F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kontrowersje wokół nietypowych ogrzewaczy opon w Ferrari

Marek Roczniak, 26 czerwca 2005, wyświetlenia: 1079<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi serwis Autosport-Atlas.com, zespół Ferrari począwszy od Grand Prix Monako do rozgrzewania opon przed kwalifikacjami używa specjalnych metalowych skrzynek, czyli czegoś w rodzaju grzejników lub jak kto woli piekarników.

Owe skrzynki wykorzystują takie same elektryczne elementy grzewcze, jakie można znaleźć w stosowanych przez inne zespoły pokrowcach do rozgrzewania opon. W regulaminie sportowym Formuły 1 (art. 75F) jest jednak wyraźnie napisane, że „jedyny dozwolony rodzaj urządzeń grzewczych to pokrowiec, który wykorzystuje elektryczne elementy grzewcze”.

Zdaniem innych zespołów wykorzystywane przez włoską stajnię urządzenia grzewcze raczej trudno nazwać pokrowcami, a więc mamy tu chyba do czynienia z wyraźną nadinterpretacją przepisów, na co FIA najwyraźniej przymknęła oko. Może to więc stać się pretekstem do wszczęcia kolejnego sporu dotyczącego interpretacji przepisów w F1.

„Dziwne, że Ferrari pozwala się na używanie tego systemu, bo jest jasne, że do rozgrzewania opony można używać tylko pokrowca, a nie metalowej skrzynki”, powiedział jeden z czołowych inżynierów w wywiadzie udzielonym Autosport-Atlas.

Najsłabszą stroną Ferrari są w tym roku kwalifikacje, co jest najprawdopodobniej związane ze zbyt wolnym rozgrzewaniem się opon Bridgestone. Tymczasem jedną z głównych zalet metalowej skrzynki jest bardziej równomierne rozgrzewanie całej opony, łącznie z felgą koła. Tradycyjne pokrowce rozgrzewają tylko tę część opony, z którą się stykają.

Źródło: F1 Racing.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
06.04.2024  Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca