F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Nowy bolid Red Bulla będzie ewolucją tegorocznej konstrukcji

Brytyjczyk ma nadzieję, że rywale znów będą podważali legalność jego maszyny.
Grzegorz Filiks, 29 grudnia 2010, wyświetlenia: 4252<< | lista | T- | T+ | >>
Przyszłoroczny bolid Red Bull Racing będzie ewolucją dwóch poprzednich modeli tego zespołu, które zdecydowanie należały do najszybszych w stawce Formuły 1.

W tym sezonie mistrzowski RB6 stajni z Milton Keynes był również wzorowany na samochodzie z 2009 roku, oba z nich skonstruował Adrian Newey.

RB5 musiał rok temu uznać wyższość bolidów Brawna, ale w ostatnich wyścigach prezentował się już znacznie lepiej od auta, które wówczas zdobyło oba tytuły.

Newey w wywiadzie dla austriackiego portalu laola1.at wyznał: „On (RB7) jest kolejną ewolucją obecnej serii. DNA samochodu jest takie samo. Model RB6 (z 2010 roku) był tak naprawdę wzorowany na poprzednim bolidzie; jedna konstrukcja przeobraziła się w drugą”.

Brytyjczyk spytany, czy jego zdaniem konkurencja znów spędzi cały sezon na podważaniu legalności jego nowej maszyny, odparł: „Mam nadzieję! To oznaczałoby, że znów wykonaliśmy dobrą robotę. Jeżeli w F1 jesteś z przodu, to każdy podejrzewa cię o oszukiwanie” – żartował.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
05.04.2024  Autosport: Aston złożył Newey'owi ofertę pracy podczas GP Arabii
28.09.2023  Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem
19.06.2023  Horner: Setne zwycięstwo w F1 to wielkie osiągnięcie
12.06.2023  Newey obawia się kolejnej dominacji producenta od sezonu 2026
Tagi:
Red Bull
Newey A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 29.12.2010 11:14[!]
Do tej pory ewolucja RBR szła w dobrym kierunku, a jeśli coś się sprawdza, to nie ma powodu do rewolucji...
A co do oszukiwania, to także informacje płynące teraz od konstruktorów są po części "papką" dla mediów, a po części "zasłoną dymną" - nikt nie jest takim św. Mikołajem, żeby podawać konkurencji na tacy prawdziwe tajemnice...
rentonB, 29.12.2010 11:15[!]
Ewolucja ewolucji moze przyniesc zle efekty
FAster92, 29.12.2010 11:37[!]
rentonB - nie miałabym nic przeciwko;)
Simi, 29.12.2010 12:09[!]
Ja też :)
michal132, 29.12.2010 12:11[!]
czytałem wywiad szefa technicznego Lotus Renault i mówił że pracują nad innowacyjną rzeczą. Mam nadzieje że ta ewolucja RBR będzie nieudana
BartoszT., 29.12.2010 12:29[!]
michal132- daj jakiś link do tego wywiadu:)
topor999, 29.12.2010 12:31[!]
„On (RB7) jest kolejną ewolucją obecnej serii. DNA samochodu jest takie samo"---> bez zmiany genów nie ma ewolucji, nie ma to jak ktoś używa słów których nie zna znaczenia...
phildoon, 29.12.2010 12:50[!]
Kubeł zimnej wody na "głowę" Red Bulla i przerwanie ich dominacji w sezonie 2011?
Jak najbardziej jestem za!
SirKamil, 29.12.2010 13:20[!]
Red Bull dorobił się doskonałej bazy i teraz ją ciągnie- to normalne. Postępowało tak Ferrari w latach 2001-2006 oraz 2007-2008, Renault od 2004 do 2007 roku i McLaren w latach 2004-2008. To coś w rodzaju triumfalnych pochodów, które zakończyły się mistrzostwami i wręcz nikczemną liczą zwycięstw.
rentonB, 29.12.2010 14:20[!]
BartoszT - tez to czytalem. Ja mam duze oczekiwania od przyjscia Casanovy, byl dosc wazna osoba w RB i napewno wiedzial co wplynelo na sukces RB6, dobrym przykladem byl Pedro De la Rosa ktory wiedzial o F-Duct a to pozwolilo skopiowac go Sauberowi najszybciej.
phildoon, 29.12.2010 14:37[!]
@ BartoszT i RentonB
Czy Wy naprawdę wierzycie że Casanova odegra ważną rolę w LRGP ?
Nie wiem jak Was ale mnie zastanawia to jak Red Bull mógłby "od tak" wypuścić do innego teamu jedną z najważniejszych osób wśród "technicznych" i posiadających wiedzę której nie da się przeliczyć na finanse?
Albo ludzie z Red Bulla strzelili sobie w kolano i popełnili gafę stulecia albo "wydalili" ze swoich szeregów przeciętniaka którym nie był im dłużej potrzebny a który z racji poprzedniego pracodawcy znalazł inną posadkę.
Chociaż bardzo chciałbym optować za opcją nr.1 to bardziej realna jest ta druga. Z resztą, nie od dziś wiadomo o nieograniczonych funduszach Red Bulla i ich metodach opłacania pracowników. Gdyby serio chciałby odejść to odpowiedni ludzie daliby mu taką odprawę by nie musiał już nigdzie pracować pod warunkiem "zachowania dla siebie" tego co tam widział, słyszał i tworzył.
Obym się mylił !
Lolkoski, 29.12.2010 15:29[!]
Będą bardzo mocni przynajmniej do czasu większych zmian w przepisach
BartoszT., 29.12.2010 16:27[!]
Ja jednak mam nadzieje że stworzą(r31) coś dobrego :P pierwsze testy nam okażą ogólny niejasny zarys sytuacji:P ale cała prawdę dowiemy się dopiero po pierwszym wyścigu, podobno renault pokarze dopiero wtedy swoją maszynę nad którą już długo pracują :) a kasy powinni mieć sporo ponieważ:
- doszedł Lotus
- Pietrow się tak puszy w wypowiedziach że chyba jego sponsorzy mają bardzzo grube portfele:P bo inaczej by sobie na to nie pozwolił po tak słabym sezonie:)
- trochę Berni dolców też powinno wpaść za 5 miejsce w klasyfikacji.
- GENI skoro ma dużo udziałów i ma ambicje to powinni wpompować trochę kasy w zespół:)
phildoon, 29.12.2010 17:06[!]
@ BartoszT

Podzielam i ja Twoje nadzieje :) Niech tak się stanie!
Testami bym się raczej nie sugerował a na pewno nie tymi pierwszymi. Dużo zespołów "odkryje" wszystkie karty w Bahrajnie, tak jak z resztą napisałeś.
A odnośnie finansów LRGP wole się nie wypowiadać bo nie mam pojęcia kto i ile daje, można by przypuszczać i kalkulować ale po co skoro i tak się tego nie dowiemy? Lepiej cierpliwie czekać i mieć nadzieje na mocny debiut R31 i regularną walkę z czołówką :)
rentonB, 29.12.2010 18:44[!]
@phildoon

Nie chodzi mi o to ze Casanova zbuduje bolid bo on od tego nie jest, natomiast napewno wie co mialo znaczenie przy sukcesywnych konstrukcjach Red Bulla i napewno LRGP o tym wie.
BartoszT., 29.12.2010 19:36[!]
@ rentonB

Uważam ze Casanova wie bardzo dużo lecz by wygrywać trzeba wykonać krok w przód a nie kopiować :( nawet idealnie skopiowany pomysł redbulla da (tylko) 2 miejsce:P mimo wszystko zatrudnienie przez renault Casanove gwarantuje nam że mają wysokie ambicje i wystarczającą ilość kasy :D Swoją drogą jest teraz czas bardzo nudny w F1 i możemy troszkę pobujać w obłokach:)
phildoon, 29.12.2010 20:02[!]
@ RentonB

Jakoś nie przekonuje mnie ten cały Casanova. Poza tym, nigdzie nie doszukałem się powodu jego odejścia z Red Bulla a to praktycznie zawsze "rzutuje" na sprawę. Jeśli chodzi zaś o znaczenie przy konstrukcjach RB5,RB6 etc. można by powiedzieć, że każde dziecko wie. "Rozbudowane" aero i gigantyczny docisk + modyfikacje w układzie paliwowym i domniemana elastyczna podłoga. Mimo wszystko, trzymam kciuki za tego romantyka. No i niech pomaga w umiejętnym korzystaniu z kasy nowej od Pietrowa :D

@ BartoszT
O wielkich ambicjach i idących za nimi finansach Lotus-Renault GP można by z czystym sercem powiedzieć gdyby "zaprosili" do siebie Adriana Newaya i zatrudnili kierowcę dorównującego Robertowi, jak na razie tego wszystkiego starcza na 5 a w ostateczności przy dobrych wiatrach czwarte miejsce w WCC. A to, że ich możliwości "winduje" Kubicki to temat na niejedno wypracowanie :)
Jędruś, 29.12.2010 23:18[!]
To logiczne że bazują się na czymś co przewyższało w tym roku konkurencję.RB6 był wzorowany na RB5 , który gdyby dysponował w pełni sprawnym podwójnym dyfuzorem od początku roku z pewnością nie byłby gorszym tworem niż Brawn.
Newey z roku na rok wprowadza tam rozwiązania dzięki którym reszta projektantów ma bóle głowy przez wiele miesięcy.
Tak było z ruchomą podłogą i kierowaniem strumieniem spalin.

Red Bull sobie poradzi.Oczywiście malo kto oczekuje, że będą tak szybcy jak w 2010, ale według mnie znów będę dysponować swietnym i innowacyjnym bolidem godnym walki o mistrzostwo.Czym więcej zmian regulaminowych tym Newey ma większe pole do popisu.Mogą wydać więcej pieniędzy i poświęcić więcej czasy na rozwój innowacyjnych części i technologii niż zespoły budujące samochód praktycznie od zera.I taka jest tego zaleta.
SirKamil, 30.12.2010 00:36[!]
Casanova sra...nowa. To jeden z bardzo wielu pracowników w Enstone. Z nim czy bez niego ekipę stać na zrobienie piekielnie dobrej roboty. Nie fetyszyzujmy takich bzdur.
NEO86, 17.01.2011 22:48[!]
Skoro coś się sprawdziło w poprzednich sezonach to nie trzeba tego zmieniać tylko dalej rozwijać
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca