F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari zamierza wprowadzić kilka nowinek na czas pierwszego GP

Tombazis: Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu.
Michał Roszczyn, 28 stycznia 2011, wyświetlenia: 3424<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari planuje wprowadzić kilka nowych komponentów do modelu F150 na otwierający sezon wyścig w Bahrajnie – powiedział podczas dzisiejszej prezentacji Nikolas Tombazis, szef biura projektowego włoskiej stajni.

Grek przyznał, że tylne zawieszenie samochodu jest niezwykle innowacyjne, ale zasugerował, że kolejne radykalne usprawnienia zadebiutują z biegiem czasu. „Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu: kilka nowych dla nas i kilka nowych ogólnie dla Formuły 1”.

„Tylne zawieszenie jest bardzo innowacyjne, podobnie jak system regulacji tylnego skrzydła. Niemniej mamy przygotowanych kilka nowinek przeznaczonych na pierwszy wyścig, a które nie zostały jeszcze zaimplementowane w bolidzie. Chodzi chociażby o rzeczy związane z tylnym skrzydłem i wydechem”.

Tombazis jest przekonany, że zespół projektowy osiągnął wszystkie swoje cele w przypadku nowego modelu. „Myślimy, że spełniliśmy swoje zamiary. Postawiliśmy sobie ambitne cele odnośnie rozwoju w tunelu aerodynamicznym, wagi samochodu i osiągów niektórych podsystemów. Sądzimy – bazując na analizach – że osiągnęliśmy te cele, zwłaszcza w przypadku konfiguracji na pierwszy wyścig”.

„Jednakże przy nowych przepisach niemożliwym jest wiedzieć dokładnie, gdzie znajduje się nasza bezpośrednia konkurencja. Jestem przekonany, że również i oni postawili sobie wysoko poprzeczkę. Jestem pewien co do wykonanej przez nas pracy, ale póki nie zobaczymy wszystkich samochodów na starcie rundy w Bahrajnie, dość trudno jest odpowiedzieć na to pytanie”.

Główny projektant stajni z Maranello przyznał także, że preferowałby przepisy zezwalające na więcej innowacji, lecz przyznał, że była to jedyna droga do utrzymania osiągów bolidów pod kontrolą. „Byłoby miło mieć większą swobodę i więcej czasu. Regulacje są coraz bardziej restrykcyjne, ale nie bez powodu. Inaczej osiągi samochodów byłyby zbyt wysokie i być może nawet koszty w Formule 1 byłyby wyższe od tych, które mamy dzisiaj. Fajnie byłoby móc tworzyć bardziej zmyślne systemy. Fajnie byłoby dysponować większą ilością czasu między sezonami, by nie pracować w takim pośpiechu nad niektórymi aspektami bolidu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
06.04.2024  Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 28.01.2011 17:17[!]
Na razie musimy się zadowolić "nowinką o nowinkach"... A ja jestem ciekaw, co tam majstruje McLaren - czy szykują kolejny hit na miarę kanału F?

BMW jeszcze na testach 2009 zdawało się być na dobrym kursie - i nagle... kubeł zimnej wody. Tombazis ma rację - nie wiadomo kto gdzie jest, dopóki nie nastąpi jedyny prawdziwy test - jak to mówią, "ogniowy"...
grzegorzfiliks, 28.01.2011 17:24[!]
Tak, z tym że w 2009 BMW na testach nie mogło wiedzieć gdzie jest, ponieważ inne zespoły na początku jeździły jeszcze starymi bolidami o zupełnie innej specyfikacji, stąd ta rozbieżność w śmiałych zapowiedziach Theissena, a ich rzeczywistych wynikach pierwszej połowy sezonu. Teraz mamy nieco inną sytuację, np. Whitmarsh powiedział niedawno, że celem McLarena jest prezentowanie takich osiągów, jak w 2010 roku.
SirKamil, 28.01.2011 17:58[!]
Ciekawe jest to jak mocno Ferrari zaznacza że rozwiną się bardzo do sezonu. Wygląda to trochę jak tłumaczenie się po wykonaniu niedostatecznie dobrej (nie maksymalnej) roboty z samochodem lub sytuacji po jakichś problemach w okresie zimy. Identyczne rok temu mówiło Renault będą w lesie z R30 bo koszmarnej zimie.
mbwrobel, 28.01.2011 18:01[!]
"Без розветки боём ничего не увидиш" - jakby powiedział Witalij, gdyby miał trochę więcej doświadczenia. Znaczy się dopiero rozpoznanie bojem pokaże rzeczywisty układ sił.
christoff.w, 28.01.2011 20:35[!]
Juz mysla o wprowadzaniu nowinek a nawet jeszcze nie przetestowali tego co maja,nie rozumiem tego?
Simi, 28.01.2011 21:12[!]
Ojejku, co w tym do nierozumienia???
Po prostu zaprezentowali bolid z 75% tego co sobie zaplanowali, ale do startu sezonu dołożą te 25% i tyle. Nic w tym dziwnego nie widzę...
christoff.w, 28.01.2011 22:33[!]
Ok,ale wychodzi na to ze w testach pojada tym 75 procentowym bolidem prawda? A noz widelec okaze sie ze dziala jak ta lala i nie trzeba bedzie nic dodawac? PEwnie tez nie pokazali wszystkiego dzisiaj by konkurencja nie "sciagnela"pomysla. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca