|
|
|
|
|
|
Filippi: Auto GP jest w moich planach na rok 2011 |
"Samochód tej serii jest piekielnie szybki, a przy tym jazda nim dostarcza wiele przyjemności". |
|
•Mariusz Karolak, 18 grudnia 2010, wyświetlenia: 2247 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Luca Filippi był jednym z kluczowych zawodników w pierwszym sezonie Auto GP. W końcowej klasyfikacji mistrzostw zajął piąte miejsce, choć nie startował w rundzie na Magny-Cours, ponieważ termin kolidował z jego występem w GP2 Series. Włoch wygrał w całym sezonie dwa wyścigi, a poza tym zazwyczaj był wśród najszybszych kierowców na torze.
Teraz Filippi, tak jak i inni kierowcy wyścigowi, snuje plany na rok 2011: „Bardzo poważnie pracuję nad znalezieniem miejsca w F1, nieważne, czy będzie to tylko posada kierowcy testowego. Już pełniłem taką rolę w zespole Hondy w 2008 roku i sądzę, że to wszystko, co dotychczas pokazałem pozwala mnie łączyć już z Formułą 1. W zeszłym roku, jak zostałem wicemistrzem GP2 Asia kontrakt z zespołem F1 wydawał się być naprawdę bliski, zatem nie uważam, że mogę już sobie to darować”.
„W każdym razie muszę być teraz też realistą i szczerze mówiąc nie zanosi się na to, aby wkrótce coś się ruszyło w tej sprawie Mogę tylko powiedzieć, że na obecną chwilę jeśli nie będę w F1, to na pewno będę w Auto GP. Jestem już na zaawansowanym poziomie rozmów z jednym z zespołów i jesteśmy bliscy zawarcia kontraktu. W roku 2010 to były bardzo dobre mistrzostwa, a teraz organizatorzy zabezpieczyli sobie przekaz telewizyjny, jakiego nie ma żadna inna seria wspierająca, no i jest partnerstwo z WTCC. Naprawdę czekam z nadzieją na to wszystko”.
„Nie mogę powiedzieć, że przegrałem zeszłoroczne mistrzostwa z powodu ominięcia rundy na Magny-Cours, bo Grosjean zdobył tytuł, a opuścił dwie rundy! Romain wykonał niewiarygodną pracę, ale w Spa pokazałem dosadnie, że jestem jedynym kierowcą, który jest w stanie utrzymać jego tempo jazdy. Zatem przy normalnym sezonie sądzę, że byłbym trochę bliżej niego aż do samego końca. Jednakże dostałem wezwanie z ekipy SuperNova do GP2 i to oznaczało, że opuszczę jedną rundę Auto GP. Później z kolei musiałem przejść do innego zespołu w Auto GP na resztę sezonu. Ciągle się z tego cieszę, ponieważ będąc częścią tak wspaniałej ekipy wyścigowej jest wspaniale, ale pracując z nowymi ludźmi zawsze trzeba się liczyć z tym, że trzeba trochę czasu na aklimatyzację i znalezienie odpowiedniego sposobu pracy, a tak właśnie było”.
„Zwycięstwa były bez wątpienia najlepszymi momentami w tym sezonie. Obydwa mają dla mnie takie samo znaczenie. Brno było ważne, gdyż to była debiutancka runda Auto GP, a ja wygrałem ustanawiając przy tym rekord toru. Monza z kolei była bardzo ważna, gdyż to było jakby zwieńczenie pracy, jaką wykonaliśmy z ekipą SuperNova. Bardzo ciężko pracowaliśmy, możecie mi wierzyć. Samochód na torze Monza był niewiarygodnie szybki. Najgorszym zaś momentem w tym roku była Navarra, kiedy zostałem stuknięty przez Simsa. To kosztowało mnie 5 punktów, a w ostatecznym rachunku straciłem trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej”.
„Ścigam się oczywiście po to, by wygrywać i wiem, że mogę być bardzo szybki w Auto GP w samochodzie Lola. Jednakże głównym powodem, dla którego chcę startować w Auto GP jest to, że uwielbiałem tę serię w tym sezonie. Ten samochód jest piekielnie szybki, a przy tym jazda nim dostarcza wiele przyjemności (...). Dodajmy do tego nagrody pieniężne, więc czego można chcieć więcej?”
Źródło: autogp.org
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|