F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Red Bull będzie gotowy na pierwsze testy

Zdaniem Brytyjczyka największe powody do obaw rodzą zaostrzone testy zderzeniowe bolidów.
Nataniel Piórkowski, 10 grudnia 2011, wyświetlenia: 2089<< | lista | T- | T+ | >>
Adrian Newey jest pewny, że Red Bull Racing zdąży przygotować bolid RB8 na pierwsze testy przed rozpoczęciem sezonu 2012, które zaplanowane są na 7 lutego.

W mijającym tygodniu Mercedes potwierdził, że opóźni debiut na torze przyszłorocznego samochodu, ale dyrektor techniczny stajni z Milton Keynes sądzi, że jego zespół jest na dobrej drodze do przygotowania bolidu na pierwszy przedsezonowy sprawdzian w Jerez.

„Harmonogram zakłada gotowość na pierwszy test. Jak zawsze jest on bardzo napięty, ale byłbym niezwykle rozczarowany, gdyby nie udało nam się go dotrzymać” – powiedział Newey pytany o postępy przy tworzeniu RB8 jednocześnie przyznając, że jedną z pułapek mogą okazać się zaostrzone testy zderzeniowe, który każdy samochód musi przejść nie jak do tej pory przed pierwszym Grand Prix sezonu, ale rozpoczęciem testów. Sytuacja ta zmusiła zespoły do zmian planów i bardziej wytężonej pracy nad każdym detalem konstrukcji.

„Jedyną różnicą w stosunku do tego roku jest to, że musimy przejść wszystkie testy zderzeniowe zanim będziemy mogli rozpocząć testy. Dla wszystkich będzie do małe zmartwienie, ponieważ zawsze może zdarzyć się coś nieprzewidywalnego. Tym razem, jeśli wkradną się jakieś niespodzianki, które okażą się zbyt poważne, możesz stracić nie tylko pierwszą turę testów, ale i drugą oraz trzecią” – wyjaśniał twórca mistrzowskich bolidów Red Bulla z sezonów 2010 i 2011.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
06.04.2024  Alonso sugeruje dalsze starty z Astonem w sezonie 2025
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
04.04.2024  Alonso: Szanse na odejście Verstappena z Red Bulla są zerowe
Tagi:
Newey A.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Busisko, 10.12.2011 16:59[!]
Nie mogę się doczekać tych nowych aut z V6-tkami :)))
DJ Malina, 10.12.2011 17:02[!]
Ale V6 będą wchodzić za 2 lata
Mahilda111, 10.12.2011 17:19[!]
Zapewne Marussia i HRT padną ofiarą crash testów.
b0czek, 10.12.2011 18:18[!]
Nie bardzo rozumiem.
Czy zespoły nie znają procedury testów zderzeniowych? Chyba są w stanie wręcz je sobie samodzielnie zorganizować dla pewności przed testami, aby owych niespodzianek nie było - w końcu stawka jest za duża, aby sobie pozwolić na 'niespodzianki'.
IceMan11, 10.12.2011 18:40[!]
OT!!!
Kimster miał wypadek na skuterze śnieżnym. Ponoć lekkie obrażenia jednej z rąk.
SirKamil, 10.12.2011 18:43[!]
b0czekam mają, mają swoje własne procedury i metody sprawdzania ale to zawsze co innego niż w przypadku rygorystycznych testów FIA które nie organizuje się na żądanie z dnia na dzień.

Wszystko nomen omen rozbija się o to, że nie jest tak łatwo zarządzać energochłonnymi strukturami z kompozytów o bardzo krótkich strefach destrukcji tak aby na każdym milimetrze rozpadu (nie zgniotu jak w przypadku stopów metali) uzyskać zakładane opóźnienie- ani mniejsze (bo wszystko skumuluje się na nieodkształcalnej strukturze monokoku) ani większe (z punktu widzenia tolerancji ludzkiego organizmu na przeciążenia w danej funkcji czasu). Tym bardziej, że wszyscy starają się aby homologowane struktury energochłonne były jak najlżejsze ze względu na CofG.
IceMan11, 10.12.2011 18:56[!]
@Kristofuros
Ponoć tylko nadgarstek go boli, więc luzik. Zresztą zapewne niedługo będzie o tym news, więc nie ma co spamować :)
b0czek, 10.12.2011 21:16[!]
SirKamil - dzięki, poza tym - o ile to nie jest już przegięcie/nadinterpretacja - komponenty bolidu nie są tak naprawdę identyczne (bo w inżynierii są tolerancje, a sądzę, że w F1 limit jest dość bliski tolerancji). Zatem teoretycznie można sobie samemu zorganizować dużo testów identycznych w procedurze co FIA, a na testy homologacyjne akurat pójdą 'te' rodzynki - po prostu jakiś element losowości być musi.
SirKamil, 10.12.2011 23:06[!]
To teoria. W praktyce nie ma tego komu robić, nie ma na to miejsce a fabryce ani pieniędzy. Procesy są zachowane w ryzyko jest zawsze i zawsze pozostanie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca