F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mosley: Red Bull poprosił o wyjątek w sprawie ograniczenia kosztów

Brytyjczyk określił porozumienie dotyczące redukcji zasobów 'fikcją'.
Piotr Bogucki, 24 grudnia 2010, wyświetlenia: 4895<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing, zdaniem byłego prezydenta FIA Maxa Mosleya, mógł złamać postanowienia porozumienia w sprawie ograniczenia wydatków zespołów F1.

Podczas wywiadu dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, 70-letni Brytyjczyk powiedział, że Porozumienie o Ograniczeniu Zasobów (Resource Restriction Agreement – RRA) okazało się nieefektywnym substytutem jego propozycji ograniczenia budżetowego, która była obiektem zażartych dyskusji w 2009 roku.

„Efekt tego porozumienia jest minimalny, co jest powodem, dla którego zespoły się na niego zgodziły” – stwierdził Mosley. „Podczas ostatniego spotkania FOTA w czwartek” – wyjawia Brytyjczyk – „Red Bull poprosił o wyjątek. Jeśli to prawda, to oznaczać to może jedynie, że wydają więcej, niż mieli na to zezwolenie, a teraz proszą o zgodę reszty zespołów. Jestem ciekaw, jak mają zamiar zareagować ich oponenci”.

Mosley określa Porozumienie RRA 'fikcją': „Podam przykład – zespoły są ograniczone do pewnej liczby pracowników, powiedzmy 100. Jeśli przejdę się po padoku z ogromną ilością pieniędzy, to dostanę najlepszych stu ludzi. Tak więc wciąż nie masz szans przeciwko najbogatszym zespołom. Jedyną rzeczą, jaka zadziała” – przekonuje – „jest ograniczenie budżetowe. Większy budżet to jak posiadanie większego silnika”.

Mosley jest szczególnie zgryźliwy jeśli chodzi o prezydenta Ferrari, Lukę di Montezemolo, który krytycznie wypowiada się o małych zespołach i przekonuje do przywrócenia prywatnych testów oraz możliwości wystawienia trzech samochodów. „Z jednej strony narzeka, że nowe zespoły są zbyt wolne, a z drugiej prosi o coś [więcej testów], co jeszcze bardziej powiększy przewagę. Trzeci samochód jest kompletnym nonsensem, dającym dużym zespołom jeszcze więcej siły, politycznie oraz sportowo. To również przeciw duchowi F1 – tu potrzeba zupełnie innej krwi. Bez nowych zespołów F1 by nie przetrwała. Problemem z Lucą jest to, że nigdy nie musiał budować zespołu od zera i nie wie, jak ciężkie to zadanie. F1 ma wystarczająco problemów, a Luca tylko je dodaje”.

Mosley stwierdził jednak, że Ferrari było jedynym zespołem, który pozostał „lojalny” wobec niego podczas seks-skandalu, osłabiając tym samym jego postanowienie o naciskaniu na wprowadzenie ograniczenia budżetowego. „Moim planem było wprowadzenie tego wraz z innymi zespołami, podczas gdy Ferrari groziło odejściem. Zaryzykowałbym, ponieważ wszyscy wiemy, że nigdy tak naprawdę by się nie wycofali” – powiedział. „Wtedy jednak wyskoczyła afera z gazetą [News of the World]. Ferrari było jedynym zespołem, który pozostał lojalny, nie mogłem więc zrobić im czegoś takiego”.

Mosley stwierdził ponadto, że jest za wcześnie, by oceniać jego następcę na stanowisku prezydenta FIA – Jeana Todta. „Ten sezon był bardzo dobry, jednak jest to czas przejściowy. Sądzę, że będziemy mogli naprawdę ocenić Jeana Todta w następnym roku”.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Red Bull
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Player1, 24.12.2010 17:13[!]
Jestem ZA 3 bolidem ale tylko w piątek i tylko kierowcy rezerwowi. W końcu by sobie pojeździli, a nie tylko grzali ławę.
kamil__8716, 24.12.2010 18:38[!]
Popieram to !
kamarinho1991, 24.12.2010 23:24[!]
Już widzę odpowiedź Hornera - " Krytykę ze strony pana Mosley'a przyjmujemy jako komplement w naszą stronę."
Simi, 25.12.2010 19:18[!]
Haha :D
Nie jestem za 3 bolidem w stawce, uważam, że to głupi pomysł.
NEO86, 17.01.2011 14:48[!]
Ja również uważam że 3 bolid to idiotyczny pomysł
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca