F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Massa nie zostawił mi miejsca

Brytyjczyk przyznał, że kierowca Ferrari w ogóle się do niego nie odzywa.
Nataniel Piórkowski, 30 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 3650<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton uważa, że Felipe Massa pozostawił go w sytuacji bez wyjścia, co doprowadziło do kolizji obu kierowców podczas Grand Prix Indii. Brytyjczyk przyznał również, że kierowca Ferrari w ogóle z nim nie rozmawia.

W początkowej fazie wyścigu, Hamilton próbował wyprzedzić Brazylijczyka w zakręcie nr 5, jednak doszło do kontaktu obu kierowców, a sędziowie winnym incydentu uznali reprezentanta Ferrari.

Podczas gdy Hamilton zdołał dojechać do mety, Massa odpadł z wyścigu po uszkodzeniu zawieszenia po zbyt agresywnym zaatakowaniu krawężnika w zakręcie nr 9.

„Nie mam tak właściwie wiele do powiedzenia. To rozczarowujący dzień. Mój zespół jak zawsze ciężko pracował przez cały weekend. Naprawdę nie wiem, co mam jeszcze powiedzieć. Przed wyścigiem mieliśmy minutę ciszy i staliśmy z Felipe obok siebie. Nie odzywał się do mnie przez długi, długi czas, więc po prostu przystawiłem do niego moje ramię i powiedziałem «Powodzenia w wyścigu». Podczas rywalizacji próbowałem go jednak wyprzedzić i starałem się z tego jakoś wyjść, ponieważ nie wyglądało na to, że zostawi mi wolne miejsce i zderzyliśmy się. Bardzo, bardzo przepraszam mój zespół” – powiedział kierowca McLarena.

Hamilton powiedział, iż po kontakcie czuł, że jego samochód został uszkodzony. „Miałem pewne wibracje. W prawoskrętnych zakrętach czułem, że podłoga dobija do nawierzchni. Moje osiągi były od tego momentu bardzo kiepskie, choć naciskałem tak mocno jak mogłem, żeby utrzymać czyjekolwiek tempo. Samochód wyglądał dobrze, więc może było to tylko coś ze mną”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
09.03.2024  Hamilton: Debiut w F1 w wieku 18 lat zaszkodziłby mojej karierze
08.03.2024  Hamilton narzeka na stabilność tylnej osi
07.03.2024  Hamilton otrzymał ostrzeżenie za incydent z Sargeantem
Tagi:
Hamilton L.
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
THC-303, 30.10.2011 14:30[!]
Bardzo kontrowersyjna, nawet brytyjscy komentatorzy nie byli zgodni co do tego kto zawinił (Brundle twierdził, że Lewis, Jordan że Massa, a Coulthard, że RA. Jedno jest pewne - każda (oprócz jednej z tego co pamiętam) taka sytuacja kończy się karą, ktoś ją musiał dostać i dobrze że Massa, bo obala to teorię jakoby wszystkiemu zawsze był winny Hamilton.
Prophet, 30.10.2011 14:32[!]
@THC-303 - gdzie na żywo oglądasz wyścigi BBC? (Bo ja zawsze parę godzin po wyścigu ściągam/streamuję i oglądam wszystko jeszcze raz ;) )
katinka, 30.10.2011 14:33[!]
Calkiem jasne wyjasnienia Lewisa, zreszta bylo widac jak to bylo. Teraz czekam co powie obrazony Pan Massa. Ogolnie kara pewno nie musiala byc wcale, mogli potraktowac jako RA, tak jak zrobili to w Singapurze 2010 pomiedzy Lewisem a Webberem. No ale to Massa ją dostal, a chyba sedziowie nie sa z lapanki, wiec widocznie sluszna i tyle. A Ty Lewis walcz i nie poddawaj sie, tacy calkiem pokorni w F1 nic nie osiagna.
Witek, 30.10.2011 14:33[!]
Hamilton był z tyłu i poza linią wyścigową. W tym zakręcie nr 5 nie widziałem zbytnio miejsca na wyprzedzanie. Uważam, że wina raczej po stronie Lewisa. Dałbym albo zwykły RA albo karę dla Hamiltona. Herbert się nie popisał jako sędzia, mimo że ceniłem go jako kierowcę, bo był waleczny i miał wyścigową fantazję.
Dante, 30.10.2011 14:35[!]
Prędzej RA niż kara dla Massy - Hamilton uważał, że Felipe powinien mu ustąpić... a nie musiał(bo niby czemu miałby oddawać racing line?). Ale z tej całej sytuacji najlepsza była reakcja Rowana Atkinsona - jego geniusz aktorski pozostawił mnie z bananem na twarzy do końca wyścigu. :-)
THC-303, 30.10.2011 14:35[!]
@Prophet
Nie oglądam (niestety, niestety), wiem od znajomej :)
Aeromis, 30.10.2011 15:05[!]
W tej sytuacji nie rozumiem jednego, jak Lewis chciał pokonać ten zakręt. Był od wewnętrznej (na brudnej stronie toru) a tempo miał praktycznie jak Massa (pomimo ich zaczął hamować odrobinę szybciej). Lewis w zakręcie nie mógł ani Massy wyprzedzić, ani przyblokować, ani nawet mieć lepszą prędkość na wyjściu z zakrętu. Sam Felipe także się nie patyczkował, lub wcześniejsze hamowanie Lewisa uznał jako odpuszczenie, do którego jednak nie doszło.
General, 30.10.2011 15:13[!]
Moim zdaniem Massa otrzymał karę niesłusznie. To był w miarę szybki zakręt, jechał optymalnym torem jazdy.

