F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kovalainen: Team Lotus musi być gotowy na szybkie użycie KERS

"Myślę, że musimy być czujni i reagować odpowiednio do sytuacji, w jakiej się znajdziemy".
Marek Roczniak, 28 lutego 2011, wyświetlenia: 1927<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki Kovalainen powiedział, że Team Lotus musi być gotowy na wprowadzenie do swojego tegorocznego bolidu systemu odzyskiwania energii kinetycznej w połowie sezonu, jeśli jego brak zacznie być zbyt dokuczliwy.

Malezyjski zespół podpisując z Renault umowę na dostawę silników zapewnił sobie także dostęp do systemu KERS opracowanego w Enstone, jednak zdecydował się nie montować go w bolidzie T128 na zimowe testy i początkową fazę sezonu, skupiając w zamian swoje wysiłki na poprawie aerodynamicznej wydajności samochodu.

Kovalainen poparł tę decyzję, jednak sądzi, że jego zespół powinien być przygotowany na szybką zmianę planów jeśli okaże się, że z powodu braku KERS nie mogą nawiązać walki z najbliższymi rywalami. „Jeśli będzie to bardzo oczywiste od początku sezonu, to wtedy musimy być zdolni do szybkiej reakcji” – powiedział Fin serwisowi AUTOSPORT. „Myślę, że musimy być czujni i reagować odpowiednio do sytuacji, w jakiej się znajdziemy”.

„Podjęta została decyzja, aby przeznaczyć więcej zasobów na pracę nad aerodynamiką samochodu, zamiast na zamontowanie KERS. Naturalnie jako kierowca faworyzuję KERS – wolałbym go mieć, ponieważ w sytuacji wyścigowej jest on bardzo ważny i prawdopodobnie jest też wart około 0,3 sekundy, jeśli chodzi o sam czas okrążenia. Jednakże zespół zdecydował, że ważniejsze jest uporanie się najpierw z aerodynamiką i dodanie KERS w późniejszym terminie. Powinien to być w miarę dobry system, ponieważ Renault miało go już parę lat temu i prawdopodobnie rozwinęli go jeszcze bardziej”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2020  Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
Tagi:
Team Lotus
KERS
Kovalainen H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 28.02.2011 22:33[!]
Przy ograniczeniu możliwości przeprowadzania testów w sezonie dziwne jest, że zespół nie decyduje się na zamontowanie i przetestowanie tak ważnego elementu. Przyczyn takiej decyzji trzeba chyba szukać gdzieś indziej, niż jest to oficjalnie podane. Umowa na silniki zapewnia dostęp do KERS Renaulta, ale na jakich zasadach finansowych? Jest to wliczone w koszty przy dostawie silnika, czy za KERS Renault wystawia dodatkowy rachunek? Nie przyglądałem się temu bliżej, ale może tutaj leży właściwy problem? Bo logiczne wydawałoby się testowanie rozwiązań aerodynamicznych łącznie z KERS-em - to dostarczyłoby zespołowi więcej danych do dalszej pracy na optymalizacją "wyścigowej wydajności" bolidu.
arahja, 28.02.2011 23:18[!]
doświadczenie Williamsa z przed dwóch sezonów pokazuje że właściwie niemożliwe jest wprowadzenie KERS w trakcie sezonu, kiedy nie mieli tego w samochodzie podczas zimowych testów. szczególnie zespół z takimi małymi zasobami. ale papier przyjmie wszystko :)
Adam1970, 28.02.2011 23:23[!]
Otóż to!
Gdyby chcieli używać systemu KERS, musieliby na nowo planować rozkład masy a na to nie ma ani czasu ani kasy.
kabans, 28.02.2011 23:56[!]
fajnie byłoby gdyby jedne samochody walczyły dociskiem a drugie samochody walczyły swoją szybkością, jak tego dokonać? Zespoły deklarowałyby czy chcą iść na szybkość czy na docisk. Te na docisk mieliby luźniejsze przepisy względem aerodynamiki i możliwość korzystania z takich dobrodziejstw jak dmuchany dyfuzor, podwójny dyfuzor ale miałyby też coś co powodowałoby ze nie osiągałyby tak dobrych prędkości na prostych i to wyraźnie. Najlepiej jakby miały skręcone obroty. Ci od szybkości mogliby mieć możliwość kombinować z silnikiem (w minimalnym stopniu), mogliby korzystać z kers ale mieliby bardziej rygorystyczne przepisy wzgledem aero. Zamysł byłby taki, żeby bolid szybki mógł zawsze konkurować z bolidem z dobry aero no chyba ze na wyscigach skrajnych takich jak monza czy monaco jeden typ miałby wyraźną przewagę. Brzmi to trochę jak nfs ale byłoby to ciekawe.
BlaugranaFAN, 01.03.2011 00:15[!]
@arahja
Williams ma KERS oparty na kole zamachowym, więc to inna metoda niż ta która posiada Renault. Ciężej wpasować w trakcie sezonu tą metodę Williamsa, stąd nie wprowadzili.
Adakar, 01.03.2011 09:27[!]
@kabanas

Twoja wizja tworzy coś, czego właśnie udało się uniknąć podczas wojny FOTA vs FIA. Dwóch lig wewnątrz F1 (miały być te z budżetami 40 mln i wolnością techniczną i te bez limitu).
F1 ma jedną dla mnie żelazną i nienaruszalną zasadę. WSZYSCY STARTUJĄ NA TAKICH SAMYCH WARUNKACH. Nie ma zespołu, grupki zespołów, które mogą dodać sobie dwa skrzydełka, a inni mogą dodać sobie turbo a inni wyrzutnie rakiet ziemia - ziemia. Zarówno Mclaren jak i Virgin budują bolid na takich samych zasadach w oparciu o ten sam regulamin, a odstępstwa od niego są niedopuszczalne i karane -> co innego znaleźć luk, furtkę w regulaminie. Tak jak z DD czy kanałem F.

Są pewne regulacje, takie same dla wszystkich i wewnątrz ich się poruszamy, budujemy bolid itd. Nie można dzielić na bardziej i mniej uprzywilejowanych
yaper, 01.03.2011 16:28[!]
Nowe zespoły a wyścigowa rzeczywistość?

Dla malezyjskiej stajni najważniejsze jest, aby ich bolid wreszcie nawiązywał walkę z najsłabszymi zespołami tzw. 'starej gwardii'. Wpakowanie dodatkowych zasobów na rozwój aero to IMO jedyna słuszna decyzja. Co im z KERS jeśli nawet z nim będą odstawać od stawki? Krok po kroku, a nie porywanie się z motyką na Słońce.
kabans, 02.03.2011 18:13[!]
Adakar ale śmieszne z tą wyrzutnią rakiet, aż nie mogę wytrzymać ze śmiechu. Nie wiem czy nie zauważyłeś ale sztywne przepisy powodują to, że każdy bolid ma zawsze coś od konkurencji. Np takie ferrari w tamtym roku, podwójny dyfuzor od brawna, f duct od mclarena, dmuchany dyfuzor od red bulla, płetwa rekina od toyoty itd. Takie ferrari nie może podgonić red bulla modyfikując czegoś co samo wymyślili tylko żeby podgonic muszą cos ukraść.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca