F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowy bolid Ferrari przeszedł część testów zderzeniowych

Podczas prób w monocoque pojawiła się szpara, ale nie spowodowało to niezaliczenia testu.
Grzegorz Filiks, 30 grudnia 2010, wyświetlenia: 4737<< | lista | T- | T+ | >>
Zgodnie z doniesieniami włoskiej prasy nowy bolid stajni Ferrari przygotowywany na 2011 rok pomyślnie przeszedł szereg pierwszych kluczowych testów zderzeniowych.

Obowiązkowe próby monocoque podobno odbyły się pod okiem obserwatora FIA oraz zgodnie z wytycznymi federacji w centrum technicznym CSI S.p.A. w Bollate, niedaleko Mediolanu.

Według włoskich raportów z pozytywnych wyników testów szczególnie zadowolony był zespół inżynierski Scuderii pod przewodnictwem Aldo Costy, ponieważ ich nowe auto znacznie różni się od poprzedniego modelu oznaczonego jako F10.

Podstawową zmianą ma być sama konstrukcja skorupowa, wykonana tym razem z bardziej ekstremalnych materiałów kompozytowych. Szef Ferrari ds. testów zderzeniowych Davide Terletti podobno przyglądał się szparze w monocoque, która powstała podczas prób, lecz nie była ona na tyle znacząca, aby uznać testy za nieudane. Zgodnie z doniesieniami mediów pozostałe elementy nowego bolidu stajni z Maranello mają przejść testy zderzeniowe już wkrótce.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 30.12.2010 11:37[!]
A jak wyglądają takie testy? z jaka siłą /prędkością są rozbijane te monocoque?
grzegorzfiliks, 30.12.2010 11:43[!]
kokpit i bezpieczeństwo
Wszystko jest w naszym serwisie. Wystarczy poszukać :)
jpslotus72, 30.12.2010 11:44[!]
Fajnie to brzmi - "z bardziej nadzwyczajnych materiałów" - może w Maranello odżyła zapomniana sztuka alchemii... :)
A jeśli chodzi o testy zderzeniowe, to znam najlepszą metodę - wynająć na weekend Pietrowa, wsadzić do gotowego bolidu, nalać paliwa do pełna i wypuścić na kręty tor (deszcz nie jest obowiązkowy, ale zalecany) - żadne automaty i symulatory nie przetestują tak wytrzymałości karoserii jak Rakieta z Wyborga. (Uśmiechu nie dodaję, bo piszę to całkiem poważnie.)
Pepik, 30.12.2010 12:07[!]
bardziej nadzwyczajnych materiałów
to RBR pewnie korzysta z najbardziej nadzwyczajnych materiałów skoro są jeszcze szybsi :P
SirKamil, 30.12.2010 12:17[!]
"wykonana tym razem z bardziej nadzwyczajnych materiałów."

Położyło mnie to na plecy. Specjaliści od kompozytów udławią się ze śmiechu jak to przeczytają.
akkim, 30.12.2010 12:20[!]
Psychologia to narzędzie, mądra a wymusi,
by przeciwnik zrezygnował, wolę walki zdusi.
Sprytnie puścić wici jak z naszym rozwojem,
choćby o krok jeden z przodu być ze swym zespołem.
Maraz, 30.12.2010 12:58[!]
Ok, było to trochę niefortunne tłumaczenie z tymi "nadzwyczajnymi" materiałami. Poprawiłem to na "z bardziej ekstremalnych materiałów kompozytowych".
fordmondeo05, 30.12.2010 13:21[!]
spoko, szpara teraz jest nieważna. zobaczymy co się stanie podczas wyścigu:P
jak się komuś coś stanie to też będzie nie ważna.
albo polecą głowy, że bolid źle zbudowany. bo teraz nieważne.:P

i sory za błędy:)
jpslotus72, 30.12.2010 14:15[!]
OK, w sumie - nowe Ferrari z nierdzewnej stali, że żaden diabeł go nie rozwali...

I w tym klimacie - życzę Wszystkim Dobrego Humoru na Sylwestra!
phildoon, 30.12.2010 14:29[!]
@ jpslotus72

Żaden diabeł powiadasz? No popatrz, ja znam takiego jednego, Diabłem z Wyborga go zwą, sam Lucyfer miał go dość i sprzedał Renault :D

A i tak przy okazji, najlepszego Wszystkim w nowym roku 2011 :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca