mi tam się podoba to że jest wiekszy potencjał co do mocy :D strata dwoch cylindrów ale zysk turbo i mocniejszego KERSu powinno dac moc na poziomie starego dobrego V10 :D no i przez jakis czas [przynajmniej] powroci rozwoj silnikow bez tego kretynskiego zamrozenia...
>>FIA zapewnia, że dźwięk, jaki będą wydawały nowe silniki stosowane w Formule 1 od sezonu 2014 będzie podobny do tego, który generują obecnie stosowane jednostki napędowe.<<
Jeszcze żaden nie powstał , a FIA już wie swoje :)
Głos turbo to pewnie będzie huczenie jak w latach 80 ;) Ale zobaczymy :D
Tegoroczne jednostki na wolnych obrotach wydają dźwięk rozrywanej kartki czy coś w ten deseń. Strasznie mi się to nie podoba. Mam nadzieję, że V6 1.6 Turbo będą miały moc coś koło 1000KM, a dźwięk czy to będzie pierdzenie jak z dawnych lat czy piszczenie jak z obecnych - nie obchodzi mnie to :)
dla mnie najlepszy dzwiek silnika to lamborgini galardo i v10 z f1
V16 ale przy 12000rpm, przyzwyczajaj się :p
V10 brzmiał bardzo "gładko" w swoich obrotach. Dźwięk V8 jest gorszy - bardziej "pierdzący" - co dodatkowo psuje dotychczasowe mapowanie silnika. Takie mam wrażenie, bo w poprzednich sezonach ten sam motor (bo są zamrożone) brzmiał lepiej. W związku z powyższym obawy co do dźwięku V6 przy obrotach niższych niż obecnie są w pełni uzasadnione. Choć osobiście bardzo lubię "t-d-d-d-d-d-d-d" wydawane przez amerykańskie V6 lub "gulgotanie" V8 - ale to muzyka wolnych obrotów. Silniki F1 mają śpiewać przy obrotach nieosiągalnych dla szlifierki kątowej.
@IceMan - ciekawe, ile ta Zonda bierze oleju. Sądząc po błękitnym efekcie podczas przygazówki na zalinkowanym przez Ciebie filmiku, to pit-stopy byłyby wywołane bardziej przez konieczność dokonania "dolewki", niż przez tankowanie czy opony.
@Cravenciak - ma być jednak 15k rpm.
v6, 15k rpm, ale nie zapominajcie o dźwięku generowanym przez turbinę
@mbwrobel - jakoś za bardzo mnie nie obchodzi ile ta Zonda bierze oleju. Podoba mi się dźwięk oraz sam samochód tak, więc dałem linka. Pozdro :)
@BlindWolf:
Jeszcze żaden nie powstał , a FIA już wie swoje :)
A Ty też już swoje wiesz, że będzie do d...y, tak? :)
@YAHoO a czy BlindWolf gdzieś napisał, że dźwięk bedzie do kitu (bądź jak wolisz d..y)? ;)
Wydawało mi się, że tak właśnie zasugerował, jednak jeśli było inaczej to przepraszam.
Cytat mbwrobel : Choć osobiście bardzo lubię "t-d-d-d-d-d-d-d" wydawane przez amerykańskie V6 lub "gulgotanie" V8 - ale to muzyka wolnych obrotów.
Gulgotanie wynika z konstrukcji wału korbowego, a nie z wolnych obrotów. Amerykańskie V8 używają wału typu "crossplane", a 'europejskie' V8 typu "flatplane" (nie umiem znależć jak to po naszemu jest). Zupełnie inaczej w obu przypadkach wyglądają sekwencje odpałów na cylindrach stąd różnica. Przy flatplane'ach 2 cylindry odpalają na raz przez co dźwięk przypomina bardziej 4cylindrowe silniki.
@hemicuda1984
Ferrari ma flatplane, Masrerati używa crossplane. Konstrukcyjnie w flatplane masz wykorbienia w 2 płaszczyznach, co 180*, w crossplane masz co 90* więc masz wykorbienia w 4 kierunkach. Zależy kto co lubi - to są nie tylko różne dźwięki ale i różne parametry, inny duch silnika. Płaski wał jest bardziej 'agresywny', narowisty, chyba lepszy do wysokich obrotów.
|