F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull dalej chce kontrolować koszty

Pomimo opuszczenia FOTA, austriacka ekipa nie chce wyścigu zbrojeń.
Piotr Józefowski, 11 grudnia 2011, wyświetlenia: 1558<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Red Bull Racing, Christian Horner ogłosił, że pomimo wyjścia z FOTA jego zespół dalej będzie dążył do kontroli wydatków, pomimo braku porozumienia w ramach umowy o ograniczeniu zasobów. Ferrari, Red Bull i Sauber ogłosiły odejście z organizacji. Toro Rosso również planuje podjąć takie kroki, jako że nie udało się znaleźć nici porozumienia w sprawie limitu wydatków.

Horner powiedział: „FOTA zrobiła wiele dobrych rzeczy od kiedy została utworzona. Skupiona była na ograniczaniu kosztów, jednak w ostatnich miesiącach była mniej efektywna i coraz bardziej rozmywała sposób w jaki organizacja powinna działać w przyszłości i za co powinna być odpowiedzialna. Zdecydowaliśmy się opuścić FOTA i teraz będziemy na bieżąco obserwować jak się sprawy rozstrzygną. Jak do tej pory jesteśmy szczęśliwi, że działamy na własną rękę”.

Christian Horner podkreślił, że taki był charakter umowy o ograniczeniu zasobów. Wykluczył, że był to pomysł, który spowodował frustrację zespołu Red Bull Racing. Rywale podejrzewali, że to właśnie stajnia czerwonego byka przekracza granice umowy, podczas gdy Red Bull podejrzewał innych o wykorzystywanie luk prawnych, jak na przykład nie zawieranie w limicie kosztów silnika.

„Umowa musi zawierać wszystkie aspekty samochodu” – stwierdził Anglik. „Radzenie sobie z równowagą jest zawsze niebezpieczne. Każdy z zespołów ma inne szaty, innego właściciela. Niektóre ekipy należą do firm motoryzacyjnych, inne są niezależne i jeżeli spojrzy się na aspekty takie jak, testowanie, czas poświęcony na prace w tunelu aerodynamicznym, ograniczenia personelu i wszystkie rzeczy, które możesz dotknąć, tą pracę widać gołym okiem. Jednak, gdy tylko zaczniemy porównywać równoważność godzin do działań zewnętrznych , tam napotkamy pewne trudności”

„Nie ma gotowości wszystkich zespołów, aby ograniczać koszty. Na razie jest to tylko zwyczaj. Uważamy, że nie można z całości wykluczyć silnika, dlatego że niektóre zespoły produkują swoje własne jednostki napędowe. Ważnym jest aby spojrzeć na zespół jako całość, a nie skupiać się tylko na kilku rzeczach”.

Dyrektor techniczny Red Bulla Adrian Newey powtórzył stanowisko Hornera. „Wszyscy zgadzamy się z kontrolą budżetów, nie chcemy kolejnego wyścigu zbrojeń, który toczył się pomiędzy producentami kilka lat temu i jest pewnym, że Red Bull nie byłby w stanie tego zrobić” – powiedział Newey.

„Ale jeśli skoncentrujemy się na rzeczach namacalnych, jak ograniczenia działań w tunelu aerodynamicznym, jak i CFD, to okaże się, że działają bardzo dobrze ponieważ można je zmierzyć. Ograniczenia testów są dokładnie takie same. Jeżeli niektóre z zespołów są zależne od firm motoryzacyjnych, staje się niezwykle trudne, aby dowiedzieć się jak ich zasoby są podzielone. Chodzi o przejrzystość, chodzi o te aspekty, które można rzeczywiście przedstawić. Gdy tylko okaże się, że nie ma czegoś takiego, łatwo można formułować oskarżenia”.

Horner dodał, że nie wyklucza powrotu zespołu Red Bull Racing do FOTA w ciągu dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. „Jest dwumiesięczny okres wypowiedzenia, i my i Ferrari podaliśmy to do wiadomości” potwierdził szef Red Bulla. „Sauber również dołączył do nas. Mamy spotkanie z innymi członkami FOTA w poniedziałek w sprawie kontroli kosztów. Nic nie jest przesądzone, ale jak na razie uważamy, że podjęliśmy dobrą decyzję opuszczając FOTA”.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
06.04.2024  Alonso sugeruje dalsze starty z Astonem w sezonie 2025
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Newey A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 11.12.2011 18:13[!]
Z grubsza to logiczne, aby nie wliczać kosztów funkcjonowania silnikowni w budżety zespołów... bo jak inaczej sobie to panowie wyobrażają? Że w kwocie x będzie funkcjonował mości Red Bull który dostaje silniki w zamian za nalepkę Infinity i prawdopodobnie nie płaci za nie ani funciaka i Mercedes, który silniki wytwarza sobie sam?

To też trzeba uregulować, ale na odrębnych zasadach z tym że pewnie ferrari wszystko torpeduje.
Adam1970, 11.12.2011 19:36[!]
A ja się pytam dlaczego nie ustalić górnej granicy kosztów prowadzenia zespołu F1. Walka z ewentualną kreatywną księgowością w celu ukrycia kosztów wydaje się pestką w obliczu "dogadywania" się zespołów. Zresztą nie o dogadywanie się zespołów chodzi- chodzi o to aby zarządzający tym sportem ludzie zapewnili jej trwanie niezależnie od tego czy mamy kryzys czy nie. Koszta są absurdalne i absolutnie należy je ograniczyć i g..wno mnie obchodzi czy Red Bull wejdzie znów do FOTA.Tylko silne FIA i FOM może zagwarantować przyszłość temu cyrkowi.
sneer, 11.12.2011 19:53[!]
Propaganda, przypominam że jednym z powodów rozpadu FOTA jest to, że RB właśnie łamał ograniczenia budżetowe.
Ranguren, 11.12.2011 21:04[!]
opuszczenie FOTA z chęci
chyba braku kontroli kosztów

ustalić kwote maksymalną
przekroczenie karać pieniędzmi o ile przekroczona została kwota i rozdać zespołom co trzymają się budżetu
i ujemnymi punktami w konstruktorach
Musi to Zrobić FIA
i co chcą odejść niech odchodzą
F288GTO, 12.12.2011 00:27[!]
Mam nadzieję, że Ferrari nie nabierze się na te głupie gadki i ruszy z kopyta tratując puszeczki. Mój Boże, gdyby tylko można było rozwijać silniki tak jak aero dzisiaj to dopiero byłby piękny show :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca