Niech tam będą kamery i dobre mikrofony (jak w przypadku pierwszego odpalenia silnika LRGP na początku tego sezonu).
Trzeba przyznać Meśkowi, że bardzo szybko opracował ten silnik. Gratki :)
Chyba najbardziej optymistyczne jest to,że Mercedes prawdopodobnie nie ma zamiaru wycofać się z F1 w najbliższym czasie.
:D Już silnik gotowy widać, że im zależy :)
Czekam niecierpliwie nowego "mruczenia"
da balsam dla uszu, czy powód wkurzenia ?
Ciekawe czy udostępnią jakieś video uruchomienia silnika .
@fitipaldi666
Udostępnią - jeśli próba się powiedzie... :) Na live/online raczej nie licz.
Cytat : sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa Więc pozostaje życzyć nowej jednostce: Alles Gute, Fräulein Mercedes! (w wolnym przekładzie: "nie bądź rura - i nie pękaj!"). :)
Gotowy silnik ?
Panowie, od pierwszego uruchomienia to gotowego silnika jest jeszcze długa, długa droga.
"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?
Dwa kolektory będą się zbiegać w jednym miejscu. Ostatecznie będzie to i tak tyle, ile w przypadku jednego rzędu cylindrów w silniku V12 lub po prostu R6.
Ciekawe będzie natomiast ich ukształtowanie i umiejscowienie turbo- za silnikiem nad skrzynią.
Napisałbym jeszcze coś na temat silnikowni Mercedesa (nie żadnego Ilmor Motor jak głoszą bałwany tu i ówdzie) i dlaczego tak się uwijają, ale obawiam się, że byłoby to odebrane jako "zajadłe ataki na środowisko Mercedesa" ;)
SirKamil=>
No rozwiń swoją wypowiedź:), bo jestem bardzo ciekaw, czemu tak szybko uwijają się:).
@SirKamil wal - damy CI immunitet :D
Ja jestem ciekaw jak poradzą sobie (nie tylko Mercedes) z załataniem turbodziury. Przy obrotach powyżej 10k/min ilość spalin żeby rozpędzić wirnik nie jest problemem, ale wydajność sprężarki już tak - albo musi kręcić się szybciej niż obecne (w F1 wszystko jest możliwe...) albo będzie większa. Z ciekawością usłyszałbym zdanie kwahoo'a z blogu silnika :)
sas, 09.12.2011 12:21 | | |
Cytat dragoneak : "Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?
wystrczy otworzyć źródło (autosport) i wszystko staje się jasne.
@SirKamil,
Jak piszesz z sensem to nie mam nic przeciwko. Odróżnij czepianie się na siłę od obiektywnych faktów (tutaj w sferze mechaniki).
przepraszam, ja nie jestem tego w stanie odróżnić.
wyznajesz standardy oceny które są dla mnie niepojęte więc wole milczeć.
nie mam na przykład bladego pojęcia na czym polega moja "zajadła krytyka środowiska mercedesa" ja słowo daje, bladego k... pojęcia....
V6 i 15 tysięcy obrotów teraz to będzie bardziej przypominać sportowe motocykle niż ryczące V12. Mi tam dźwięk F1 i tak się nie podoba chyba, że tych klasycznych bolidów jak np. BRM V16.
Zawsze wolałem bulgoczące widlaki jak np. GT40 to jest coś pięknego:)
|