A tak humorystycznie dodam, że odnoszę wrażenie iż Hamilton ostatnio dużo pyka w F1 2011 w quick race'ach. Tam ludzie dość często wpychają się w taki sposób w najmniej odpowiednich miejscach:))))
kabans, 30.10.2011 15:20[!]
Massa otrzymał kare tylko po to, żeby nie miał podstaw do krytyki na hamiltona na, którego wszyscy narzekają. Prawda jest taka, ze z anglikiem coś powinno się zrobić, ale boją się utraty widowiska. Hamilton mówi, że odpuścił, ale gdyby massa zostawił mu miejsce to musiałby zwolnić, albo zachować prędkość ale wyjechać przy okazji poza tor , więc tak czy tak straciłby pozycje. Każdy kto broni się przed hamiltonem kończy wyścig. Dlaczego Hamilton miał taki niemrawy wyścig w korei i nie nawiązał walki z vetelem, tylko po prostu przejechał wyścig od startu do mety
drooh, 30.10.2011 15:59[!]
Hamilton pojechał jak zwykle - bez pomyślunku i z oczekiwaniami że skoro on jedzie to wszyscy będą mu ustępować i zjeżdżać na bok... był z tyłu i bez szans na wyprzedzanie w tym zakręcie. to on zawinił - znowu!!! A Herbert i sędziowie nie zachowali się obiektywnie w tej sprawie...
modlicha, 30.10.2011 16:35[!]
@kabans @drooh

Oglądam sobie właśnie powtórki i tak szczerze to na ułamek sekundy przed punktem hamowania bolidy są prawie równo. Przednie skrzydło Hamiltona jest równo z przednimi kołami Massy więc mówienie że był z tyłu nie do końca jest sprawiedliwe. Byli równo.

Cytat kabans :
Każdy kto broni się przed hamiltonem kończy wyścig


Hamilton walczył z Webberem walczył z Schumacherem (gdzie to Schumi "grał" nieczysto) i nikt nie ucierpiał. Dziś przeciez Massa nie był jedynym zawodnikiem którego HAM wyprzedzał i jakoś poszło czysto. Tylko ciągle biedny Massa zawsze jest poszkodowany...może to z nim jest coś nie tak? Może to on nie umie się czysto bronić?

A tak wracając do sytuacji np. Hamilton vs. Kobayashi - tam z kolei Kobayashi był z tyłu, jednak wszyscy stwierdzili, że wina Hamiltona bo japończyk zdążył się wcisnąć a brytyjczyk nie zostawił miejsca przed wejściem do zakrętu.

Teraz było dokładnie podobnie, Massa źle wyszedł z wcześniejszego zakrętu i zapłacił za to. Hamilton zdążył się wcisnąć i jedynym sposobem aby obaj przejechali ten zakręt było przejechać go wolniej niż normalnie bok w bok. Hamilton to zrobił zahamował wcześniej. Massa natomiast mam wrażenie celowo poszedł na ostry kontakt bo ściął ten zakręt bardziej niż robili to zazwyczaj. Uznał że skoro Hamilton wcześniej hamuje to jeszcze "zamknie mu drzwi". Tym razem to on pomylił się w wyliczeniach.

Jak dla mnie RA z większą winą Felipe. A kara za to, że jednak Hamilton poniósł straty i uszkodzenia. Bez tego mogli darować Massie.
Busisko, 30.10.2011 16:50[!]
Hejterzy Hamiltona mogliby się dziś przymknąć bo nie mają racji. Hamilton nie jest typem Massy, który jedzie za kimś wolniejszym 20 okrążeń i jest z tego zadowolony.
Patrykss94, 30.10.2011 18:29[!]
Jedno jest pewne . To był tylko incydent wyścigowy . Nikt tam nie zawinił . Massa nie powinien dostac kary ani Lewis . Była walka na torze , przez chwile myślałem ze Lewis uwaza .. i uwazal tylko jakos tak wyszło ; ) Wczesniejsze wypadki z massą naturalnie były zasługą Hamiltona .
mbwrobel, 31.10.2011 09:39[!]
Osobiście nigdy nie przepadałem za Hamiltonem, lecz dziś będę go bronił. Massa ścinając zakręt bardzo dobrze wiedział, jak to się skończy. Widział Hamiltona w lusterku, wiedział gdzie jest. Po prostu wolał doprowadzić do kontaktu, niż dać się wyprzedzić. Dohamował do zakrętu, a gdy zauważył z boku Hamiltona - odpuścił hamulec i dał mocno w lewo. Z premedytacją za mocno.
Do niedawna to Lewis był postrzegany jako osoba słabsza psychicznie, lecz obecnie to Felipe ma ze sobą problem. Od czasu wypadku jeździ coraz słabiej.
Maly-boy, 31.10.2011 11:06[!]
Oczywiście , Massa celowo spowodował kolizję i celowo uszkadzając bolid a i tak miał szczęście że po tej kolizji nie poleciał w bandy
maroo, 31.10.2011 19:26[!]
mbwrobel

Pierdoły gadasz - Massa był wręcz na podręcznikowej lini jazdy. Hamilton ostro po wewnętrznej wchodząc w zakręt przeholował zdrowo w tym wypadku - niemożliwym było z takim opuźnieniem wyrobić całego zakrętu po wewnętrznej - musiało go wynieść bardziej na zewnątrz - praw fizyki Hamilton nie zmieni choćby nie wiem co. Błąd Felipe był jeden - nie spodziewał się Hamiltona tak blisko, tak zdeterminowanego po lewej.

Jak ktoś gada że Massa miał mu miejsce zrobić - to bzdury gada. To teraz wynika z tego że można na hurra wcinać po wewnętrznej, opóźnić hamowanie i rywal ma spadać ze swojej lini jazdy? Albo ja po 15latach z F1 czegoś nie kumam albo moje okulary już za słabe. Bo widze tutaj tylko i wyłącznie odwecik emocjonalny - wcześniej jak Hamilton pakował się w Felipe - wielu zamiast widzieć Hamiltona rozrabiakę widziało Massę zdenerowanego - ależ to kurde dziwne nooo...że się zdenerwoał kolejny raz.

Panowie i Panie - nie można Hamiltona tłumaczyć że Massa pojechał książkowo i może odpuści więc ja Hamilton mogę przypuścić atak po wewnętrznej - Filip napewno odpuści. Felipe nie miał żadnego powodu by odjeżdzać na zewnętrzną brudną stronę. Hamilton miał obowiązek wiedzieć że od wewnętrznej bolid zawsze idzie na zewnątrz i że choćby nie wiem co - przywali w Massę. Pewnie miał jeszcze szansę przyhamować ale uznał że Massę nastraszył i ten odpuści?
Xjumpaytech, 31.10.2011 19:45[!]
Cytat :
Od czasu wypadku jeździ coraz słabiej.


Oglądamy dwie różne osoby w tej samej relacji?
schuey, 02.11.2011 16:05[!]
@General :) trafny komentarz co do gry i jego stylu jazdy. Duzo "cwaniactwa wyscigowego".
Ale Herbert widzi to inaczej: Zakret jest szybki Massa wie doskonale gdzie znajduje sie Lewis a mimo to wjezdza tam!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca