F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India wkrótce ogłosi skład kierowców na sezon 2012

Vijay Mallya postanowił podjąć decyzję we wcześniejszym terminie, niż połowa grudnia.
Michał Sulej, 29 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1931<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Force India, Vijay Mallya postanowił przyspieszyć rozstrzygnięcie kwestii przyszłorocznego składu kierowców swojej ekipy. Hindus wyjawił, że nazwiska zawodników możemy poznać jeszcze przed kolejnym Grand Prix w Abu Zabi.

Jak dotychczas, Mallya zamierzał podjąć decyzję dopiero w połowie grudnia, czyli już po zakończeniu sezonu, co nie spotkało się z aprobatą jednego z dwójki aktualnych kierowców zespołu – Adriana Sutila. Niemiec w tym tygodniu wyraźnie dał do zrozumienia, że chce znać zamiary zespołu we wcześniejszym terminie, na wypadek, gdyby okazało się, że musi szukać innej posady na 2012 rok.

Zapytany przez Autosport odnośnie składu kierowców na przyszły sezon, Mallya powiedział: „Wyraziłem się jasno, że decyzję podejmę w grudniu. Jednakże zostałem poproszony o szybsze rozstrzygnięcie tej kwestii, zatem uszanuję tę prośbę i zajmę się sprawą we wcześniejszym terminie. To wszystko, co mogę na ten temat powiedzieć”.

Hindus dodał, że spodziewa się potwierdzenia nazwisk kierowców jeszcze przed kolejnym wyścigiem. W chwili obecnej najbardziej prawdopodobny wydaje się wybór Paula di Resty oraz Nico Hulkenberga, ale Mallya twierdzi, że nadal wszyscy trzej zawodnicy liczą się w walce o przyszłoroczne fotele. „Są to trzej światowej klasy kierowcy, ale tylko dwóch z nich może zasiąść w naszych bolidach, tak więc będzie to dla mnie trudny wybór. Mam tego świadomość, ale uszanuję ich potrzeby i zdecyduję wcześniej”.

Od kilku miesięcy wszystko wskazuje na to, że Paul di Resta pozostanie w Force India na kolejny rok, tak więc ostatecznej selekcji Mallya będzie musiał najprawdopodobniej dokonać pomiędzy obydwoma Niemcami, z jednej strony mając do wyboru doświadczonego i wspieranego przez sponsorów Sutila, natomiast z drugiej bardziej perspektywicznego Hulkenberga. Zapytany o to, czy większe znaczenie przy wyborze kierowcy będą miały pieniądze, czy też talent, indyjski biznesmen odparł: „Nie potrzebujemy kierowców płacących za swoje starty. Nigdy nie mieliśmy takiej potrzeby i bez wątpienia nie chcemy wystawiać naszych miejsc w bolidach na sprzedaż. Sponsoring nie jest zatem istotny”.

„Potrzebujemy wyników i, jak już wspomniałem przy okazji ogłaszania zawarcia umowy z Sahara Group, nasz nowy partner zwiększył budżet zespołu o 100 milionów dolarów. Oczekują oni, podobnie jak ja, że budżet ten zostanie rozsądnie wykorzystany do zwiększenia osiągów zespołu. Kierowca również jest bardzo istotną częścią tego procesu”. Mallya uważa, że Hulkenberg udowodnił już swoją wartość podczas Grand Prix Brazylii w sezonie 2010. „Spisał się bardzo dobrze. Fakt, że udało mu się zdobyć pole position za kierownicą Williamsa mówi sam za siebie, nieprawdaż?” – powiedział odnośnie ubiegłorocznego wyczynu Niemca na Interlagos.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Mallya V.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 29.10.2011 19:52[!]
Mallya chwaląc Hulkenberga i wspominając o jego PP chyba jest bardziej nim zainteresowany,a nie Sutilem o którym nic nie wspomina.No i sponsorzy niepotrzebni, więc chyba Adrian w kłopotach.
Kibicuję Hulkenbergowi więc mam nadzieję ,że dostanie szansę.
Aeromis, 29.10.2011 20:10[!]
Zdobył PP i wylądował na 8 miejscu na mecie. Zdumiewające jakiego plusa w karierze kierowcy może dać jeden wyś... tzn kwalifikacje, w których zdeklasował wszystkich, niby to bolidem ustawionym na sucho. Jedne kwalifikacje gdzie przez niemal cały sezon dostawał solidnego łupnia od Rubensa Barichello.Jeśli Mallya serio zatrudni di Restę + Hulkenberga, tzn że w tego pierwszego niezwykle wierzy, tylko jak wierzy skoro Paul nie ma jeszcze kontraktu? Oby Sutil się utrzymał, bo lubię FI.
Arnulf, 29.10.2011 20:24[!]
Aeromis, Nico wylądował na 8 miejscu, bo trudno było takim bolidem jak FW32 utrzymać pozycję przez cały wyścig mając za sobą McLareny, Red Bulle, Ferrari, Mercedesy - które były znacznie szybsze.
Mocno wierzę w to, że Hulkenberg powróci do ścigania w przyszłym roku. Force India czołowym zespołem nie jest, ale na pewno będzie dobrym drugim początkiem dla Niemca.
Mahilda111, 29.10.2011 20:32[!]
Ciekawa sytuacja się robi, Sutil dołączy do grona zawodników, którzy najprawdopodobniej nie znajdą zatrudnienia na przyszły rok ( Senna, Barrichello, Buemi, Liuzzi, Karthikeyan i d'Ambrosio )
VJM02, 29.10.2011 20:42[!]
@Arnulf
Ciekawe, że w kwalifikacjach tak też nie było...
Aeromis, 29.10.2011 20:45[!]
@Arnulf
Powód jego pozycji końcowej w wyścigu jest oczywisty więc nawet nie wspominałem, napomniałem o tym w kontekście kwalifikacji gdzie był szybszy o ponad sekundę od drugiego Vettela, więc bolid był ustawiony na deszcz, przecież nie da się stracić jednosekundowej przewagi z kwalifikacji i dodatkowo kolejnej 1,5sek podczas wyścigu (łącznie 2,5).
Swoja drogą Nico w tym sezonie najbardziej pamiętam jak na treningach rozwalił bolid...
THC-303, 29.10.2011 20:48[!]
PP Hulka to jak PP Vettela w STR na Monzy. Tyle, że tam w wyścigu też było mokro i Sebastian mógł utrzymać przewagę. Powód - ustawienia. Ale poza tym jednym PP Rubens młodego objeżdżał.

Sutil jest jak widać na wylocie co mnie osobiście dziwi. Nie chodzi o to czy jest lepszy od Hulka czy nie, ale ma więcej punktów od Di Resty i wszystko wskazuje, że jutro jeszcze się poprawi w punktacji kierowców.
Masio, 29.10.2011 21:18[!]
Chciałbym zobaczyć Hulkenberga jako kierowcę głównego FI w 2012. Tylko jestem ciekaw co będzie z Sutilem i di Restą.
Kamikadze2000, 29.10.2011 21:52[!]
Sutil i Hulkenberg na kierowców FI!!! DIRowi podziękowac... ;]
Kim Jeong Yeop, 29.10.2011 22:54[!]
Szkoda Adriana, ale liczę na skład Hulk i di Resta, ten pierwszy nie pokazał jeszcze wszystkiego na co go stać, zaś Paul to moim zdaniem najlepszy tegoroczny debiutant i przyszły czołowy kierowca, a może nawet mistrz świata, jeżeli jego kariera odpowiednio się potoczy.
Yaneiro, 29.10.2011 23:20[!]
@Aeromis Ja pamiętam, że to było dzięki przygotowaniu fizycznemu. ;)
Kamikadze2000, 29.10.2011 23:59[!]
@Kim Jeong Yeop - moim zdaniem nie pokazał niczego szczególnego. Trzeba patrzyc na proporcje i w porównaniu z Perezem oraz Maldonado w zdecydowanie słabszych bolidach nie osiągnął niczego spektakularnego. Miał z bodaj trzy na prawdę dobre weekendy, ale reszta to przeciętna średnia 'krajowa". ;]
Kim Jeong Yeop, 30.10.2011 00:11[!]
@Kamikadze2000 To co w takim razie pokazała pozostała dwójka ? Paul już w swoim pierwszym sezonie startów robi lepsze wrażenie od swojego o wiele bardziej doświadczonego partnera. Gdyby nie fakt, że zdarzało mu się popełniać błędy (lub popełniał je zespół - GP Wielkiej Brytanii) miałby pewnie mniej więcej tyle samo punktów co Adrian lub troszkę więcej.

