|
|
|
|
|
|
Newey odetchnął z ulgą, że nie będzie czterocylindrowego silnika |
Szef techniczny obwinia Volkswagena/Audi za całe zamieszanie z nowymi silnikami. |
|
•N. Piórkowski/M. Roczniak, 30 czerwca 2011, wyświetlenia: 2642 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey przyznał w tym tygodniu, że odczuł wyraźną ulgę, iż nie będzie musiał pracować nad samochodem Formuły 1 napędzanym czterocylindrowym silnikiem, który był planowany na sezon 2013.
Agencja informacyjna AAP zacytowała Brytyjczyka mówiącego, że plany wprowadzenia czterocylindrowego silnika miały przyciągnąć takie firmy, jak Volkswagen/Audi do zaangażowania się w Formułę 1. „Oni jednak podjęli decyzję, że nie będą się w to wszystko mieszać i serdecznie nam dziękują. Zostaliśmy więc z niechcianymi czterocylindrowymi silnikami turbo” – powiedział Newey.
„Z pewnością z inżynieryjnego punktu widzenia, nie jest łatwo zainstalować w samochodzie czterocylindrowy silnik turbo – ogólnie rzecz biorąc trzeba zbudować kratownicę wokół niego; nie można uczynić takiego silnika pełnoprawną częścią strukturalną podwozia. Wyścigowe V6 to znacznie przyjemniejszy silnik pod tym względem. To będzie teraz naszym motorem od 2014 roku”.
Anglik wypowiedział się też w kwestii zwiększenia maksymalnych obrotów nowych silników: „Obroty są ciągle przedmiotem dyskusji, ale wygląda na to, że prawdopodobnie będą oscylowały pomiędzy 14-16 tysięcy obr./min”. Ciągle jednak nie wiadomo, czy zadowoli to promotorów wyścigów, którzy niedawno twardo opowiedzieli się za utrzymaniem obecnych silników V8 z 18 tysięcy obr./min.
Źródło: crash.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|