE A1GP też padnie za 2-3 sezony. Podczepienie pod większą serie nie jest gwarantem trwałości projektu.
NEO86, 06.01.2011 18:30[!]
Podoba mi się ta serię i chcę aby się rozwijała i pozostała na długo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca