F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy

Marek Roczniak, 28 maja 2005, wyświetlenia: 3744<< | lista | T- | T+ | >>
Rezultat dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy z pewnością zaskoczył kilka osób, choć już w Monako dało się zauważyć wyraźny postęp zespołu Williams. Piątkowe treningi na torze Nurburgring były tego potwierdzeniem, jednak dzisiejsza postawa Nicka Heidfelda i Marka Webbera podczas porannych treningów nie zapowiadała aż tak udanego występu na kwalifikacjach. Tymczasem dopingowany przez własną publiczność Heidfeld wywalczył pierwsze pole position w karierze i nawet Kimi Raikkonen (McLaren) nie był w stanie go pokonać. Fin musiał zadowolić się drugą pozycją, a jego strata do kierowcy Williamsa wyniosła niewiele ponad 0.1 sekundy. Nie wiemy oczywiście z jaką ilością paliwa poszczególni kierowcy przystąpili do sobotniej sesji kwalifikacyjnej, która po ostatnich zmianach decyduje już o kolejności startowej, a od tego jutro z pewnością wiele będzie zależało. Ponadto start nie jest najmocniejszą stroną bolidów FW27 i już na pierwszych metrach może dojść do zmiany lidera. Dywagacje te zostawmy jednak na niedzielę, a póki co Heidfeld może cieszyć się ze świetnego występu na kwalifikacjach do domowego wyścigu.

Trzeci czas uzyskał Webber, który do tej pory na kwalifikacjach prezentował się zwykle znacznie lepiej od Heidfelda, ulegając mu nieznacznie tylko w Bahrajnie. Tym razem strata Australijczyka do partnera z zespołu Williams wyniosła jednak blisko 0.3 sekundy, co biorąc pod uwagę fakt, że kwalifikacje były dotąd najmocniejszą stroną Webbera, jest sporym zaskoczeniem. Tak czy inaczej był to zdecydowanie najlepszy występ stajni z Grove podczas kwalifikacji w tym sezonie i jak tak dalej pójdzie będziemy mieli już trzy zespoły rywalizujące o zwycięstwa. Wraz z Webberem z drugiego rzędu wystartuje kolejny kierowca uznawany powszechnie ze specjalistę od kwalifikacji, Jarno Trulli, który w przeciwieństwie do Australijczyka potwierdził tym razem swoją reputację, uzyskując lepszy o blisko 0.7 sekundy czas w stosunku do swojego partnera z Toyoty, Ralfa Schumachera. Niemiec przed własną publicznością zakwalifikował się dopiero na ósmej pozycji, co było głównie wynikiem nienajlepiej dobranego balansu auta.

Kolejnym kierowcą, którego od zespołowego partnera dzieliła znaczna strata, był dzisiaj Juan Pablo Montoya. Piąta pozycja startowa jest jednak najlepszym osiągnięciem Kolumbijczyka w tym sezonie i daje mu realne szanse na wywalczenie pierwszego podium w barwach zespołu McLaren, o ile w jutrzejszym wyścigu zdoła on uniknąć przykrych niespodzianek. Ponadto z trzeciego rzędu wyścig o Grand Prix Europy rozpocznie obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso. Francuska stajnia nie wypadła zbyt rewelacyjnie na torze Nurburgring, czego potwierdzeniem jest zaledwie dziewiąta pozycja startowa Giancarlo Fisichelli. Zespół ma jednak nadzieję, że obrał właściwą strategię na wyścig i że to właśnie ona było przyczyną tak znacznej straty do czołówki na kwalifikacjach. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze obydwaj kierowcy Ferrari, Rubens Barrichello (P7) i Michael Schumacher (P10), mając ponad sekundę straty do zdobywcy pole position. W wyścigu należy się oczywiście spodziewać dosyć późnego zjazdu do boksów kierowców z włoskiej stajni, co w połączeniu z dobrymi osiągami bolidu F2005 w warunkach wyścigu może umożliwić walkę o podium.

Na 11 pozycji zakwalifikował się Felipe Massa, pokonując z łatwością zarówno swojego partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a, jak i kierowców z zespołów Red Bull i B.A.R, czyli najbliższą konkurencję szwajcarskiej stajni. Tym samym był to bardzo dobry występ Brazylijczyka, dający mu realną szansę na walkę o ostatnie pozycje punktowane. Villeneuve musiał zadowolić dopiero 15 pozycją startową, ale jak sam stwierdził przez cały weekend nastawiał się tylko i wyłącznie na znalezienie jak najlepszych ustawień na wyścig i w tym upartuje szansy na lepszy występ w niedzielę. Kierowcy Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi, zakwalifikowali się odpowiednio na 12 i 14 pozycji. Dla Szkota uzyskany rezultat nie był specjalnym zaskoczeniem, natomiast Liuzzi miał szansę na znacznie wyższą pozycję startową, gdyby nie błąd popełniony podczas hamowania przed szykaną. Pomiędzy reprezentantami stajni z Milton Keynes znalazł się Jenson Button, mając ponad dwie i pół sekundy straty do Heidfelda. Brytyjczyk wraz ze swoim partnerem z zespołu B.A.R, Takumą Sato (P16), na tor musiał wyjechać na początku sesji kwalifikacyjnej i było to dużym utrudnieniem, gdyż rozegrany pomiędzy treningami i kwalifikacjami wyścig Porsche Supercup zaowocował pogorszeniem warunków do jazdy. Obaj kierowcy w wyścigu powinni być jednak znacznie szybsi i nie wykluczone, że uda im się dopchać do punktowanych pozycji.

Na ostatnich pozycjach zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, z których zdecydowanie najlepiej wypadł Tiago Monteiro, uzyskując ponad sekundę przewagi nad partnerem z zespołu Jordan, Narainem Karthikeyanem. Obydwu kierowców rozdzielił Patrick Friesacher, tak więc zespół Minardi musiał tym razem zadowolić się pokonaniem tylko jednego z reprezentantów Jordana, ale dobre i to. Tymczasem Christijan Albers pomimo obiecującej postawy podczas porannych treningów, na kwalifikacjach okazał się najwolniejszym kierowcą.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Nurburgring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca