|
|
|
|
|
|
Sauber odsłonił bolid C30 w Walencji |
Napędzany silnikiem Ferrari, C30 ma wysoko umieszczony nos, co stało się już standardem w F1. |
|
•Marek Roczniak, 31 stycznia 2011, zmieniony 31.01.2011 12:52, wyświetlenia: 12151 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Sauber zaprezentował dzisiaj w Walencji swój bolid na sezon 2011, dzięki któremu – jak ma nadzieję – będzie mógł bardziej regularnie zdobywać punkty poprzez lepsze osiągi i poprawioną wytrzymałość.
Napędzany silnikiem Ferrari, C30 ma wysoko umieszczony nos, co stało się już standardem w F1 i bardziej smukły tył w porównaniu do zeszłorocznego modelu. Malowanie nie uległo jednak większej zmianie i jedynie przód samochodu został nieco ożywiony poprzez dodanie czerwonego koloru w związku z nowym sponsorem.
Dyrektor techniczny James Key powiedział: „Naszym celem podczas opracowywania Saubera C30-Ferrari było wykorzystanie mocnych stron C29 i wyeliminowanie jego słabych punktów. Ponadto ważne dla nas jest również to, aby przystąpić do zimowych testów z samochodem, który dobrze rozumiemy i ciężko pracowaliśmy nad upewnieniem się, że charakterystyka samochodu zmierza we właściwym – naszym zdaniem – kierunku. Będzie dużo do nauczenia się na temat nowych opon Pirelli i w tym względzie chcemy mieć pewność, że nie będzie niespodzianek w sposobie zachowywania się samochodu”.
Key dodał, że głównym celem zespołu było skonstruowanie możliwie najbardziej przewidywalnego samochodu już od samego początku, ponieważ ułatwi im to poznanie opon Pirelli i lepsze wykorzystanie ich. „W celu wykonania kroku naprzód w 2011, w trakcie ubiegłego sezonu systematycznie analizowaliśmy słabości C29 – i dokonywaliśmy postępów. Wnioski, jakie wówczas wyciągaliśmy były brane od razu pod uwagę przy projektowaniu nowego C30. Jako że niektóre zmiany narzucone przez przepisy – zwłaszcza w odniesieniu do opon – mogą być tylko przeanalizowane na torze, ważne dla nas było, aby zbudować: po pierwsze fundamentalnie przewidywalny samochód, po drugie taki, który zapewnia wystarczającą elastyczność do reagowania na kolejne odkrycia podczas jazdy po torze i dalszych faz rozwoju”.
Nowy C30 ma w pełni zintegrowany dmuchany dyfuzor, a zespół był w stanie bardziej agresywnie wyprofilować boczne sekcje samochodu poprzez bardziej pionowe zamontowanie chłodnic. Sauber zdecydował się ponadto na pojedyncze mocowanie tylnego skrzydła zamiast podwójnego rozwiązania, jakie zostało zastosowane w C29. Nowe auto jest też wyposażone w system KERS dostarczany przez Ferrari.
Szef zespołu Peter Sauber powiedział podczas prezentacji, że ma nadzieję, iż C30 pomoże im dokonać postępu w każdym obszarze, w którym mieli braki w ubiegłym roku. Jednocześnie podkreślił, że od strony biznesowej udało im się już zapewnić sobie dobrą podstawę finansową na sezon 2011, co w nadal trudnych ekonomicznie czasach jest powodem do dumy.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|