|
|
|
|
|
|
Ferrari zamierza wprowadzić kilka nowinek na czas pierwszego GP |
Tombazis: Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu. |
|
•Michał Roszczyn, 28 stycznia 2011, wyświetlenia: 3424 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari planuje wprowadzić kilka nowych komponentów do modelu F150 na otwierający sezon wyścig w Bahrajnie – powiedział podczas dzisiejszej prezentacji Nikolas Tombazis, szef biura projektowego włoskiej stajni.
Grek przyznał, że tylne zawieszenie samochodu jest niezwykle innowacyjne, ale zasugerował, że kolejne radykalne usprawnienia zadebiutują z biegiem czasu. „Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu: kilka nowych dla nas i kilka nowych ogólnie dla Formuły 1”.
„Tylne zawieszenie jest bardzo innowacyjne, podobnie jak system regulacji tylnego skrzydła. Niemniej mamy przygotowanych kilka nowinek przeznaczonych na pierwszy wyścig, a które nie zostały jeszcze zaimplementowane w bolidzie. Chodzi chociażby o rzeczy związane z tylnym skrzydłem i wydechem”.
Tombazis jest przekonany, że zespół projektowy osiągnął wszystkie swoje cele w przypadku nowego modelu. „Myślimy, że spełniliśmy swoje zamiary. Postawiliśmy sobie ambitne cele odnośnie rozwoju w tunelu aerodynamicznym, wagi samochodu i osiągów niektórych podsystemów. Sądzimy – bazując na analizach – że osiągnęliśmy te cele, zwłaszcza w przypadku konfiguracji na pierwszy wyścig”.
„Jednakże przy nowych przepisach niemożliwym jest wiedzieć dokładnie, gdzie znajduje się nasza bezpośrednia konkurencja. Jestem przekonany, że również i oni postawili sobie wysoko poprzeczkę. Jestem pewien co do wykonanej przez nas pracy, ale póki nie zobaczymy wszystkich samochodów na starcie rundy w Bahrajnie, dość trudno jest odpowiedzieć na to pytanie”.
Główny projektant stajni z Maranello przyznał także, że preferowałby przepisy zezwalające na więcej innowacji, lecz przyznał, że była to jedyna droga do utrzymania osiągów bolidów pod kontrolą. „Byłoby miło mieć większą swobodę i więcej czasu. Regulacje są coraz bardziej restrykcyjne, ale nie bez powodu. Inaczej osiągi samochodów byłyby zbyt wysokie i być może nawet koszty w Formule 1 byłyby wyższe od tych, które mamy dzisiaj. Fajnie byłoby móc tworzyć bardziej zmyślne systemy. Fajnie byłoby dysponować większą ilością czasu między sezonami, by nie pracować w takim pośpiechu nad niektórymi aspektami bolidu”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|