F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA: Nie ma obaw co do dźwięku generowanego przez nowe silniki

"Brzmienie silnika ulegnie zmianie, ale nadal będzie reprezentatywne dla Formuły 1".
Nataniel Piórkowski, 30 czerwca 2011, wyświetlenia: 2892<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zapewnia, że dźwięk, jaki będą wydawały nowe silniki stosowane w Formule 1 od sezonu 2014 będzie podobny do tego, który generują obecnie stosowane jednostki napędowe.

Po skargach szefa FOM oraz promotorów większości grand prix o osłabienie widowiska przez zmianę z obecnych silników V8 o pojemności 2,4l na turbodoładowane, czterocylindrowe o pojemności 1,6, zespoły oraz sami producenci zgodzili się na wprowadzenie alternatywnego planu zakładającego stosowanie od sezonu 2014 1,6-litrowych, turbodoładowanych jednostek napędowych w układzie V6 z ograniczeniem obrotów do 15.000/min.

Choć działanie to może nie wystarczyć do uspokojenia nastrojów organizatorów wyścigów, którzy zapowiedzieli już, że zrezygnują z goszczenia Formuły 1 na rzecz innych serii wyścigowych takich, jak IndyCar, FIA twierdzi, że nie ma obaw, co do dźwięku nowego silnika.

Organ zarządzający wyścigami wyjaśnił dziś, co zadecydowało o zwiększeniu ilości obrotów: „Ten parametr został zaktualizowany z 12.000 obr./min do 15.000 obr./min, aby umożliwić inżynierom bardziej elastyczne wykorzystanie energii. Jednakże – co wynika już z samej nowej architektury jednostki V6 oraz zmiany limitu obrotów – brzmienie silnika ulegnie zmianie, ale nadal będzie reprezentatywne dla Formuły 1”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 30.06.2011 22:26[!]
mi tam się podoba to że jest wiekszy potencjał co do mocy :D strata dwoch cylindrów ale zysk turbo i mocniejszego KERSu powinno dac moc na poziomie starego dobrego V10 :D no i przez jakis czas [przynajmniej] powroci rozwoj silnikow bez tego kretynskiego zamrozenia...
BlindWolf, 30.06.2011 22:38[!]
>>FIA zapewnia, że dźwięk, jaki będą wydawały nowe silniki stosowane w Formule 1 od sezonu 2014 będzie podobny do tego, który generują obecnie stosowane jednostki napędowe.<<

Jeszcze żaden nie powstał , a FIA już wie swoje :)
Karol26, 30.06.2011 22:51[!]
Głos turbo to pewnie będzie huczenie jak w latach 80 ;) Ale zobaczymy :D
IceMan11, 30.06.2011 22:58[!]
Tegoroczne jednostki na wolnych obrotach wydają dźwięk rozrywanej kartki czy coś w ten deseń. Strasznie mi się to nie podoba. Mam nadzieję, że V6 1.6 Turbo będą miały moc coś koło 1000KM, a dźwięk czy to będzie pierdzenie jak z dawnych lat czy piszczenie jak z obecnych - nie obchodzi mnie to :)
kabans, 30.06.2011 23:12[!]
dla mnie najlepszy dzwiek silnika to lamborgini galardo i v10 z f1
cravenciak, 30.06.2011 23:12[!]
IceMan11, 30.06.2011 23:27[!]
@cravenciak - niby V16, ale cichszy od V8 z F1...
Wolę dźwięk Pagani Zondy R http://www.youtub.../watch?v=y-NTV1_Kj94
cravenciak, 30.06.2011 23:28[!]
V16 ale przy 12000rpm, przyzwyczajaj się :p
mbwrobel, 01.07.2011 00:26[!]
V10 brzmiał bardzo "gładko" w swoich obrotach. Dźwięk V8 jest gorszy - bardziej "pierdzący" - co dodatkowo psuje dotychczasowe mapowanie silnika. Takie mam wrażenie, bo w poprzednich sezonach ten sam motor (bo są zamrożone) brzmiał lepiej. W związku z powyższym obawy co do dźwięku V6 przy obrotach niższych niż obecnie są w pełni uzasadnione. Choć osobiście bardzo lubię "t-d-d-d-d-d-d-d" wydawane przez amerykańskie V6 lub "gulgotanie" V8 - ale to muzyka wolnych obrotów. Silniki F1 mają śpiewać przy obrotach nieosiągalnych dla szlifierki kątowej.

@IceMan - ciekawe, ile ta Zonda bierze oleju. Sądząc po błękitnym efekcie podczas przygazówki na zalinkowanym przez Ciebie filmiku, to pit-stopy byłyby wywołane bardziej przez konieczność dokonania "dolewki", niż przez tankowanie czy opony.

@Cravenciak - ma być jednak 15k rpm.
Norbi123, 01.07.2011 01:01[!]
v6, 15k rpm, ale nie zapominajcie o dźwięku generowanym przez turbinę
IceMan11, 01.07.2011 01:59[!]
@mbwrobel - jakoś za bardzo mnie nie obchodzi ile ta Zonda bierze oleju. Podoba mi się dźwięk oraz sam samochód tak, więc dałem linka. Pozdro :)
YAHoO, 01.07.2011 08:19[!]
@BlindWolf:
Jeszcze żaden nie powstał , a FIA już wie swoje :)

A Ty też już swoje wiesz, że będzie do d...y, tak? :)
latak, 01.07.2011 09:13[!]
@YAHoO a czy BlindWolf gdzieś napisał, że dźwięk bedzie do kitu (bądź jak wolisz d..y)? ;)
YAHoO, 01.07.2011 09:17[!]
Wydawało mi się, że tak właśnie zasugerował, jednak jeśli było inaczej to przepraszam.
kabans, 01.07.2011 09:55[!]
poza tym na youtube jest już symulacja dźwięku nowego silnika
http://www.youtub...=Y_x7TK1kY2g#t=0m58s
hemicuda1984, 01.07.2011 12:25[!]
Cytat mbwrobel :
Choć osobiście bardzo lubię "t-d-d-d-d-d-d-d" wydawane przez amerykańskie V6 lub "gulgotanie" V8 - ale to muzyka wolnych obrotów.


Gulgotanie wynika z konstrukcji wału korbowego, a nie z wolnych obrotów. Amerykańskie V8 używają wału typu "crossplane", a 'europejskie' V8 typu "flatplane" (nie umiem znależć jak to po naszemu jest). Zupełnie inaczej w obu przypadkach wyglądają sekwencje odpałów na cylindrach stąd różnica. Przy flatplane'ach 2 cylindry odpalają na raz przez co dźwięk przypomina bardziej 4cylindrowe silniki.
Kubuś Fatalista, 02.07.2011 14:24[!]
http://www.youtub...&feature=related V6, 1,5 litra. Piękny dźwięk z którym żadne V8 nie może się równać.
maroo, 03.07.2011 13:41[!]
@hemicuda1984

Ferrari ma flatplane, Masrerati używa crossplane. Konstrukcyjnie w flatplane masz wykorbienia w 2 płaszczyznach, co 180*, w crossplane masz co 90* więc masz wykorbienia w 4 kierunkach. Zależy kto co lubi - to są nie tylko różne dźwięki ale i różne parametry, inny duch silnika. Płaski wał jest bardziej 'agresywny', narowisty, chyba lepszy do wysokich obrotów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca