SkC, 25.12.2010 14:10 | | |
Co do FI, prawda jest taka, że jak pracował u nich James Key to wszystko się trzymało całości. Teraz gdy odszedł do Saubera, to właśnie Szwajcarzy się trzymają się bliżej czołówki.
Lopez strasznie duzo mowi ale mam przeczucie ze tak bedzie :)
Force India bardzo dobrymi osiągami na początku tego sezonu najprawdopodobniej osiągnęło szczyt kompetencji i dalszego progresu bym się nie spodziewał. Tym bardziej, że doznali poważnego drenażu mózgów na rzecz Lotusa i Saubera. I tak właśnie- Force India jako zespół dołu środka stawki powinien koncentrować się na walce z ekipami swojego kalibru budżetowo-kadrowego (ok 250 pracowników, 100-150 mln dolarów) jak Sauber, Lotus może STR.
Generalnie stawka powinna być bardzo konkurencyjna. Jest 5 dużych stajni które mają wszystko co potrzebne aby zbudować świetne samochody, Williams zawieszony w strefie przejściowej między dużymi i małymi i zajadłą trzecią ligę.
Zgromadzona na gridzie stawka zawodników będzie imponująca i pojedzie tak jak pozwolą im samochody.
Żeby się Lopez nie zdziwił...
Ja mam złe przeczucia co do formy LR GP w 2011.
Na razie to nic nie wiemy więc wszystkie przeczucia są gó..o warte
A moja szklana kula twierdzi, że Lotus Renault będzie mocne.
Uwielbiam te przedsezonowe zgadywanki.
Podzielam zdanie Lopeza nt. McLarena moim zdaniem Hamilton zdobedzie majstra.
A co do LRGP, uwazam ze gorzej niz w 2010 na 100% nie bedzie a moze byc tylko lepiej troche dobrych ludzi przybylo a odeszli np. Bob Bell ktory nie mial pomyslow jak bolid stworzyc na granicy regulaminu, co jest potrzebne w tych czasach.
@marcan2,
Jak będzie MOCNY Lotus Renault będziemy mogli się przekonać po pierwszych "testach wytrzymałościowych", które niechybnie zrobi mu niezawodny w takich przypadkach Witalij Aleksandrowicz... :)
Ja licze na mocny bolid Lotusa-Renault......chcialbym Roberta widziec w RBR moze w 2012;)
Simi, 25.12.2010 19:22 | | |
Te wszystkie zgadywanki są jak michal132 dobitnie stwierdził - g***o warte.
Oczywiście można się w takie coś pobawić, ale ostatnie lata pokazały, że F1 lubi być bardzo przewrotna.
lol ,co ten koleś z ESPNF1 tak nawija tylko o Mercedesie i Rosbergu
Trudno, pora taka między sezonami,
będą więc zabawiać wszelkimi typami,
fusy, tarot, kula ... często pachną zgubą,
odniosę się do tego już całkiem niedługo.
asc, 26.12.2010 01:43 | | |
W nowym sezonie najbardziej będą się liczyć:
- obejścia regulaminów (jak zawsze),
- KERS (brak KERSu w bolidzie nie da takich plusów jak w 2009),
- regulowane tylne skrzydło,
- przystosowanie się do nowych opon,
- ogólna konstrukcja.
Obejścia regulaminów są nie do przewidzenia, ale pewne plusy można przypisać do teamów. Ferrari ma dobry KERS, McLaren bardzo dobry (ale z uwagi na ograniczenie mocy, nie będzie wielkiej różnicy). Renault ma b.dużo doświadczenia w skrzydłach (dziesiątki tegorocznych, wiele w latach poprzednich), ale lepszy KERS może bardzo przeszkadzać w dobrym używaniu tylnego skrzydła (trudność z osiągnięciem <1s, obrona przed tylnym skrzydłem? - tu nie jestem pewien jak to wygląda w regulaminie). Nowe opony to może być loteria. Kierowcy, którzy mają problemy z wyczuciem opon mogą mieć duży problem...
Pomysły na nowy rok (pewnie nie trafię ;)):
- kreatywne spojrzenie na mass dumper i inerter dumper (plus dla Renault i McLaren, mniej dla Ferrari) w połączeniu z tylnym skrzydłem,
- użycie rzadkich właściwości nowoczesnych materiałów (plus dla RedBull, minus dla Mercedesa),
W zgadywanie kolejności teamów bawić się nie będę, bo to głupota.
@asc
Dodałbym jeszcze, że Renault w sezonie 2009 najdłużej z ''czołówki'' jeździło z pojedynczym dyfuzorem. Danych mają mnóstwo, teraz tylko wycisnąć z nich jak najwięcej się da. Ja jakoś specjalnie o formę LRGP się nie martwię, dajcie Kubicy bolid na miarę F1.08 i o mistrza możemy być spokojni :)
Ja takim optymista nie jestem bedzie ciezko o dobra forme ale wole byc zaskoczony niz rozczarowany;p
Przecież Renault miało DDD już w Chinach- ściągali to z Enstone prywatnym odrzutowcem Briatore (jedna podłoga dla Alonso, ale była. Oni i bodaj McLaren mieli to najwcześniej. Nie pamiętam czy ktoś jeszcze tak szybko go wdrożył z płaskodyfuzorowców;)
F.Williams jest dziwny ;]
@SirKamil
RedBull chyba na GP Monako wyjechał z DDD a Ferrari chyba w Hiszpanii ?? Czyli też wcześnie.
Zresztą tamte dane w sezonie 2009 nie były im do niczego potrzebne. Bylo ciśnienie na DDD bo widzieli co robi Brawn i Toyota.
@cravenciak
Czy transmisję F1 znalazłeś w programie telewizji Polszajs pod koniec 2009 czy wcześniej ?
Ciekawe wypowiedzi ekspertów
|