PS. Warto zauważyć, że di Resta za czasów jazdy w Formule 3 objeżdżał Twojego ulubieńca Sebastiana, ale to raczej mało znacząca uwaga.

PS2. Jeżeli chodzi o osiągi samochodów to Sauber na początku sezonu był szybszy od FI, dopiero w miarę upływu czasu sytuacja się odwróciła, więc nie powiedziałbym, że Perez miał " zdecydowanie słabszy bolid ".
Simi, 30.10.2011 08:37[!]
Stawiam - jak większość z Was - na skład Di Resta - Hulkenberg. W zeszłym roku uważałem, że Nico2 jest przereklamowany, teraz to samo zdanie mam o Paul'u. Mimo to, obaj są zawodnikami bardzo utalentowanymi i z miłą chęcią zobaczę jak sobie poradzą. Oni są mało doświadczeni, więc mimo iż nie jestem fanem żadnego z nich, sądzę, że należy dać im jeszcze trochę czasu.
THC-303, 30.10.2011 09:33[!]
Di Resta jest naprawdę mocny, ale jaki dla mnie Sutil jest mocniejszy od Hulka.

Kamikadze2000
Proszę Cię, daj spokój z Maldonado. Gdyby nie kasa nie dojeździłby końca sezonu. Za rok przyjdzie (miejmy nadzieje) przyzwoity partner dla Wenezuelczyka i czar pryśnie ;)

Kim Jeong Yeop
A kiedy Di Retsa lub zespół popełniali błędy gdy szkot jechał po punkty. Nie miałby więcej punktów od Sutila, który nie jeździ gorzej od Szkota, tyle, że jest starszy i mniej rozwojowy.
PS: A wiesz od ilu kierowców lepszy w juniorach był Nelsinho, a od ilu gorszy Alonso? Poza tym obiektywizmem to nie grzeszysz, jeśli piszesz, że przewagą Sutila jest doświadczenie, a zapominasz, że Vettel miał wtedy mniejsze doświadczenie do Di Resty.
Kim Jeong Yeop, 30.10.2011 09:51[!]
@THC-303 We wspominanym GP Wielkiej Brytanii jechał na bardzo dobrej 6 pozycji (za 6 miejsce jest 8 punktów, czyli miałby w tej chwili o 1 punkt więcej od Adriana), ale wszystko runęło po przespanym przez zespół pit stopie, a następnie sam Paul wdał się w kolizję, a nadal miał możliwość walki o małe punkty. Po za tym jeżeli dobrze pamiętam w Monako była szansa na punkty, ale skończyło się na kolizji. A jeżeli chodzi o Formułę 3, to przecież sam napisałem, że to mało istotna uwaga, więc nie rozumiem po co się czepiasz ?
Kamikadze2000, 30.10.2011 12:25[!]
@Kim Jeon Yeop - wtedy Seba był nieokrzesany i popełniał wiele błędów. Wygrał po prostu równiejszy! Teraz Seba zjadłby go na kolacje. ;]

@THC-303 - objeżdża Rubensa jak chce. A Rubinho niewiele zmienił się w porównaniu z zeszłym sezonem. Wtedy miał lepszy bolid. ;) Pastor do dobry driver i moim zdaniem Williams nie wziął byle jakiego "pay-drivera". :)
kusza, 30.10.2011 13:00[!]
Mallya sie wcale nie zna, jego wybor kierowcow jest na chybil-trafil. Szkoda, ze nie czyta f1wm bo pewnie wiedzialby co zrobic. A moze jednak czyta? :]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca