F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Team Lotus pokazał swój nowy samochód

Agresywnie wyglądająca maszyna dostała oznaczenie T128.
Piotr Bogucki, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 13638<< | lista | T- | T+ | >>
Team Lotus pokazał swój nowy samochód na sezon 2011 Formuły Jeden – zdecydowanie bardziej agresywnie zaprojektowany, niż jego poprzednik, T127. Zespół ma nadzieję, że pomoże to mu osiągnąć środek stawki oraz uczestniczyć w walce o punkty.


Nowy T128 nie pojawi się publicznie aż do środy, gdy dołączy do zespołów testujących w Walencji. Lotus zdecydował się jednak na pokazanie zdjęć T128 w specjalnej edycji swojego internetowego magazynu Team Lotus Notes.

Lotus zawsze przyznawał, że zeszłoroczny T127 był z założenia konserwatywną maszyną zbudowaną tylko w celu pojawienia się zespołu na starcie do sezonu w bardzo krótkim czasie, w przeciwieństwie do szukania bezpośredniego tempa. Zespół zdecydował się na zatrzymanie rozwoju wcześnie podczas sezonu 2010 w celu skupienia się na projekcie na 2011 rok, który zdecydowanie bardziej współgra z nowoczesną linią projektancką F1 oraz wyposażony jest w silnik Renault i skrzynię biegów Red Bulla.

Zdjęcia oraz grafiki sugerują, że samochód posiada o wiele bardziej skomplikowane przednie skrzydło, mocno wyrzeźbione sekcje boczne, wlot powietrza przypominający ten używany przez Mercedesa w drugiej części sezonu 2010, zawieszenie typu pull-rod z tyłu samochodu wzorem Red Bulla, a także bardziej konwencjonalny, wysoki przedni nos. Szef techniczny zespołu – Mike Gascoyne jest pewien, że Lotus osiągnął wszystko co chciał z nowym samochodem.

„Uważam, że ogólnie ten samochód z każdego punktu widzenia wygląda bardziej na jednego z liderów” – stwierdził Brytyjczyk. „Powiedzieliśmy jasno, że chcemy zacząć nawiązywać walkę z mocnymi zespołami i uważam, że jest to w pełni wykonalne”. Prezentacja samochodu odbywa się w cieniu ciągłej walki o prawa do użycia nazwy Lotus i zespół Tony'ego Fernandesa zdecydował się pozostać przy tradycyjnym systemie numerowania samochodów. Zdecydowano się na nazwę Lotus T128 dla nowej maszyny w przeciwieństwie do ogłoszonej wcześniej TL11.

Fernandes z ulgą stwierdził, że mógł skupić się na nowym samochodzie po zimie pełnej walki z nowym sponsorem zespołu Renault – Grupą Lotus. „Było tak wiele oczu i umysłów skupionych na walkach poza torem, że cieszę się teraz z możliwości rozmawiania o wyścigach” – przyznał Fernandes. „Prezentacja T128 jest dużym krokiem naprzód dla Team Lotus i chciałbym podziękować całemu zespołowi za ogrom pracy, który włożyli w T128, a także Renault i Red Bull Technology za ich wspaniałe wsparcie w naszym dążeniu do wykonania kroku naprzód i za bycie tak świetnymi partnerami zespołu”.


Źródło: teamlotus.co.uk, autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Team Lotus
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rentonB, 31.01.2011 10:14[!]
@francorchamps

12.30

launch.lotusrenaultgp.com
deeze, 31.01.2011 10:23[!]
@akkim: Oczywiście, wiem o czym mówisz ;) Po prostu AirAsia teraz reklamują, a nie Lotusa - bo ten nie jest już ich 'przyjacielem' :)
jpslotus72, 31.01.2011 11:00[!]
Reklama Renaulta bardziej się rzuca w oczy niż logo Lotusa... Czyżby mieli się przemianować na Renault Lotus GP? ;)

No cóż, nie wygląda już tak "ociężale" jak poprzedni model - ale F1 to nie salon piękności z wyborami moto-mistera, tylko sport wyścigowy... Nie każdy "przystojniak" może tu wygrywać. Ideałem jest, jak w greckich igrzyskach, "siła mięśni", "harmonijna budowa ciała" i "uroda" - ale w sumie laury zbiera tylko ten, kto jest pierwszy na mecie... Na ostatnich spadną (Zeusowe?) pioruny.
gnt3c, 31.01.2011 11:31[!]
Dasqez, 31.01.2011 11:33[!]
Jeśli o mnie chodzi, to ten Lotus jest przepiękny :)
Adam1970, 31.01.2011 12:23[!]
Mam wrażenie,że termin marcowej rozprawy mocno wpłynął na malowanie T128...
MaxKapsel, 31.01.2011 13:49[!]
Brytyjskie (bo z Enstone) Renault, w malowaniu "papierosowym" (amerykańskich fajek), będące własnością "Lotusa" z Malezji (Protona) ale z silnikiem francuskiego Renault, i pod nazwą Lotus Renault. Z takim samym (francuskim) silnikiem Renault - "Lotus" w malowaniu brytyjskim, ale z reklamą Renault (francuskiego) i pod nazwą Team Lotus (Malezyjską bo Fernandeza)...
O mein gott, już widzę, jak będą wyglądały te tragiczne niedzielne popołudnia, gdy równocześnie z wyścigiem będę odwiedzał teściów (taka tradycja w rodzinie...). Obiadu nie zjem, bo będę cały czas musiał gadać i tłumaczyć im o co chodzi z tymi Lotault i Renotusami... Wyścigu nie obejrzę, bo w tym czasie będę im to rozrysowywał na kartonach formatu A3 i udowadniał, że nie, Colin Chapman nie pochodził z Malezji... Na szczęście (?) w miarę szybko chyba uda mi się udzielić im odpowiedzi na najważniejsze (i właściwie jedyne dla nich interesujące...) pytanie: czy Kubica jest w tym czarnym, czy w tym zielonym? I który jest Małysz? ;P
jpslotus72, 31.01.2011 15:09[!]
@MaxKapsel
Moja Prywatna - niestety, tylko symboliczna - Nagroda w kategorii: komentarz do sytuacji "Lotus" kontra "Lotus" w kontekście Legendy Lotusa.
bartek199874, 31.01.2011 16:53[!]
brzytkie mają te malowanie ,może zdobędą parę pkt ale to nie będzie raczej środek stawki
Karol26, 31.01.2011 17:00[!]
Wygląd nie aż tak bardzo rewolucyjny :) Ale wygląda na szybki :)
Arya, 31.01.2011 18:13[!]
Mało troszkę tych zdjęć, ale z tego, co widzę, bolid jest piękny. Ten soczysty, zielony kolor. A nie mamy tej barwy za bardzo w stawce, więc tym lepiej. Zdecydowanie ładniejszy od R31, nie mówiąc o Lotusie, mogłabym zaryzykować stwierdzenie, że jak dotąd w ogóle jest najładniejszy :)
jogus48, 31.01.2011 23:14[!]
a ja zaczynam się bać jak będzie wyglądać na tle innych HRT :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca