F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kto może być groźny w sezonie 2011?

Zdania autorytetów świata F1 są w tej kwestii podzielone, ale doceniono również Roberta Kubicę.
Grzegorz Filiks, 25 grudnia 2010, wyświetlenia: 9210<< | lista | T- | T+ | >>
Grono ekspertów wybranych przez serwis ESPNF1 znów postanowiło debatować, tym razem tematem rozmów było to, których kierowców i zespoły należy bacznie obserwować w przyszłym sezonie Formuły 1.

Oto odpowiedzi na pytanie, kto może być groźnym graczem w 2011 roku:

Stirling Moss: „Na pewno Sebastian Vettel. Wskazuję go, ponieważ moim zdaniem on jest najszybszy w tym gronie. Jednakże jeśli popełni jakiekolwiek błędy, wówczas myślę, że Fernando Alonso będzie się liczył, tak jak w tym roku. Również Robert Kubica jest diabelnie szybki i sprawia, że wyścigi są ekscytujące, walcząc ze środka stawki. Jeżeli Renault zbuduje mu wystarczająco dobry bolid, to zobaczymy go z jak najlepszej strony”.

Jackie Stewart: „Sebastian Vettel z tego samego powodu”.

Frank Williams: „Kierowca rezerwowy Red Bulla i Toro Rosso – Daniel Ricciardo”.

Gerard Lopez: „Powiem Robert Kubica i stawiam, że wygra wyścig, albo i coś więcej”.

Vitantonio Liuzzi: „Lewis Hamilton”.

Sam Bird: „Według mnie interesująco będzie zobaczyć, jak Pastor Maldonado i Sergio Perez poradzą sobie, będę się temu przyglądał z uwagą, ponieważ ścigałem się z nimi w tym roku”.

Laurence Edmondson (ekspert ESPNF1): „Nico Rosberg powinien być w położeniu, w którym będzie mógł po raz pierwszy wygrać grand prix, ze względu na wczesne skupienie się zespołu Mercedes na nowym samochodzie. Był jednym z najlepszych kierowców w sezonie 2010 i w końcu powinien dysponować autem, w którym będzie mógł pokazać swój prawdziwy potencjał”.

Teraz stajnie, którym według ekspertów warto się będzie przyjrzeć

Stirling Moss: „Według mnie Force India w tym roku wykonało bardzo dobrą pracę i powinni to kontynuować w sezonie 2011. Dysponują silnikiem Mercedesa i uczą się budować wokół niego bardzo dobry bolid. Nie mówię, że będą jeździć na czele, ale spodziewam się postępów z ich strony w porównaniu do rywali”.

Jackie Stewart: „Zobaczymy, czy Red Bull ma ambicję, by zdobywać rok po roku mistrzowskie tytuły”.

Frank Williams: „Bez komentarza”.

Gerard Lopez: „McLaren”.

Vitantonio Liuzzi: „Force India”.

Sam Bird: „Mercedes”.

Laurence Edmondson: „Budowa nowego auta Mercedesa rozpoczęła się bardzo wcześnie i jest tam nadal wielu inżynierów, którzy stali za mistrzowskim bolidem Brawna z 2009 roku. W tym sezonie na początku mieli stratę ze względu na niepewną przyszłość zespołu i kilka awarii podczas wyścigów, gdy to starali się zmusić kanał F do pracy, lecz żaden z tych czynników nie dotyczy 2011 roku”.

Źródło: en.espnf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
Kubica R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 25.12.2010 14:10[!]
http://f1wm.pl/ph...&strkom=0#komentarze wtedy tego nie chcieliśmy ale czasy się zmieniły ;(
ari2k5, 25.12.2010 14:18[!]
Co do FI, prawda jest taka, że jak pracował u nich James Key to wszystko się trzymało całości. Teraz gdy odszedł do Saubera, to właśnie Szwajcarzy się trzymają się bliżej czołówki.
FunioF1, 25.12.2010 14:47[!]
Lopez strasznie duzo mowi ale mam przeczucie ze tak bedzie :)
SirKamil, 25.12.2010 15:12[!]
Force India bardzo dobrymi osiągami na początku tego sezonu najprawdopodobniej osiągnęło szczyt kompetencji i dalszego progresu bym się nie spodziewał. Tym bardziej, że doznali poważnego drenażu mózgów na rzecz Lotusa i Saubera. I tak właśnie- Force India jako zespół dołu środka stawki powinien koncentrować się na walce z ekipami swojego kalibru budżetowo-kadrowego (ok 250 pracowników, 100-150 mln dolarów) jak Sauber, Lotus może STR.

Generalnie stawka powinna być bardzo konkurencyjna. Jest 5 dużych stajni które mają wszystko co potrzebne aby zbudować świetne samochody, Williams zawieszony w strefie przejściowej między dużymi i małymi i zajadłą trzecią ligę.

Zgromadzona na gridzie stawka zawodników będzie imponująca i pojedzie tak jak pozwolą im samochody.
maggie__7, 25.12.2010 15:16[!]
Żeby się Lopez nie zdziwił...
Ja mam złe przeczucia co do formy LR GP w 2011.
michal132, 25.12.2010 16:26[!]
Na razie to nic nie wiemy więc wszystkie przeczucia są gó..o warte
marcan2, 25.12.2010 16:32[!]
A moja szklana kula twierdzi, że Lotus Renault będzie mocne.
Uwielbiam te przedsezonowe zgadywanki.
rentonB, 25.12.2010 17:10[!]
Podzielam zdanie Lopeza nt. McLarena moim zdaniem Hamilton zdobedzie majstra.
A co do LRGP, uwazam ze gorzej niz w 2010 na 100% nie bedzie a moze byc tylko lepiej troche dobrych ludzi przybylo a odeszli np. Bob Bell ktory nie mial pomyslow jak bolid stworzyc na granicy regulaminu, co jest potrzebne w tych czasach.
jpslotus72, 25.12.2010 17:14[!]
@marcan2,
Jak będzie MOCNY Lotus Renault będziemy mogli się przekonać po pierwszych "testach wytrzymałościowych", które niechybnie zrobi mu niezawodny w takich przypadkach Witalij Aleksandrowicz... :)
wojtas19, 25.12.2010 18:13[!]
Ja licze na mocny bolid Lotusa-Renault......chcialbym Roberta widziec w RBR moze w 2012;)
Simi, 25.12.2010 19:22[!]
Te wszystkie zgadywanki są jak michal132 dobitnie stwierdził - g***o warte.
Oczywiście można się w takie coś pobawić, ale ostatnie lata pokazały, że F1 lubi być bardzo przewrotna.
Maly-boy, 25.12.2010 19:55[!]
lol ,co ten koleś z ESPNF1 tak nawija tylko o Mercedesie i Rosbergu
akkim, 25.12.2010 22:37[!]
Trudno, pora taka między sezonami,
będą więc zabawiać wszelkimi typami,
fusy, tarot, kula ... często pachną zgubą,
odniosę się do tego już całkiem niedługo.
asc, 26.12.2010 01:43[!]
W nowym sezonie najbardziej będą się liczyć:
- obejścia regulaminów (jak zawsze),
- KERS (brak KERSu w bolidzie nie da takich plusów jak w 2009),
- regulowane tylne skrzydło,
- przystosowanie się do nowych opon,
- ogólna konstrukcja.

Obejścia regulaminów są nie do przewidzenia, ale pewne plusy można przypisać do teamów. Ferrari ma dobry KERS, McLaren bardzo dobry (ale z uwagi na ograniczenie mocy, nie będzie wielkiej różnicy). Renault ma b.dużo doświadczenia w skrzydłach (dziesiątki tegorocznych, wiele w latach poprzednich), ale lepszy KERS może bardzo przeszkadzać w dobrym używaniu tylnego skrzydła (trudność z osiągnięciem <1s, obrona przed tylnym skrzydłem? - tu nie jestem pewien jak to wygląda w regulaminie). Nowe opony to może być loteria. Kierowcy, którzy mają problemy z wyczuciem opon mogą mieć duży problem...

Pomysły na nowy rok (pewnie nie trafię ;)):
- kreatywne spojrzenie na mass dumper i inerter dumper (plus dla Renault i McLaren, mniej dla Ferrari) w połączeniu z tylnym skrzydłem,
- użycie rzadkich właściwości nowoczesnych materiałów (plus dla RedBull, minus dla Mercedesa),

W zgadywanie kolejności teamów bawić się nie będę, bo to głupota.
cravenciak, 26.12.2010 02:27[!]
@asc

Dodałbym jeszcze, że Renault w sezonie 2009 najdłużej z ''czołówki'' jeździło z pojedynczym dyfuzorem. Danych mają mnóstwo, teraz tylko wycisnąć z nich jak najwięcej się da. Ja jakoś specjalnie o formę LRGP się nie martwię, dajcie Kubicy bolid na miarę F1.08 i o mistrza możemy być spokojni :)
xdomino996, 26.12.2010 10:00[!]
Ja takim optymista nie jestem bedzie ciezko o dobra forme ale wole byc zaskoczony niz rozczarowany;p
SirKamil, 26.12.2010 13:23[!]
Przecież Renault miało DDD już w Chinach- ściągali to z Enstone prywatnym odrzutowcem Briatore (jedna podłoga dla Alonso, ale była. Oni i bodaj McLaren mieli to najwcześniej. Nie pamiętam czy ktoś jeszcze tak szybko go wdrożył z płaskodyfuzorowców;)
kovalf1, 26.12.2010 21:45[!]
F.Williams jest dziwny ;]
Adakar, 29.12.2010 21:24[!]
@SirKamil

RedBull chyba na GP Monako wyjechał z DDD a Ferrari chyba w Hiszpanii ?? Czyli też wcześnie.
Zresztą tamte dane w sezonie 2009 nie były im do niczego potrzebne. Bylo ciśnienie na DDD bo widzieli co robi Brawn i Toyota.

@cravenciak

Czy transmisję F1 znalazłeś w programie telewizji Polszajs pod koniec 2009 czy wcześniej ?
NEO86, 17.01.2011 15:06[!]
Ciekawe wypowiedzi ekspertów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca