F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Jaka kara może spotkać zespoły partnerskie Michelin?

Marek Roczniak, 21 czerwca 2005, wyświetlenia: 998<< | lista | T- | T+ | >>
FIA postawiła dosyć poważne zarzuty siedmiu zespołom zaopatrywanym w opony przez firmę Michelin: B.A.R, McLaren, Red Bull, Renault, Sauber, Toyota i Williams, które nie wzięły udziału w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych (patrz koniec poprzedniej wiadomości). Należy się więc zastanowić, jaka kara może je spotkać, jeśli zostaną uznane winnymi zarzucanych im czynów.

Przede wszystkim można chyba spokojnie wykluczyć kary dla poszczególnych kierowców, jako że większość z nich była gotowa wziąć udział w wyścigu, gdyby to od nich zależała decyzja. Między innymi David Coulthard (Red Bull) w czasie rozmowy przez radio ze swoim zespołem na okrążeniu rozgrzewającym, czyli zaraz przed zjazdem do boksów, stwierdził, że wolałby jednak wystartować.

Wykluczenie wszystkich siedmiu zespołów nawet tylko z jednego wyścigu także raczej nie wchodzi w grę, gdyż w ten sposób FIA sama przyczyniłaby się do dalszego pogorszenia wizerunku Formuły Jeden, a taki właśnie zarzut postawiła między innymi zespołom Michelin. Pozostaje więc tylko grzywna – w przypadku samej firmy Michelin zapewne dosyć znaczna, natomiast zespoły mogą dodatkowo stracić część punktów zdobytych w tym sezonie, chociaż od razu podniosłyby się zapewne głosy, że FIA działa na korzyść Ferrari.

Zespół B.A.R jest w nieco gorszej sytuacji od innych, gdyż po aferze z dodatkowym zbiornikiem paliwa, która wyszła na jaw po Grand Prix San Marino, otrzymał w zawieszeniu na rok sześciomiesięczne wykluczenie z mistrzostw. Odmowa udziału w Grand Prix Stanów Zjednoczonych nie była jednak złamaniem przepisów technicznych, a więc w tym przypadku może nie być brana pod uwagę.

Na koniec pozostaje kwestia zwrotu pieniędzy za bilety widzom, którzy przybyli w ostatnią niedzielę na tor Indianapolis. Według serwisu F1-Live.com w grę wchodzi kwota 16 milionów USD, czyli niewiele ponad 2 miliony na każdy zespół. Z doniesień amerykańskiej prasy wynika, iż pierwszy niezadowolony fan założył już sprawę przeciwko FIA, administracji F1, Michelin, zespołom partnerskim Michelin i Indianapolis Motor Speedway, domagając się zwrotu pieniędzy za pięć biletów.

Przy okazji warto wspomnieć o tym, że władze amerykańskiej serii Champ Car zaoferowały darmowe wejściówki na najbliższy wyścig w Cleveland dla wszystkich osób, które kupiły bilety na ostatni wyścig F1 w Stanach Zjednoczonych. Konkurencja jak widać nie śpi i bardzo chętnie wykorzystuje nadarzającą się okazję do próby zdobycia nowej publiczności.

Źródło: pitpass.com, F1-Live.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2023  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Michelin
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca