|
|
|
|
|
|
Force India ma agresywny program rozwojowy na sezon 2011 |
"Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych". |
|
•Marek Roczniak, 9 lutego 2011, wyświetlenia: 1904 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Force India ma zaplanowany agresywny program rozwojowy swojego nowego samochodu VJM04, aby uniknąć powtórki spadku osiągów z drugiej połowy sezonu względem rywali, co przydarzyło im się w ubiegłym roku.
Nowy dyrektor techniczny Andrew Green sądzi, że duży nacisk na rozwój pakietu aerodynamicznego, jak i optymalizacja koncepcji dmuchanej podłogi będą kluczowe do utrzymania dobrych osiągów przez całe tegoroczne mistrzostwa, które obejmują rekordową liczbę 20 grand prix.
„Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych” – wyjaśnił Green. „Będziemy mieli poprawki na pierwszy wyścig sezonu, zatem będzie trochę zmian, które wprowadzimy na ostatnie testy w Bahrajnie. W dalszej kolejności będą pewne duże zmiany w przedniej części auta, które wprowadzimy na pierwszy europejski wyścig”.
„Pod koniec ubiegłego sezonu był zauważalny spadek w naszych relatywnych osiągach. Teoretycznie rzecz biorąc poprawialiśmy osiągi samochodu, ale nie znajdowało to odzwierciedlenia na torze. Zdecydowaliśmy się przyjrzeć bardzo dokładnie, co się działo w samochodzie i czym mogło to być spowodowane. Ogólny wniosek jest taki, że nie wykorzystaliśmy pełnego potencjału dmuchanego dyfuzora, tak więc tej zimy podjęliśmy pewne działania odnośnie filozofii aerodynamiki bolidu w celu zapobiegnięcia takiemu spadkowi osiągów, jaki widzieliśmy pod koniec ubiegłego sezonu”.
Force India poświęciło także trochę czasu na zadbanie o to, że będzie w stanie lepiej zrozumieć nowe opony Pirelli, zatrudniając byłego głównego inżyniera z Bridgestone – Juna Matsuzakiego do pomocy w tym względzie. Ponadto zespół z Silverstone liczy na poprawę osiągów VJM04 w konfiguracji zapewniającej duży docisk aerodynamiczny, dotychczas mając raczej reputację ekipy produkującej bardziej wydajne samochody w konfiguracji z małym dociskiem.
„Zidentyfikowaliśmy problem i teraz musimy go wyeliminować, a to oznacza, że potencjalnie możemy mieć również w zanadrzu kolejną strategiczną zmianę w kwestii aero” – wyjaśnia Green. „W kolejce czeka kilka dużych rozwiązań, prawdopodobnie większych, niż te co powstały w tym zespole od dłuższego czasu. Myślę, że nastawiamy się na znacznie mocniejszy finisz sezonu i nie zapominamy też o tym, że w kalendarzu jest GP Indii, a my jesteśmy indyjskim zespołem. Plan jest taki, aby poprawiać osiągi auta przez cały rok, co wywinduje nas w klasyfikacji konstruktorów”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|