F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India ma agresywny program rozwojowy na sezon 2011

"Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych".
Marek Roczniak, 9 lutego 2011, wyświetlenia: 1904<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Force India ma zaplanowany agresywny program rozwojowy swojego nowego samochodu VJM04, aby uniknąć powtórki spadku osiągów z drugiej połowy sezonu względem rywali, co przydarzyło im się w ubiegłym roku.

Nowy dyrektor techniczny Andrew Green sądzi, że duży nacisk na rozwój pakietu aerodynamicznego, jak i optymalizacja koncepcji dmuchanej podłogi będą kluczowe do utrzymania dobrych osiągów przez całe tegoroczne mistrzostwa, które obejmują rekordową liczbę 20 grand prix.

„Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych” – wyjaśnił Green. „Będziemy mieli poprawki na pierwszy wyścig sezonu, zatem będzie trochę zmian, które wprowadzimy na ostatnie testy w Bahrajnie. W dalszej kolejności będą pewne duże zmiany w przedniej części auta, które wprowadzimy na pierwszy europejski wyścig”.

„Pod koniec ubiegłego sezonu był zauważalny spadek w naszych relatywnych osiągach. Teoretycznie rzecz biorąc poprawialiśmy osiągi samochodu, ale nie znajdowało to odzwierciedlenia na torze. Zdecydowaliśmy się przyjrzeć bardzo dokładnie, co się działo w samochodzie i czym mogło to być spowodowane. Ogólny wniosek jest taki, że nie wykorzystaliśmy pełnego potencjału dmuchanego dyfuzora, tak więc tej zimy podjęliśmy pewne działania odnośnie filozofii aerodynamiki bolidu w celu zapobiegnięcia takiemu spadkowi osiągów, jaki widzieliśmy pod koniec ubiegłego sezonu”.

Force India poświęciło także trochę czasu na zadbanie o to, że będzie w stanie lepiej zrozumieć nowe opony Pirelli, zatrudniając byłego głównego inżyniera z Bridgestone – Juna Matsuzakiego do pomocy w tym względzie. Ponadto zespół z Silverstone liczy na poprawę osiągów VJM04 w konfiguracji zapewniającej duży docisk aerodynamiczny, dotychczas mając raczej reputację ekipy produkującej bardziej wydajne samochody w konfiguracji z małym dociskiem.

„Zidentyfikowaliśmy problem i teraz musimy go wyeliminować, a to oznacza, że potencjalnie możemy mieć również w zanadrzu kolejną strategiczną zmianę w kwestii aero” – wyjaśnia Green. „W kolejce czeka kilka dużych rozwiązań, prawdopodobnie większych, niż te co powstały w tym zespole od dłuższego czasu. Myślę, że nastawiamy się na znacznie mocniejszy finisz sezonu i nie zapominamy też o tym, że w kalendarzu jest GP Indii, a my jesteśmy indyjskim zespołem. Plan jest taki, aby poprawiać osiągi auta przez cały rok, co wywinduje nas w klasyfikacji konstruktorów”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
PoleP1, 09.02.2011 16:48[!]
Wszyscy mają agresywne plany rozwoju że na mecie spotkamy się chyba na Księżycu ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca