F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes przeprowadzi wkrótce pierwszy test silnika V6 turbo

Inżynierowie koncernu nie obawiają się o dźwięk nowych jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 8 grudnia 2011, wyświetlenia: 3278<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes przeprowadzi w najbliższym czasie pierwszy test na hamowni, nowej, turbodoładowanej jednostki napędowej, która od 2014 roku wejdzie do użytku w F1. Inżynierowie koncernu zapewnili także, że dźwięk nowych silników przypadnie do gustu fanom królowej sportów motorowych.

Źródła w Mercedes-Benz potwierdziły, że nowa jednostka napędowa będzie gotowa wkrótce, ale nie ujawniły żadnego konkretnego terminu.

„Silniki te mają duże obroty. Nie dojdzie do pełnego przepływu paliwa, dopóki obroty jednostki napędowej nie przekroczą 10 500 obrotów na minutę, przy czym maksymalnie są ograniczone do 15 000 na minutę. Dodatkowo sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa i wydaje mi się, że przy 15 000 obrotów na minutę, wszystko będzie brzmiało bardzo ładnie” – uspokajał Berniego Ecclestone'a i promotorów wyścigów szef inżynierii Mercedes-Benz, Andy Cowell.

Zmiana silników na turbodoładowane V6, doprowadziła również do obaw o ponowne rozpoczęcie wojny wydatków pomiędzy każdym z producentów, jednak przedstawiciele Mercedes-Benz są zdania, że surowe przepisy techniczne utrzymają koszty w rozsądnych granicach. Oznacza to, że pomysł stworzenia dodatkowej Umowy o Ograniczaniu Zasobów (RRA) dotyczącej wyłącznie jednostek napędowych upadł, ponieważ nie był potrzebny.

„Niezależnie od fizycznego RRA, największym osiągnięciem było opracowanie rozsądnych regulacji technicznych. FIA wraz z producentami wykonała doskonałą robotę. Wiele rzeczy zostało odgórnie narzuconych, więc nie musisz wydawać pieniędzy na ich rozwój. Wiesz, że jest to turbodoładowana jednostka co sprawa, że wiele rzeczy staje się o wiele prostsze. To naprawdę ogromny plus tych przepisów” – wyjaśniał Thomas Fuhr, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz High Performance Engines.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dante, 08.12.2011 17:56[!]
Niech tam będą kamery i dobre mikrofony (jak w przypadku pierwszego odpalenia silnika LRGP na początku tego sezonu).
Mahilda111, 08.12.2011 18:04[!]
Trzeba przyznać Meśkowi, że bardzo szybko opracował ten silnik. Gratki :)
Adam1970, 08.12.2011 18:20[!]
Chyba najbardziej optymistyczne jest to,że Mercedes prawdopodobnie nie ma zamiaru wycofać się z F1 w najbliższym czasie.
Karol26, 08.12.2011 18:34[!]
:D Już silnik gotowy widać, że im zależy :)
akkim, 08.12.2011 18:56[!]
Czekam niecierpliwie nowego "mruczenia"
da balsam dla uszu, czy powód wkurzenia ?
fitipaldi666, 08.12.2011 19:03[!]
Ciekawe czy udostępnią jakieś video uruchomienia silnika .
jpslotus72, 08.12.2011 19:19[!]
@fitipaldi666
Udostępnią - jeśli próba się powiedzie... :) Na live/online raczej nie licz.
Cytat :
sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa
Więc pozostaje życzyć nowej jednostce: Alles Gute, Fräulein Mercedes! (w wolnym przekładzie: "nie bądź rura - i nie pękaj!"). :)
dragoneak, 08.12.2011 19:36[!]
Gotowy silnik ?
Panowie, od pierwszego uruchomienia to gotowego silnika jest jeszcze długa, długa droga.

"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?
SirKamil, 08.12.2011 19:49[!]
Dwa kolektory będą się zbiegać w jednym miejscu. Ostatecznie będzie to i tak tyle, ile w przypadku jednego rzędu cylindrów w silniku V12 lub po prostu R6.
Ciekawe będzie natomiast ich ukształtowanie i umiejscowienie turbo- za silnikiem nad skrzynią.

Napisałbym jeszcze coś na temat silnikowni Mercedesa (nie żadnego Ilmor Motor jak głoszą bałwany tu i ówdzie) i dlaczego tak się uwijają, ale obawiam się, że byłoby to odebrane jako "zajadłe ataki na środowisko Mercedesa" ;)
Metalpablo, 08.12.2011 20:02[!]
SirKamil=>
No rozwiń swoją wypowiedź:), bo jestem bardzo ciekaw, czemu tak szybko uwijają się:).
Lukas, 09.12.2011 00:28[!]
@SirKamil wal - damy CI immunitet :D
gnodeb, 09.12.2011 11:04[!]
Ja jestem ciekaw jak poradzą sobie (nie tylko Mercedes) z załataniem turbodziury. Przy obrotach powyżej 10k/min ilość spalin żeby rozpędzić wirnik nie jest problemem, ale wydajność sprężarki już tak - albo musi kręcić się szybciej niż obecne (w F1 wszystko jest możliwe...) albo będzie większa. Z ciekawością usłyszałbym zdanie kwahoo'a z blogu silnika :)
sas, 09.12.2011 12:21[!]
Cytat dragoneak :
"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?

wystrczy otworzyć źródło (autosport) i wszystko staje się jasne.
yaper, 09.12.2011 17:24[!]
@SirKamil,

Jak piszesz z sensem to nie mam nic przeciwko. Odróżnij czepianie się na siłę od obiektywnych faktów (tutaj w sferze mechaniki).
SirKamil, 10.12.2011 01:36[!]
przepraszam, ja nie jestem tego w stanie odróżnić.
wyznajesz standardy oceny które są dla mnie niepojęte więc wole milczeć.

nie mam na przykład bladego pojęcia na czym polega moja "zajadła krytyka środowiska mercedesa" ja słowo daje, bladego k... pojęcia....
mrxns, 11.12.2011 15:13[!]
V6 i 15 tysięcy obrotów teraz to będzie bardziej przypominać sportowe motocykle niż ryczące V12. Mi tam dźwięk F1 i tak się nie podoba chyba, że tych klasycznych bolidów jak np. BRM V16.
Zawsze wolałem bulgoczące widlaki jak np. GT40 to jest coś pięknego:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca