F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wurz na czele po piątkowych treningach w Niemczech

Marek Roczniak, 27 maja 2005, wyświetlenia: 3481<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 35Alex WurzMcLaren MP4-201:30,623--31
2. 38Ricardo ZontaToyota TF1051:30,6300,0070,00733
3. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:31,8131,1831,19013
4. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:31,8410,0281,21813
5. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:31,8700,0291,24716
6. 7Mark WebberWilliams FW271:32,0880,2181,4657
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:32,1430,0551,52019
8. 5Fernando AlonsoRenault R251:32,3350,1921,71225
9. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:32,8420,5072,21927
10. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:33,0980,2562,47517
11. 16Jarno TrulliToyota TF1051:33,1680,0702,54520
12. 37Christian KlienRed Bull RB11:33,1740,0062,55132
13. 1Michael SchumacherFerrari F20051:33,2420,0682,6195
14. 14David CoulthardRed Bull RB11:33,4300,1882,80722
15. 4Takuma SatoBAR 0071:33,5140,0842,89120
16. 3Jenson ButtonBAR 0071:33,7530,2393,13022
17. 39Franck MontagnyJordan EJ151:34,0900,3373,46727
18. 12Felipe MassaSauber C241:34,2740,1843,65126
19. 11Jacques VilleneuveSauber C241:34,6450,3714,02222
20. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:34,7020,0574,07917
21. 15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:34,8420,1404,21916
22. 21Christijan AlbersMinardi PS051:35,3110,4694,68819
23. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:35,7910,4805,1685
24. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:36,7020,9116,0798
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:36,967

Drugą sesję treningową na torze Nurburgring zdominowali kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota, Alex Wurz i Ricardo Zonta, uzyskując niemal identyczne czasy w samej końcówce sesji. Bardziej wiarygodnym odzwierciedleniem rozkładu sił przed Grand Prix Europy, o ile o czymś takim można w ogóle mówić po zaledwie piątkowych treningach, była jednak postawa głównych kierowców z czołowych stajni i tu nie było specjalnych niespodzianek w porównaniu do rezultatu końcowego poprzedniego wyścigu. Na pozycjach od trzeciej do szóstej uplasowali się kierowcy z zespołów Williams i McLaren, z których Nicka Heidfelda, Juana Pablo Montoyę i Kimi Raikkonena dzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy, co może być zapowiedzią zaciętej rywalizacji pomiędzy tymi zespołami w dalszej części weekendu. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, od swojego partnera okazał się wolniejszy już o blisko 0.3 sekundy, jednak wynikało to głównie z tego, że Australijczyk po przejechaniu zaledwie siedmiu okrążeń wypadł z toru najprawdopodobniej po własnym błędzie, kończąc udział w drugiej sesji na środku żwirowiska. Stajnia z Grove obawia się, że zgromadziła dzisiaj zbyt mało danych, co może utrudnić jej wybór typu opon na sobotę i niedzielę.

Siódmy czas uzyskał Rubens Barrichello, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Heidfelda. Tymczasem poza pierwszą dziesiątką znalazł się tym razem Michael Schumacher, przejeżdżając ze względu na problemy z elektryką w swoim bolidzie zaledwie pięć okrążeń, tak więc ekipa Ferrari w drugiej sesji wypadła wyraźnie słabiej. Tym niemniej strata Barrichello, który od swojego partnera okazał się szybszy o ponad sekundę, w stosunku do kierowców Williamsa i McLarena nie była zbyt duża, co pozwala zachować włoskiej stajni umiarkowany optymizm. Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji znaleźli się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Ralf Schumacher, ponownie uzyskując nieznacznie lepszy czas od swojego partnera z Toyoty, Jarno Trullego.

Kierowcy z zespołu B.A.R, Takuma Sato i Jenson Button, w drugiej sesji byli już dosyć aktywni, łącznie przejeżdżając ponad 40 okrążeń. Stajnia z Brackley nadal była jednak nastawiona na oszczędność silników, o czym chociażby świadczy strata około dwóch sekund do Heidfelda. Inżynierowie Hondy zapewniają, że jeśli w nieużywanych od pięciu tygodni silnikach wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości, to Sato i Button do wyścigu wystartują z nowymi jednostkami napędowymi, choć czekał ich wówczas będzie start z końca stawki. Tuż za Buttonem uplasował się nowy piątkowy tester zespołu Jordan, Franck Montagny, który po pierwszej, niejako zapoznawczej sesji, tym razem pokazał się już z jak najlepszej strony, potwierdzając tym samym swoją klasę. Francuz okazał się wyraźnie szybszy od głównych kierowców Jordana, a ponadto udało mu się pokonać obydwu kierowców z zespołu Sauber.

Jednym z największych pechowców obok Webbera i Michaela Schumachera był dzisiaj Vitantonio Liuzzi, który nie dość, że był dosyć wolny, to jeszcze tuż przed końcem drugiej sesji wypadł z toru. Włoch ostatecznie sklasyfikowany został dopiero na 21 pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do swojego partnera z zespołu Red Bull, Davida Coultharda. Być może stajnia z Milton Keynes podjęła jednak błędną decyzję, dojąc jeszcze jedną szansę zeszłorocznemu mistrzowi F3000. Pech nie ominął dzisiaj także Patricka Friesachera (Minardi) i Naraina Karthikeyana (Jordan) – obaj kierowcy ze względu na problemy techniczne przejechali po mniej niż 10 okrążeń, plasując się na ostatnich pozycjach.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Nurburgring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca