F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Obecny układ stawki według Sama Michaela

Australikjczyk pokusił się o analizę rozkładu sił po testach w Barcelonie.
Michał Roszczyn, 26 lutego 2011, wyświetlenia: 4238<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael przemawiając podczas czwartkowej prezentacji tegorocznego malowania bolidów stajni z Grove potwierdził, że początek nadchodzącego sezonu powinien przebiegać pod znakiem batalii pomiędzy Red Bullem i Ferrari.

McLaren, który jeszcze trzy miesiące temu walczył o zwycięstwo w Grand Prix Abu Zabi 2010, zdaje się mieć problemy z modelem MP4-26, co może tłumaczyć odwołanie z 36-godzinnym uprzedzeniem wczorajszego spotkania z mediami.

Sam Michael przestrzegł jednak, że z wciąż zaplanowanymi przez zespoły poprawkami do samochodów na jeden test przed rozpoczęciem mistrzostw, trudno jest przewidzieć z jakąkolwiek dozą pewności przebieg początkowych wyścigów. Australijczyk przyznał jednak, że pierwszy zarys układu stawki mogliśmy zobaczyć podczas ostatnich testów w Montmelo.

„Na czele są Red Bull i Ferrari, na zmianę w zależności od dnia” – powiedział. „Jest bardzo ciasno i sytuacja może ulec zmianie w trakcie najbliższej sesji testowej pod Barceloną, gdzie wszyscy przywiozą pierwsze usprawnienia przygotowane pod kątem otwierającego sezon wyścigu. Bolid Red Bulla jest w bardziej zaawansowanej formie aniżeli Ferrari. Jeżeli spojrzeć na ich układ wydechowy, końcówki, można tam wprowadzić już mniej zmian niż w przypadku F150th Italia. Jeżeli Ferrari przywiezie na ostatni test poprawki, które poprawią ich osiągi, wówczas mogą wysunąć się na czoło”.

Zapytany, ile McLaren i Mercedes muszą nadrobić do najlepszych ekip, Michael stwierdził: „Sporo im brakuje, by dołączyć do liderów. Będąc bardzo subiektywnym powiedziałbym, że mamy Ferrari i potem Red Bulla na szczycie, przynajmniej cztery dziesiąte szybszych niż którykolwiek inny zespół. Później według mnie znajduje się grupa utworzona przez Renault, Toro Rosso, Williamsa i nawet Saubera, a kolejne trzy lub cztery dziesiąte straty mają Mercedes i McLaren, pozostawiając za sobą nowe teamy. Zdecydowanie taki obraz widzieliśmy w Barcelonie”.

„Może się to zmienić. McLaren jest najwyraźniej w tarapatach, jak i Mercedes, niemniej przygotowali oni poprawki do swoich samochodów i mogą łatwo dołączyć do czołówki. Uzyskiwane przez nich czasy, zwłaszcza na przejazdach kwalifikacyjnych, były dalekie od szybkości pozwalającej na rywalizowanie z liderami w pierwszym wyścigu. Nico [Rosberg], jak sądzę, wykręcił czas 1:23.1 w swoim Mercedesie, podczas gdy wynik 1:22.6 Felipe Massy w Ferrari nie został osiągnięty przy nawet małej ilości paliwa. Ferrari z pewnością mogłoby zejść poniżej 1:21. Mimo wszystko Mercedes ma przygotowany wielki pakiet ulepszeń, zatem może wskoczą do czołówki”.

Michael jest zachwycony, iż pomimo restrykcyjnych przepisów w Formule 1, nadal mamy do czynienia z innowacyjnymi projektami, gdyż zespoły zmuszone są obrać ekstremalne kierunki rozwoju w celu prześcignięcia konkurencji. „Kiedy nadszedł czas pojedynczych dyfuzorów i tych wszystkich restrykcji myślałem, że czeka nas wielka nuda, co zdeprecjonuje Formułę 1. W rzeczywistości okazało się jednak, że zmierza to w przeciwnym kierunku, ponieważ nie mogąc pracować nad dyfuzorem szukasz czegoś, co pozwoli zyskać dwie dziesiąte sekundy, choć to bardzo ryzykowne rozwiązanie – czy to podwójna podłoga Toro Rosso, układ wydechowy Renault czy też nasza skrzynia biegów – ale musisz podążać własną drogą, bo inaczej zostaniesz w tyle. Myślę, że to dobre dla F1. Panują najbardziej ustandaryzowane przepisy w historii tego sportu, a mimo to samochody całkowicie się różnią. Nie przewidziałem tego”.

Źródło: grandprix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2014  Sam Michael odejdzie z McLarena po zakończeniu sezonu 2014
08.11.2013  Zespoły przywiozą bolidy na testy do Jerez na ostatnią chwilę
01.11.2013  Zespoły przetestują na Interlagos przyszłoroczne opony
01.11.2013  Button: Perez zasługuje na to, by pozostać w McLarenie
01.10.2013  McLaren: Żadna ekipa nie znajdzie idealnego rozwiązania na sezon 2014
Tagi:
F1 ogólnie
Michael S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 26.02.2011 10:50[!]
Ciekawe...
THC-303, 26.02.2011 10:54[!]
o FI zapomniał Sam Michael czy tłumaczący? :P
FAster92, 26.02.2011 10:59[!]
Jeżeli Ferrari przywiezie na ostatni test poprawki, które poprawią ich osiągi, wówczas mogą wysunąć się na czoło”.

Napewno coś przywiozą :)
vivon, 26.02.2011 11:00[!]
dziwi mnie ze koleś jest taki pewny siebie po samych testach. mówi jakby zebrał dane od wszystkich zespołów...
Jednocześnie stwierdza ze wszystko co mowi moze jeszcze ulec zmianie do GP Australii wiec tak na prawde nie mowi nic.
Lukas, 26.02.2011 11:37[!]
Mówi dużo, tylko źle interpretujesz :) a w jego wiedzę to akurat można wierzyć, facet ma F1 we krwi :)
jpslotus72, 26.02.2011 12:51[!]
Nie wiem jak z Mercedesem - już w zeszłym roku, co wyszło później, mieli różne problemy z podłogą, przegrzewaniem itp. - więc jeśli nie potrafili tego wystarczająco poprawić, to źle o nich świadczy i ich problemy mogą być trwalsze.
Jednak co do McLarena - nawet jeśli naprawdę coś tam nie gra, to ten zespół dowiódł już nieraz, że jest w stanie szybko reagować na jakieś problemy i wprowadzać nowe rozwiązania. Strata z początku sezonu (o ile do niej dojdzie) może być trudna do odrobienia, ale nie jest przecież powiedziane, że RBR - a tym bardziej Ferrari - utrzymają wysoką formę przez cały sezon... W 2009 wydawało się na początku, że Brawn zgarnie wszystko już w połowie roku, ale później dostał zadyszki.

Podsumowując - Mercedes sprawia wrażenie, jakby rzeczywiście miał problem, ale McLaren wcześniej czy (troszkę) później zrobi porządek w swoim garażu i przeskoczy z peletonu do dwójki uciekinierów. Moim zdaniem, oczywiście.

PS Mam nadzieję, że kiedy McLaren będzie doganiał ucieczkę, na koło wskoczy mu Renault - o ile już nie będzie z przodu...
Simi, 26.02.2011 12:54[!]
McLaren ma wyraźne problemy, ale nie powiedziane, że nie podniosą się. Mają trochę czasu na poprawki, a w jednym z bolidów najlepszego obok Alonso kierowcę w stawce. Nie skreślałbym ich.
fernandof1, 26.02.2011 13:25[!]
ciekawe McL i Merc na końcu nie licząc Lotusa ,Marusie i HRT .A to ci Michael odważnie gada ,ale co z tego wyniknie to zobaczymy dopiero (jak wszystko będzie dobrze ) na Albert Park ,a jak nie tam to na Sepang .
A RBR miał formę cały sezon tylko na nie odpowiadającym im torą mieli trochę wolniejsze tempo, a Ferrari nie popełni tego samego błędu co rok temu czyli duża ilość poprawek co 5 gp .No i nie wiem czy McL tak szybko odrabia straty,
np w zeszłym sezonie RBR pokazało uginające się skrzydło to Ferrari szybko je skopiowało do pewnego stopnia ,a McL nie mógł długo zrozumieć jak to zrobić i nawet sami to przyznali.
archibaldi, 26.02.2011 14:48[!]
Podwójna podłoga Toro Rosso? Coś musiałem przegapić ale będzie miło zobaczyć ich w walce o Q3. Zobaczyć Mclarena w środku stawki to bedzie niespodzianka ale jak pokazali w '09 potrafią rozwijać się w trakcie sezonu. Mają też dobry KERS i zróżnicowanych kierowców, więc choć jednemu powinno podpasować auto.
monako, 26.02.2011 16:23[!]
Dobrze facet gada. McL i Merc nie odsłoniły jeszcze swoich kart, muszą jeszcze popracować nad bolidami, zrozumieć je i wprowadzić stosowne poprawki, by wyciągnąć z nich właściwy potencjał. Natomiast RBR i Ferrari można powiedzieć, że wiedzą już gdzie się znajdują i wchodzą już w fazę rozwojową bolidu. Prawdopodobnie następne testy w Barcelonie pokażą nam na co będzie stać Merca i McL.
Odnośnie tej podwójnej podłogi TR to też pierwszy raz słyszę, co tylko potwierdza że Michael ma większą wiedzę odnośnie bolidów i ich potencjału niż jest dostępna przeciętnemu śmiertelnikowi
Campeon, 26.02.2011 16:34[!]
Owszem wiedzę większą z pewnością ma, ale akurat o podłodze STR mówiło się niejednokrotnie podczas testów. Tutaj krótki opis tego rozwiązania: http://www.formul...ical/2011/0/835.html
monako, 26.02.2011 16:58[!]
O widzisz, dzięki za link :-)
Moje zaufanie do F1WM jest tak duże, że ograniczam się do codziennej dawki tutejszych newsów, bez wyszukiwania dodatkowych informacjach na innych portalach, ale jak widać czasami warto :-)
I tutaj przyszła mi do głowy propozycja zrobienia artykułu na ów temat - rozwiązań technicznych zespołów na nadchodzący sezon. Takie podsumowanie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca