|
|
|
|
|
|
Wymarzona Formuła 1 - Bruno Senna |
Brazylijczyk chciałby się ścigać z turbodoładowanym silnikiem V10 napędzanym wodorem. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 11 grudnia 2011, wyświetlenia: 2538 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
To był ważny rok dla Bruno Senny, powierzono mu fotel wyścigowy w Renault od połowy sezonu, po tym jak ekipa postawiła na młodość, a nie doświadczenie, zwalniając Nicka Heidfelda. Utrzymanie takiej passy jest teraz dla Senny na czele życzeń świątecznych, jednak co jeszcze lubi? Z pewnością chciałby się ścigać Williamsem FW15 u boku wujka Ayrtona na torze ulicznym w Santa Monica, a później zjeść stek w Sao Paulo...
Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
„Ulokowałbym go w Santa Monica w Los Angeles. Tamtejsze wzgórza mają niesamowite zakręty, wymagających dobrych umiejętności za kierownicą”.
Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Wybrałbym mojego wujka Ayrtona i spróbowałbym nauczyć się od niego jak najwięcej. Z zaciekawieniem obserwowałbym, co mógłby zrobić w kwalifikacjach”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 – efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół – lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„To byłoby turbodoładowanie, ponieważ samochody z nim miały mnóstwo mocy i wymagały pełnej koncentracji, zwłaszcza w kwalifikacjach i mokrych wyścigach”.
Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Chciałbym zobaczyć samochody, które mają tyle mocy, co te w erze silnika V10, ale żeby działały na wodór lub inny rodzaj paliwa, aby nie zanieczyszczały atmosfery”.
Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
„To byłoby Spa-Francorchamps. To niesamowity tor w każdych warunkach”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March – to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„W Lotusie... jestem szczęściarzem, ponieważ ścigam się dla czarno-złotego Lotusa”!
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Eau Rouge przejeżdżane odwrotnie, „eski” na torze Suzuka i Copse z Silverstone, ponieważ są to jedne z najbardziej ekscytujących zakrętów w dzisiejszych czasach”.
Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie lata byś wybrał i dlaczego?
„Lata osiemdziesiąte, ponieważ nie było ogromnej ilości innowacji, a samochody prowadziły się jak potwory”.
Co w obecnych przepisach chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Chciałbym zmienić przepisy dotyczące testowania, aby zezwalały na więcej testów w trakcie sezonu, by zespoły mogły rozwinąć swoje bolidy, a młodzi kierowcy mieli możliwość poprowadzenia bolidu Formuły 1”.
Gdybyś miał wybrać dwóch mistrzów świata Formuły 1 z różnych epok, aby obejrzeć ich ścigających się między sobą, to kto by to był?
„Wybrałbym Juana Manuela Fangio i Ayrtona Sennę. Dwaj różni kierowcy, ale absolutni mistrzowie w tym co robili”.
Gdybyś był szefem zespołu, kogo z obecnej stawki kierowców F1 wybrałbyś na pierwszego w swojej ekipie?
„Chciałbym wybrać Fernando Alonso, jako, że ma doświadczenie w byciu liderem zespołu oraz szybkość, by odnosić zwycięstwa”.
Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
„Dodałbym Magny-Cours, ponieważ to bardzo szybki i wymagający tor, oraz lubiany przez większość kierowców”.
Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Zaprosiłbym Berniego Ecclestone'a, Jean-Marie Balestre'a, Nelsona Piqueta i Jamesa Hunta”.
Masz szansę poprowadzenia dowolnego legendarnego samochodu Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
„To byłby Williams z 1993 roku, który miał aktywne zawieszenie”.
Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Fajnie by było dodać kilka symulatorów, abym mógł pojeździć z gośćmi obecnymi bolidami na aktualnych torach”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Na pewno wróciłbym do Sao Paulo i zamówiłbym dużą porcje churrasco (mięso z grilla) z pao de queijo (serowe bułki) w restauracji Fogo de Chao!”
Źródło: formula1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|