|
|
|
|
|
|
Boullier: Heidfeld szybko i z łatwością wczuł się w rolę lidera |
Przyznał też, że Heidfeld był od początku ich pierwszym wyborem na zastępcę Kubicy. |
|
•Marek Roczniak, 27 lutego 2011, wyświetlenia: 4693 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Lotus Renault GP – Eric Boullier przyznał, że Nick Heidfeld jest już gotowy do poprowadzenia zespołu z Enstone jako lider w sezonie 2011, pod nieobecność kontuzjowanego Roberta Kubicy.
Francuz od początku miał nadzieję, że Heidfeld będzie nadawał się do tej roli, jednak nie spodziewał się, że wcielenie się w nią zajmie mu tak mało czasu. „Byłem zaskoczony faktem, że był on w stanie tak wcześnie i z taką łatwością wcielić się w rolę lidera teamu” – powiedział Boullier. „Zrozumiałbym, gdyby zabrało mu to trochę czasu. Ten facet już po pierwszym przejeździe domagał się pewnych zmian, jakby miał zostać w zespole”.
Przyznał też, że Heidfeld był od początku ich pierwszym wyborem na zastępcę: „Ponieważ wypadek wydarzył się w tak wczesnej fazie roku, bardzo szybko doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy bardzo doświadczonego kierowcy – i oczywiście szybkiego – oraz posiadającego wystarczająco silny charakter do ukierunkowania pewnych decyzji technicznych albo podejmowania ich w zdecydowany sposób razem z zespołem”.
„Szukając odpowiedniej osoby do tego, która w miarę możliwości powinna też mieć doświadczenie z oponami Pirelli i wiedzę ze ścigania się z systemem KERS w 2009 roku, szybko stało się oczywiste, że tylko jeden kierowca spełnia te wszystkie warunki – Nick. Ponadto miałem z nim kilka spotkań w ubiegłym roku, ponieważ chciał on dokładnie śledzić sytuację z posadą drugiego kierowcy w naszym zespole na sezon 2011. W istocie omówiliśmy to nawet z Robertem. Przyszedłem zbyt wcześnie, on przebudzał się dopiero ze śpiączki, ale Gerard [Lopez] porozmawiał z nim i Robert wskazał dwóch kierowców: Nicka i [Tonio] Liuzziego”.
Boullier dodał, że gdyby potrzeba zastąpienia jednego z kierowców pojawiła się w późniejszej fazie roku, to wówczas sięgnąłby po jednego z kierowców rezerwowych zespołu, z których najbardziej doświadczeni to Romain Grosjean i Bruno Senna. „Gdyby stało się to później w sezonie, samochód byłby już dobrze rozwinięty. Wtedy sięgnąłbym po jednego z naszych kierowców rezerwowych. Miałby on już spędzone z nami jakieś sześć miesięcy, znałby wszystkich i obowiązujące procedury. W obecnej fazie byłoby to jednak zbyt duże ryzyko, obarczać odpowiedzialnością za rozwój samochodu dwóch młodych kierowców. Według mnie postawienie na to byłoby głupotą”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|